Gå til innhold

NHD/kan du forklare det?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Drit i meg da!!! Orker ikke skrive her mer nå, dere forstår ingenting. Vil føle meg levende å ha mine interesser. Jeg vil IKKE være syk, neineinei!!!

Men denne ekstreme åndeligheten er jo psykdom, du vil bare ikke se det selv.

Anonymkode: 204df...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Viste det NHD skrev til mannen min. "Ja du er håpløs" sa han. 

Ja, jeg skal ikke legge sjul på at jeg er enig med mannen din. Jeg trodde faktisk det var mulig for deg å mobilisere litt viljestyrke iom at du klarte slutte røyke. Vel, du har vel viljestyrke, men dessverre bruker du den så forbasket feil.

Det virker ikke som noen når inn til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men denne ekstreme åndeligheten er jo psykdom, du vil bare ikke se det selv.

Anonymkode: 204df...aff

La nå for all del MINE behandlere avgjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det forstår jeg godt Trine, men hvis man ønsker fagsvar uten at svarene egentlig betyr noenting, da må det være fordi en kjeder seg.

 

Ja, selv om jeg tror Stjernestøv spør om og om igjen i et forsøk på å få det svaret hun vil ha, ikke fordi hun kjeder seg. Men det beste er nok at hun aksepterer at hun aldri vil få det svaret hun vil ha av NHD og da er det kanskje på tide å begynne å tenke på hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, jeg skal ikke legge sjul på at jeg er enig med mannen din. Jeg trodde faktisk det var mulig for deg å mobilisere litt viljestyrke iom at du klarte slutte røyke. Vel, du har vel viljestyrke, men dessverre bruker du den så forbasket feil.

Det virker ikke som noen når inn til deg.

Jo noen når inn til meg, mine behandlere når inn til meg. Men sykepleieren sa jeg måtte få tro på det jeg ville, han skulle ikke definere hva det var. Og NHD kaldte det "åndelige greier", altså ikke sykdom. Hvis psykiatrien eller frosken sier at jeg er syk, da tror jeg det. Det er folk som kjenner meg godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor må dere drive og dra inn fortiden (da barna hennes var små, omsorgssvikt m.m)? Hvorfor "bruker" dere barna (som er voksne) i mot henne?

Anonymkode: f4894...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

La nå for all del MINE behandlere avgjøre det. 

Hvorfor tar du medisiner da vis du ikke er syk?

Anonymkode: 204df...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tar du medisiner da vis du ikke er syk?

Anonymkode: 204df...aff

Fordi jeg ikke takler det åndelige, fordi jeg blir SYK SYK SYK av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Drit i meg da!!! Orker ikke skrive her mer nå, dere forstår ingenting. Vil føle meg levende å ha mine interesser. Jeg vil IKKE være syk, neineinei!!!

Det er mulig at dette er et langt mer komplisert tilfelle enn vi dolerne klarer  forstå, men jeg forstår i hvert fall ikke at det skulle være det åndelige som gjør deg levende.Du sier jo at den gjør deg sykere. Både sykere og mer levende da?

Jeg vet ikke hvordan du legger frem dette til sykepleien som kommer på besøk, men jeg synes du bør si at du både ønsker å være mer aktiv uten å bli åndelig. Nå ser det ut til at det er enten / eller.

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fordi jeg ikke takler det åndelige, fordi jeg blir SYK SYK SYK av det. 

Du skrev jo nettopp at du ble levende av det.

Syk og levende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er mulig at dette er langt mer komplisert tilfelle enn vi dolerne klarer  forstå, men jeg forstår i hvert fall ikke at det skulle være det åndelige som gjør deg levende.Du sier jo at den gjør deg sykere.

Jeg vet ikke hvordan du legger frem dette til sykepleien som kommer på besøk, men jeg synes du bør si at du både ønsker å være mer aktiv uten å bli åndelig. Nå ser det ut til at det er enten / eller.

Jeg vil være aktiv og åndelig. Enten eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Du skrev jo nettopp at du ble levende av det.

Syk og levende ?

Beklager, men nå er jeg så sliten at jeg ikke orker å diskutere dette mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Når man har ansvar for barn kan man ikke gjøre som man vil, dersom det man vil er å ligge i sengen/på sofaen og flykte til en liksomverden.

Jeg merker at jeg synes det er unødvendig gang på gang å trekke frem hvordan Stjernstøv har eller ikke har fungert som mor. Hun har forholdt seg til store helsemessige utfordringer både hos ett av sine barn og seg selv hele livet, og jeg har stor respekt for hennes innsats.

Jeg synes også en del av kritikken mot henne nå hviler på en forutsetning om at bare hun tar nok medisiner, så blir hun velfungerende. Etter å ha fulgt henne ganske tett gjennom mange år, så synes jeg dessverre ikke at der tilfellet. Livskvaliteten og funksjonsnivået har vært dårlig også når hun har tatt større medisindoser enn hun gjør nå. Akkurat nå så tester hun ut, i samråd med sine behandlere, hvordan hun får det når dosene reduseres. Jeg synes det er rart at folk her på dol til stadighet ser ut til å være sikre på hva hun bør gjøre; slik jeg ser det så er det lokale hjelpeapparatet i en bedre posisjon til å hjelpe henne med å finne optimal medisinering enn dols brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Mine barn ble tatt vare på av sin far og sine besteforeldre

Barn tar skade av mangelfull/dårlig tilknytning til mor, og psykisk sykdom øker faren for tilknytningsvansker. Det er bra, men ikke tilstrekkelig at far stepper inn, og det er derfor vktig at mor behandles slik at hun blir så frisk/fungerende/stabil som mulig.

Denne artikkelen er full av referanser på studier du kan lese dersom du betviler dette: http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=277524&a=3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo noen når inn til meg, mine behandlere når inn til meg. Men sykepleieren sa jeg måtte få tro på det jeg ville, han skulle ikke definere hva det var. Og NHD kaldte det "åndelige greier", altså ikke sykdom. Hvis psykiatrien eller frosken sier at jeg er syk, da tror jeg det. Det er folk som kjenner meg godt. 

Du feiltolker en del, tror jeg. Jeg er ganske sikker på at Nhd mener det er sykdom.

Men siden du selv står fast på at det bare er en tro, har ikke trådene noe på psykiatri å gjøre. Det er jo litt rart at du valgte psykiatri,når du mener det bare er en tro. Din tro passer bedre på åpent.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fordi jeg ikke takler det åndelige, fordi jeg blir SYK SYK SYK av det. 

Nettopp fordi dette åndelige er en sykdom.

Anonymkode: 28e4b...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Da er det jo veldig rart at du vil påføre deg selv dette og ikke høre på råd. Jeg begriper ikke hvorfor du etterspør fagsvar, når du selv vet best.

Jeg så du skrev et annet sted at du synes det var kjedelig ikke å få svar fra han. Tror du han er her for holde deg med selskap ?

Denne typen kommentar synes jeg faktisk er direkte kjip. Du har stor forståelse for en del andre sykdomstilstander, hva gjør at du plutselig er så fordømmende her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Kayia skrev:

Barn tar skade av mangelfull/dårlig tilknytning til mor, og psykisk sykdom øker faren for tilknytningsvansker. Det er bra, men ikke tilstrekkelig at far stepper inn, og det er derfor vktig at mor behandles slik at hun blir så frisk/fungerende/stabil som mulig.

Denne artikkelen er full av referanser på studier du kan lese dersom du betviler dette: http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=277524&a=3

Ja det var vel derfor jeg ble innlagt og, får å få behandling. Da savnet ungene meg, så de merket at jeg var borte. Jeg var tilstede for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du feiltolker en del, tror jeg. Jeg er ganske sikker på at Nhd mener det er sykdom.

Men siden du selv står fast på at det bare er en tro, har ikke trådene noe på psykiatri å gjøre. Det er jo litt rart at du valgte psykiatri,når du mener det bare er en tro. Din tro passer bedre på åpent.

 

Herregud! Denne tråden skulle da ikke være ÅNDELIG. Stilte bare noen spørsmål til nhd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Jeg merker at jeg synes det er unødvendig gang på gang å trekke frem hvordan Stjernstøv har eller ikke har fungert som mor. Hun har forholdt seg til store helsemessige utfordringer både hos ett av sine barn og seg selv hele livet, og jeg har stor respekt for hennes innsats.

Jeg synes også en del av kritikken mot henne nå hviler på en forutsetning om at bare hun tar nok medisiner, så blir hun velfungerende. Etter å ha fulgt henne ganske tett gjennom mange år, så synes jeg dessverre ikke at der tilfellet. Livskvaliteten og funksjonsnivået har vært dårlig også når hun har tatt større medisindoser enn hun gjør nå. Akkurat nå så tester hun ut, i samråd med sine behandlere, hvordan hun får det når dosene reduseres. Jeg synes det er rart at folk her på dol til stadighet ser ut til å være sikre på hva hun bør gjøre; slik jeg ser det så er det lokale hjelpeapparatet i en bedre posisjon til å hjelpe henne med å finne optimal medisinering enn dols brukere.

Jeg vet at vi er uenige om dette. Jeg tenkte å kommentere dette da NHD la ut lenke til en artikkel om barns påvirkning av psykiske lidelser hos mors, der du sa deg enig med NHD og sa at du ofte hadde fått pepper på dol for å si dette. Jeg fikk det ikke til å stemme, fordi jeg kun har sett deg ta til orde for dette i teorien - aldri i praksis. I praksis har du derimot kritisert meg for å ta til orde for dette i tråder det er relevant.  

Når det kommer til medisinering er vel hovedproblemet at Stjernestøv aldri lar en anbefalt dosering virke så lenge at man kan vite hva som vil være riktig dosering. Hun driver jo og eksprimenterer med høyere av ditt og lavere av datt etter eget forgodtbefinnende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...