Gå til innhold

NHD/kan du forklare det?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

2. Det skjønte jeg ikke?

Du blir som sagt ikke dårligere av det åndelige. Man kan jo tro på nissen om det så skal være, men dersom man ikke lenger lever som normalt - feks ikke tør gå ut fordi nissen er sint, tror at nissen ønsker å straffe en, at nissen har stjålet drømmene/tankene eller på annet vis har "tatt" ens egen kontroll over eget liv så er det ikke lenger en tro men en slags vrangforestilling og et tegn på at man er i ferd med å bli alvorlig psyk.

Det at det åndelige forlengst har grepet inn på din funksjon er et symptom på at sykdommen din er ute av kontroll, og at du trenger mer/annen medisin. Dette har jeg sagt før. Dette har maaaaange her inne sagt før, og dette har NHD sagt før. Det er snart ingen som gidder gjenta dette lenger, for du hører ikke på dét øret.

Jeg skal si det en aller siste gang: Den måten det åndelige har tatt over livet ditt på, er et tegn på at du er alvorlig syk, og trenger å medisineres.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Må alt handle om medisiner? Er det ingen som forstår at jeg vil klare meg uten?

Alle forstår at du vil. Men alle forstår også at du ikke kan. Sånn er livet - man kan ikke alltid oppnå det man vil, og du gjør lurt i å akseptere at du ikke vil kunne greie deg uten medisin. Sånn er det nå, og sånn vil det nok bli for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Kayia skrev:

Du blir som sagt ikke dårligere av det åndelige. Man kan jo tro på nissen om det så skal være, men dersom man ikke lenger lever som normalt - feks ikke tør gå ut fordi nissen er sint, tror at nissen ønsker å straffe en, at nissen har stjålet drømmene/tankene eller på annet vis har "tatt" ens egen kontroll over eget liv så er det ikke lenger en tro men en slags vrangforestilling og et tegn på at man er i ferd med å bli alvorlig psyk.

Det at det åndelige forlengst har grepet inn på din funksjon er et symptom på at sykdommen din er ute av kontroll, og at du trenger mer/annen medisin. Dette har jeg sagt før. Dette har maaaaange her inne sagt før, og dette har NHD sagt før. Det er snart ingen som gidder gjenta dette lenger, for du hører ikke på dét øret.

Jeg skal si det en aller siste gang: Den måten det åndelige har tatt over livet ditt på, er et tegn på at du er alvorlig syk, og trenger å medisineres.

 

Jo jeg hører etter og tenker på det, og vurderer om det er riktig...faktisk. Men jeg trodde det var først når jeg ble redd jeg var syk? Har ikke vært så mye redd denne gangen,bare av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jo jeg hører etter og tenker på det, og vurderer om det er riktig...faktisk. Men jeg trodde det var først når jeg ble redd jeg var syk? Har ikke vært så mye redd denne gangen,bare av og til. 

Ja så tar du altså feil. Du er syk når du ikke fungerer. Å sitte inne i sofaen å se på youtupesnutter hele dagen er ikke å fungere, selv om du ikke er redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Kayia skrev:

Ja så tar du altså feil. Du er syk når du ikke fungerer. Å sitte inne i sofaen å se på youtupesnutter hele dagen er ikke å fungere, selv om du ikke er redd.

Å, men jeg liker det og har ikke så mye ant å gjøre. Når jeg tar mer medisin ligger jeg og stirrer i taket, er det bedre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Å, men jeg liker det og har ikke så mye ant å gjøre. Når jeg tar mer medisin ligger jeg og stirrer i taket, er det bedre? 

Nei, det er ikke det. Så lenge du ikke skader deg eller andre så må du vel kunne gjøre som du vil. Men du kan ikke si at du ikke er syk for hadde du vært frisk så hadde du ikke vært uføretrygdet. Da hadde du klart å være ute i jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å, men jeg liker det og har ikke så mye ant å gjøre. Når jeg tar mer medisin ligger jeg og stirrer i taket, er det bedre? 

Er du frisk når d u ikke har medisiner da?

Anonymkode: 28e4b...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Trine skrev:

Nei, det er ikke det. Så lenge du ikke skader deg eller andre så må du vel kunne gjøre som du vil. Men du kan ikke si at du ikke er syk for hadde du vært frisk så hadde du ikke vært uføretrygdet. Da hadde du klart å være ute i jobb ;)

Vet jeg har slitt jeg, faktisk hele livet. Har aldri klart å fungert normalt, det åndelige har krevd mye energi. Og jeg har hatt så mye angst hele livet, vet jeg ikke klarer å jobbe. Men jeg tror det er pga at det blir for mye av det åndelige, jeg takler det ikke. Jeg blir syk av det, jeg blir dårlig av å være med folk. Det blir for mange energier, så jeg takler det ikke. De går inn i meg, og setter meg ut av spill. Psykiatrien forklarer det med at det er for mange inntrykk, det er greit det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du frisk når d u ikke har medisiner da?

Anonymkode: 28e4b...927

Er vel ikke det nei, men har det ikke godt på mer medisiner heller. Dere må huske på at jeg tar litt medisin, jeg har kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Trine skrev:

Nei, det er ikke det. Så lenge du ikke skader deg eller andre så må du vel kunne gjøre som du vil. Men du kan ikke si at du ikke er syk for hadde du vært frisk så hadde du ikke vært uføretrygdet. Da hadde du klart å være ute i jobb ;)

Når man har ansvar for barn kan man ikke gjøre som man vil, dersom det man vil er å ligge i sengen/på sofaen og flykte til en liksomverden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kayia skrev:

Når man har ansvar for barn kan man ikke gjøre som man vil, dersom det man vil er å ligge i sengen/på sofaen og flykte til en liksomverden.

Barna hennes er voksne så de klarer nok passe på seg selv. Da hun gikk på høyere dose Risperdal så lå hun på sofaen hele tiden, hun er mer aktiv på lavere dose. Om man ligger apatisk på sofaen og glor ut i ingenting, eller om man ligger på sofaen og ser på youtube er vel ett fett? Hun begynte ikke å gå på dagsenteret før etter at hun hadde trappet ned på Risperdal. Greia er at mer Riasperdal ikke gjør henne mer funksjonell. Jeg har forstått det slik at hun har prøvd rimelig mange ulike medisiner. Da er det på tide å heller finne riktig dose. 1 mg er litt lite, 2 mg er litt mye. Hun ba selv om å få prøve 1,5 mg, men da måtte det skrives ut ny resept og det er tydeligvis vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
46 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja du kjenner nok han bedre enn jeg gjør :)

Ja det er synd jeg blir dårlig av det åndelige :( 

Da er det jo veldig rart at du vil påføre deg selv dette og ikke høre på råd. Jeg begriper ikke hvorfor du etterspør fagsvar, når du selv vet best.

Jeg så du skrev et annet sted at du synes det var kjedelig ikke å få svar fra han. Tror du han er her for holde deg med selskap ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Barna hennes er voksne så de klarer nok passe på seg selv.

Fire innlegg lenger oppe sier Stjernestøv: "Vet jeg har slitt jeg, faktisk hele livet. Har aldri klart å fungert normalt, det åndelige har krevd mye energi". Ungene hennes har vokst opp med dette. Som jeg har sagt før: Jeg har selv en sønn på 19 og vet at han fremdeles har behov for støtte og omsorg fra en stabil mor og far om han selv skal bli et stabilt og trygt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
10 minutter siden, Kayia skrev:

Når man har ansvar for barn kan man ikke gjøre som man vil, dersom det man vil er å ligge i sengen/på sofaen og flykte til en liksomverden.

Nå har jeg voksne barn og kan faktisk ligge på sofaen hele dagen hvis jeg vil, å se på youtube videoer. Hvem skal bry seg med det? Det er jo opp til meg hvordan jeg vil leve livet mitt. Når ungene var små levde jeg to liv, mitt åndelige liv og livet med dem. Folk var bekymret for at jeg dro dem med meg inn i min virkelighet, men det gjorde jeg ikke. Så jeg må være ganske sterk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg så du skrev et annet sted at du synes det var kjedelig ikke å få svar fra han. Tror du han er her for holde deg med selskap ?

Jeg tror ikke hun mente kjedelig som i det motsatte av underholdende. Man kan jo si om noen f.eks har blitt syk "uff, det var jo kjedelig" At kjedelig betyr mer leit, dumt, trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kayia skrev:

Fire innlegg lenger oppe sier Stjernestøv: "Vet jeg har slitt jeg, faktisk hele livet. Har aldri klart å fungert normalt, det åndelige har krevd mye energi". Ungene hennes har vokst opp med dette. Som jeg har sagt før: Jeg har selv en sønn på 19 og vet at han fremdeles har behov for støtte og omsorg fra en stabil mor og far om han selv skal bli et stabilt og trygt menneske.

Ahh...du mente bakover i tid. Trodde du mente nå jeg. Men jeg syns ikke hun er så veldig stabil på høyere dose heller. Da er hun mer apatisk. Så jeg vet vet egentlig ikke hva som er værst. Det er det vel bare barna hennes som kan avgjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Jeg tror ikke hun mente kjedelig som i det motsatte av underholdende. Man kan jo si om noen f.eks har blitt syk "uff, det var jo kjedelig" At kjedelig betyr mer leit, dumt, trist.

Det forstår jeg godt Trine, men hvis man ønsker fagsvar uten at svarene egentlig betyr noenting, da må det være fordi en kjeder seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Da er det jo veldig rart at du vil påføre deg selv dette og ikke høre på råd. Jeg begriper ikke hvorfor du etterspør fagsvar, når du selv vet best.

Jeg så du skrev et annet sted at du synes det var kjedelig ikke å få svar fra han. Tror du han er her for holde deg med selskap ?

Jeg vet ikke mitt eget beste, det har jeg aldri gjort. Men jeg prøver så godt jeg kan å takle det, vil gjerne ha hjelp jeg fra et medium. Vil hun skal fortelle meg hvordan jeg skal takle dette. 

Kjedelig å ikke få svar fra han? Jaja trist da, jeg likte NHD. Nei tror ikke han er her for å holde meg med selskap, tror han er her for å gi råd å hjelpe folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nå har jeg voksne barn og kan faktisk ligge på sofaen hele dagen hvis jeg vil, å se på youtube videoer. Hvem skal bry seg med det? Det er jo opp til meg hvordan jeg vil leve livet mitt.

Jeg kunne ikke vært mer uenig med deg. For meg er det å være mor en livvarig oppgave, og jeg må si jeg er glad både min og min manns mor tenker som meg. Det har hatt - og har - svært stor verdi for meg, mannen min, sønnen vår, søsteren min og hennes familie at foreldrene våre har vært interesserte og tilstedeværende støttespillere også etter at vi flyttet hjemmefra. I tillegg har det vært godt å vite at mamma har det bra og er sosial og fornøyd med eget liv, spesielt etter at pappa døde. Vi barn vil jo at foreldrene våre skal ha det fint også sant, og jeg tror ikke mange barn drømmer om at mamma skal ligge på sofaen og flykte inn i en lissomverden.

Men - vi er alle forskjellige. Du syns sikkert jeg overdriver betydningen av å være frisk mor, mens jeg syns din variant er fryktelig stusselig, og jeg tror dine valg (fremdeles) påvirker psyken til ungene dine.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nå har jeg voksne barn og kan faktisk ligge på sofaen hele dagen hvis jeg vil, å se på youtube videoer. Hvem skal bry seg med det? Det er jo opp til meg hvordan jeg vil leve livet mitt. Når ungene var små levde jeg to liv, mitt åndelige liv og livet med dem. Folk var bekymret for at jeg dro dem med meg inn i min virkelighet, men det gjorde jeg ikke. Så jeg må være ganske sterk. 

Bor ikke den ene hjemme hos deg ?

Jeg har også voksne barn og tenker at det ville ikke vært noe hyggelig for dem om jeg lå på soaen og så på youtubevideoer hele dagen, dag etter dag. Det hadde ikke vært hyggelig for kjæresten heller.

Du sier selv at sønnen din ber deg med ut på tur og at du varer nei. Hvordan tror du det føles for han ? Tenker du ikke at det kan være litt deprimerende for dine omgivelser at du ligger og glor på disse videoene hele dagen ?

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...