Gå til innhold

Badehåndkle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, frosken skrev:

Nesten litt imponert hvis ungdommen din klarer seg med ett dusjhåndkle i uka. Når jeg har besøk av ungdommer, så ender dusjhåndkleder usedvanlig ofte på gulvet og dermed må de et nytt neste morgen hvoretter også dette havner på gulvet ... og slik fortsetter det;-) Glad jeg har tørketrommel!

Det hender nok ikke så rent sjelden at akkurat hans dusjhåndkle blir med i en vask ekstra i løpet av uka ;)  Han henger det faktisk opp etter seg - trolig fordi badet er så lite at det blir upraktisk med både badematte og håndkle på gulvet...  Men da jeg svarte på trådstarters spørsmål, tenkte jeg mest på "vanlige" håndklebrukere, ikke de som trener flesteparten av ukas dager.   

Jeg undres stadig over hvor ofte folk vasker håndklene sine.

Vi bytter håndkle etter ca. en uke, og ettersom jeg dusjer både hver morgen og etter trening blir det fort 10 dusjer i uka, de fleste av dem svært raske.

Hver har sitt håndkle, i hvertfall vi voksne.

Annonse

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Som Lillemus. Etter 3-4 ganger begynner det å lukte surt av håndkledet .

Lukter det surt så fort? Om jeg skulle byttet når det begynte å lukte surt så kunne jeg brukt samme håndkle i 2-3 uker. Men det har kanskje noe å si hvor god ventilasjon man har på badet. Hos foreldrene mine blir det dugg med engang, hos meg kan jeg dusje til det ikke er mer varmtvann igjen og fortsatt er det ikke dugg. Så hos meg tørker håndklene (åssen bøyer man egentlig det ordet?) ganske fort. Om det blir hengende litt fuktig hele tiden så blir det jo surt fortere.

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Som Lillemus. Etter 3-4 ganger begynner det å lukte surt av håndkledet .

Jeg har god luktesans, men har ikke merket at det lukter surt av håndklene selv om jeg vasker dem langt sjeldnere.

Kanskje har det, som Trine er inne på, med ventilasjon på badet å gjøre - håndklene tørker fort hos oss.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker nesten som det er heltidsjobb å vaske håndklær og sengetøy for DOL-fruene...

Anonymkode: 4002a...73d

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som et fullverdig liv.

Anonymkode: 7257d...86c

Ja, når jeg tenker tilbake på de 25 årene som har gått siden jeg fikk barn, er det først og fremst alle vaskemaskinene jeg har kjørt, som trer tydelig fram som lyspunkter i hverdagen.  Det er få ting i livet som topper den uendelige spiralen med tømming av skittentøydunken fulgt av vasking, tørking og sortering og tilbakelegging av tøy :P

Annonse

Nicklusheletida
30 minutter siden, Trine skrev:

Lukter det surt så fort? Om jeg skulle byttet når det begynte å lukte surt så kunne jeg brukt samme håndkle i 2-3 uker. Men det har kanskje noe å si hvor god ventilasjon man har på badet. Hos foreldrene mine blir det dugg med engang, hos meg kan jeg dusje til det ikke er mer varmtvann igjen og fortsatt er det ikke dugg. Så hos meg tørker håndklene (åssen bøyer man egentlig det ordet?) ganske fort. Om det blir hengende litt fuktig hele tiden så blir det jo surt fortere.

Ja, jeg har et lite bad uten vindu, så sikkert derfor.

Nicklusheletida
10 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg har god luktesans, men har ikke merket at det lukter surt av håndklene selv om jeg vasker dem langt sjeldnere.

Kanskje har det, som Trine er inne på, med ventilasjon på badet å gjøre - håndklene tørker fort hos oss.

Det har nok det.

14 minutter siden, laban skrev:

Ja, når jeg tenker tilbake på de 25 årene som har gått siden jeg fikk barn, er det først og fremst alle vaskemaskinene jeg har kjørt, som trer tydelig fram som lyspunkter i hverdagen.  Det er få ting i livet som topper den uendelige spiralen med tømming av skittentøydunken fulgt av vasking, tørking og sortering og tilbakelegging av tøy :P

Haha - du kan få sagt det :-)

Enormt med treningstøy som blir vasket i løpet av uka, når alle fem trener minst 2 ganger, en som regel 5-6, ganger pr uke + gymtimer.... Men det tøyet tørker i alle fall fort, så det har rask omløpstid.

Jeg hadde sortering av single sokker her en dag. Fant 96 par!

Innimellom er jeg faktisk ajour med vaskingen, og alle tre skittentøykurvene er bortimot tomme (har to bad + en korg på vaskerommet der treningstøyet blir lagt) - da får jeg nesten abstinenser.... men da er det jo tid for å bytte sengetøy, så jeg blir ikke arbeidsledig altså!

Endret av påskelilje
2 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg hadde sortering av single sokker her en dag. Fant 96 par!

Du mener sannsynligvis ikke at du fant 96 komplette sokkepar i haugen av det du trodde var single? 

Enten det var 96 par eller enkeltsokker er det mer enn jeg gidder å oppbevare.  Når de har ligget en stund, går de i idrettslagets innsamlingsboks for klær og andre tekstiler - de tar alt, også ting som ikke kan brukes lenger. 

Du har sett den filmen der rollefiguren til Jack Nicholson filosoferer over hvor det blir av alle sokkene som folk mister? 

https://www.youtube.com/watch?v=g5Y-PN_duno

8 minutter siden, laban skrev:

Du mener sannsynligvis ikke at du fant 96 komplette sokkepar i haugen av det du trodde var single? 

Enten det var 96 par eller enkeltsokker er det mer enn jeg gidder å oppbevare.  Når de har ligget en stund, går de i idrettslagets innsamlingsboks for klær og andre tekstiler - de tar alt, også ting som ikke kan brukes lenger. 

Du har sett den filmen der rollefiguren til Jack Nicholson filosoferer over hvor det blir av alle sokkene som folk mister? 

https://www.youtube.com/watch?v=g5Y-PN_duno

Det ble 96 komplette par, ja :-)

Pluss et ukjent antall fortsatt enslige, som gikk i søpla. Ja, jeg vet at jeg kunne ha levert dem til UFF, men jeg gjorde ikke det.

Har ei korg på vaskerommet der enslige sokker kastes oppi (når de er vasket og tørket og adskilt fra sin kjære partner av en eller annen merkelig grunn), og et par ganger i året setter jeg meg ned med denne himla haugen med sokker og prøver å parre dem :-)

Morsom filmsnutt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...