Gå til innhold

Badehåndkle

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, laban skrev:

Wow, det var imponerende.  Både antall par du gjenopprettet, og at dere alle har nok sokker til tross for at det ligger nesten 20 par til hver av dere i den haugen ;)

Tja - det er alltid klaging på at noen har manko på sokker. Nå bruker 4 av oss voksenstørrelse av sokker, så det blir litt tilfeldig hvem som får hvilke sokker, så det hender jeg plutselig har forfordelt noen. Men jeg tror alle ble glade når de fikk rundt 20 ekstra par i skuffen, ja :-)

Men... så har det dukket opp 3-4-5 enslige etterpå som jeg vet jeg kastet :-(

Du kjenner denne:

Den, som kaster sin ene hanske,

er heldigere enn den

som mister den ene

og kaster den andre

og finner den første igjen!

(Piet Hein, etter min hukommelse)

:-)

Fortsetter under...

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Tja - det er alltid klaging på at noen har manko på sokker. Nå bruker 4 av oss voksenstørrelse av sokker, så det blir litt tilfeldig hvem som får hvilke sokker, så det hender jeg plutselig har forfordelt noen. Men jeg tror alle ble glade når de fikk rundt 20 ekstra par i skuffen, ja :-)

Men... så har det dukket opp 3-4-5 enslige etterpå som jeg vet jeg kastet :-(

Du kjenner denne:

Den, som kaster sin ene hanske,

er heldigere enn den

som mister den ene

og kaster den andre

og finner den første igjen!

(Piet Hein, etter min hukommelse)

:-)

Hehe, minner meg om at jeg har flere single hansker i en kasse på loftet. Mistet makkeren for flere/mange år siden, og jeg har vært hellig overbevist om at den vil dukke opp så snart jeg kaster den andre :).

9 minutter siden, påskelilje skrev:

Det ble 96 komplette par, ja :-)

Pluss et ukjent antall fortsatt enslige, som gikk i søpla. Ja, jeg vet at jeg kunne ha levert dem til UFF, men jeg gjorde ikke det.

Har ei korg på vaskerommet der enslige sokker kastes oppi (når de er vasket og tørket og adskilt fra sin kjære partner av en eller annen merkelig grunn), og et par ganger i året setter jeg meg ned med denne himla haugen med sokker og prøver å parre dem :-)

Morsom filmsnutt :-)

Jammen meg rasebevist du. Hadde det vært meg hadde jeg sikkert klart å finne passende partnere og laget blandingsraser av de single :D

19 minutter siden, Trine skrev:

Jammen meg rasebevist du. Hadde det vært meg hadde jeg sikkert klart å finne passende partnere og laget blandingsraser av de single :D

Haha! innimellom blir det rasemixing, men når jeg har DEN STORE SOKKEPARINGSDAGEN er jeg veldig rasebevisst!

Nicklusheletida
51 minutter siden, påskelilje skrev:

Haha! innimellom blir det rasemixing, men når jeg har DEN STORE SOKKEPARINGSDAGEN er jeg veldig rasebevisst!

Sokkeparingsdag hadde jeg og datteren i går også :-) Og så fikk vi ryddet og kastet i klærne våre og lagt vekk vintertøy :-)

Annonse

10 timer siden, frosken skrev:

Nesten litt imponert hvis ungdommen din klarer seg med ett dusjhåndkle i uka. Når jeg har besøk av ungdommer, så ender dusjhåndkleder usedvanlig ofte på gulvet og dermed må de et nytt neste morgen hvoretter også dette havner på gulvet ... og slik fortsetter det;-) Glad jeg har tørketrommel!

Ja slik er i hvert fall tenåringen min.. Det ramler han ikke inn å ikke ta nytt håndkle, selv om jeg bruker å legge det han brukte sist strategisk rett foran han. Hjelper ikke det gitt. Må nesten smile litt. Han bor heldigvis ikke hjemme hele tiden, så det blir mye vasking etter helga:)

11 hours ago, frosken said:

Nesten litt imponert hvis ungdommen din klarer seg med ett dusjhåndkle i uka. Når jeg har besøk av ungdommer, så ender dusjhåndkleder usedvanlig ofte på gulvet og dermed må de et nytt neste morgen hvoretter også dette havner på gulvet ... og slik fortsetter det;-) Glad jeg har tørketrommel!

Sånn går det til her også. Og henger det et brukt håndkle på badet er det garantert noen som tørker seg med det, og så blir det uff og æsj og hyl når det blir oppdaget... Jeg har gitt opp å bruke dem flere ganger, det blir for mye styr. Rett  til vask med dem. Enklest sånn :)

Herremin som vi kakler! Maken til kjerringer. Tilbake til saken. Det var deg vi skulle snakke om. Ditt håndkle. Deg og bare deg ;)

Det er nok temmelig uvanlig å bytte så sjelden, men du har jo ikke blitt syk av det, så da er det sikkert ikke direkte farlig. Ikke har du noen kjæreste som kaller deg urenslig heller, så det går vel greit sånn sett også. Du bruker forhåpentligvis såpe når du dusjer, og jeg antar at du skifter undertøy og sokker når du er ferdig. Hvis det plager deg at du har en annen håndklehygiene enn folk flest får du begynne å bytte oftere. Hvis ikke kan du fortsette som før og skrive innlegg om det neste gang du kjeder deg litt. Gamle problemer blir som nye etter en stund, problemresirkulering, det blir bra det vel.

AnonymBruker
2 minutes ago, tonie said:

Herremin som vi kakler! Maken til kjerringer. Tilbake til saken. Det var deg vi skulle snakke om. Ditt håndkle. Deg og bare deg ;)

Det er nok temmelig uvanlig å bytte så sjelden, men du har jo ikke blitt syk av det, så da er det sikkert ikke direkte farlig. Ikke har du noen kjæreste som kaller deg urenslig heller, så det går vel greit sånn sett også. Du bruker forhåpentligvis såpe når du dusjer, og jeg antar at du skifter undertøy og sokker når du er ferdig. Hvis det plager deg at du har en annen håndklehygiene enn folk flest får du begynne å bytte oftere. Hvis ikke kan du fortsette som før og skrive innlegg om det neste gang du kjeder deg litt. Gamle problemer blir som nye etter en stund, problemresirkulering, det blir bra det vel.

Er dette noe 'russisk' taktikk fra noen 'babushkaer' på oppdrag for illuminati?

Anonymkode: 7257d...86c

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...