Gå til innhold

Hva er det med meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært i et dårlig forhold i tre år. Det var ikke dårlig i starten selvsagt, men etter noen måneder så jeg faresignalene. Jeg vil si at det er psykisk mishandling det kjæresten min driver med, selv om det ikke er av sterkeste grad (når jeg leser om psykisk mishandling på nettet.)

Han kan si så mange stygge ting til meg, han har vært utro, (ikke sex), han vrir det gale han gjør MOT meg,  han har ikke empati for meg og klarer ikke å sette seg inn i min situasjon, hvertfall ikke vise det. 

Min historie er selvsagt bare en side av saken, men jeg kunne gitt mange konkrete eksempler på hvor ille han er og at jeg burde gått for lengst. I begynnelsen gråt han og unnskyldte seg etter at han hadde vært slem mot meg. Det gjør han ikke lenger. Han blir bare kald. Jeg har så mange ganger grått til jeg ble uvel pga. oppførselen hans. Men nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg klarer å la vær. I dag f.eks. skrev han en utrolig frekk melding til meg, som sikkert hadde fått mange til å gjøre det slutt av bare den. Jeg overser den fordi jeg ikke orker diskusjon og krangel, jeg vet at jeg kommer ingen vei med det.

Jeg tenker hele tiden at jeg MÅ gjøre det slutt, setter meg mål, må f.eks. klare det til bursdagen min, men så har vi det plutselig fint akkurat på det tidspunktet og så utsetter jeg. Jeg er 34 år, har ett barn og ønsker meg ett til, så jeg har ikke så mye tid heller. Og han her vil jeg ikke ha barn med. Jeg fatter ikke at jeg tillater dette og hvorfor jeg ikke har gått for lenge siden. Det ender vel med at han går og det blir vel enda verre for meg? hvis han får den "fornøyelsen"?

Hvordan skal jeg klare å bli tøff nok til å gå? jeg er så redd for å bli alene, selv om jeg har gode venner og familie rundt meg, en god jobb og har alltid vært populær hos menn, så jeg tror nok jeg kan finne en ny en, men er likevel så redd for å ikke kunne ringe til han lenger, ikke kunne ha en koselig filmkveld, ikke kunne ha de fine dagene vi har sammen mer. Hval jeg gjøre? og hvorfor synker jeg så forbaska lavt? 

Anonymkode: c8134...09d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411430-hva-er-det-med-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er jo allerede alene. Han der er det da ikke mye støtte i, og ikke har du særlig glede av ham heller. Kanskje du bør be vennene dine om hjelp til å tenke sammen med deg og legge en plan der målet er å flytte for deg selv? Det høres ut som du trenger noen til å hjelpe deg i gang og gjennom det verste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411430-hva-er-det-med-meg/#findComment-3696753
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...