Gå til innhold

NHD/vet du hva han mente?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Du har lov til å være sint og oppgitt over at spl ikke har varslet om ferie. Hvis avtalen er faste dager han kommer, eller om det er åpent for deg å ta kontakt når du trenger det. Du burde blitt varslet, og fått nmr du kan ringe når ting blir ekstra vanskelig, som nå når du er mye redd.

Du bruker seroquel? Har det vært snakk om at du kan øke opp den i perioder når hodet ikke gir deg ro? Slik er det iallefall til meg. Man trenger å få ro i tanker og følelsen av at noe kommer til å skje, eller at man har påført andre smerte/ubehag etc. Du behøver å få ro i kroppen og hjernen nå, så kan alle spørsmålene taes opp igjen når hodet har fått tilstrekkelig hvile (uker). Kanskje mye av redselen og spørsmålene har forsvunnet til da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 time siden, Marigrete skrev:

Du har lov til å være sint og oppgitt over at spl ikke har varslet om ferie. Hvis avtalen er faste dager han kommer, eller om det er åpent for deg å ta kontakt når du trenger det. Du burde blitt varslet, og fått nmr du kan ringe når ting blir ekstra vanskelig, som nå når du er mye redd.

Du bruker seroquel? Har det vært snakk om at du kan øke opp den i perioder når hodet ikke gir deg ro? Slik er det iallefall til meg. Man trenger å få ro i tanker og følelsen av at noe kommer til å skje, eller at man har påført andre smerte/ubehag etc. Du behøver å få ro i kroppen og hjernen nå, så kan alle spørsmålene taes opp igjen når hodet har fått tilstrekkelig hvile (uker). Kanskje mye av redselen og spørsmålene har forsvunnet til da også.

Ok. Ja jeg mente også at det var rimelig at han ga meg beskjed om det. 

Det svinger hos meg, vil ikke øke på medisiner tror jeg. Da mister jeg interessen for filmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Ja jeg mente også at det var rimelig at han ga meg beskjed om det. 

Det svinger hos meg, vil ikke øke på medisiner tror jeg. Da mister jeg interessen for filmer. 

Jeg mister også interessen for mye rundt meg når jeg må øke medisinene i perioder,men tror bare vi må godta det noen ganger. Å føle på redsel hele dagen er vondt. Hvilke filmer ser du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Marigrete skrev:

Jeg mister også interessen for mye rundt meg når jeg må øke medisinene i perioder,men tror bare vi må godta det noen ganger. Å føle på redsel hele dagen er vondt. Hvilke filmer ser du?

Ja kanskje vi må godta det noen ganger. Jeg ser på alt mulige filmer, liker trhillere best, må ha litt spenning. Har blitt mye med skyting nå, så ønsket meg en pistol. Har sett endel grøssere og, men da blir jeg bare redd mørke krefter så prøver å unngå det, liker litt mystikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ok. Ja jeg mente også at det var rimelig at han ga meg beskjed om det. 

Det svinger hos meg, vil ikke øke på medisiner tror jeg. Da mister jeg interessen for filmer. 

Er enig med deg om at han godt kunne gitt deg beskjed. Min behandler fortalte meg når hun skal ha ferie og hvem jeg kan kontakt mens hun er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja kanskje vi må godta det noen ganger. Jeg ser på alt mulige filmer, liker trhillere best, må ha litt spenning. Har blitt mye med skyting nå, så ønsket meg en pistol. Har sett endel grøssere og, men da blir jeg bare redd mørke krefter så prøver å unngå det, liker litt mystikk. 

Jeg kan ikke se thrillere, krim eller action når jeg har litt dårligere perioder. Velger da å se dokumentarer om dyr feks. Men bare positive sådan. NRK er en fin kanal syns jeg. Da får man litt av hvert og holder seg i "virkeligheten" Sport også. Interesserer meg egentlig ikke, men bare noe for å hvile øynene (og hjernen) på. Eller national geographic, Men må være oppmerksom hvis jeg kjenner at det er noe som er opprivende. Det er virkelig rart hvordan denne hjernen arbeider. Både med, og mot oss. Men som muskler trenger hjernen også restitusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
19 minutter siden, Marigrete skrev:

Jeg kan ikke se thrillere, krim eller action når jeg har litt dårligere perioder. Velger da å se dokumentarer om dyr feks. Men bare positive sådan. NRK er en fin kanal syns jeg. Da får man litt av hvert og holder seg i "virkeligheten" Sport også. Interesserer meg egentlig ikke, men bare noe for å hvile øynene (og hjernen) på. Eller national geographic, Men må være oppmerksom hvis jeg kjenner at det er noe som er opprivende. Det er virkelig rart hvordan denne hjernen arbeider. Både med, og mot oss. Men som muskler trenger hjernen også restitusjon.

Ja jeg er helt gåen i hodet for tiden. Får se på animal planet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg er helt gåen i hodet for tiden. Får se på animal planet :) 

Og jeg ber deg om å vurdere om du skal gi hjernen litt "fri" og øke opp antipsykotika hvis du har noen avtale og mulighet til det. 

Håper du får en god natt, klem😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jobben hans vet han har ferie og det må holde. Han kan ikke ringe rundt til hver eneste pasient. Kanskje han ikke visste nøyaktig tidspunkt for når han skulle ha ferie da han var hos deg sist?

Selv er jeg kjæreste med en som må være tilgjenelig på pc og telefon i alle helger og i ferier. Det betyr at jeg plutselig har blitt sittende alene ved bordet lørdags og søndagfrokoster, I syden på vei til stranda, måtte han plutselig gå tilbake til hotellrommet for å jobbe, ja til og med midt under sexakten har vi blitt avbrutt, ha ha.

Jeg skjønner at det må være slik, da det er innbakt i lønna, men jeg er tilhenger av at det ringes kun når det er høyst nødvendig :)

 

Avbrutte hytteturer og avbrutte juleselskap har forekommet i forbindelse med hans jobb her i huset også ja. Surt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, påskelilje skrev:

Nei, men mannen min pleier å varsle de mest ivrige kundene om at han skal ha ferie, så de pleier å vite det.

Og å få jobbtelefon søndag morgen klokka åtte før vi har kommet oss ut av senga, når den telefonen likegodt kunne ha ventet til mandag, synes jeg er en uting.

*haha* Det var en gang en unggutt fra jobben til kjæresten ringte midt på natten for noe (jeg tror det var for å si at han ikke kom på jobb dagen etter), sånn kl. 4 eller noe. Jeg husker bare at kjæresten mer eller mindre brølte: "Ringer du NÅ bare for å fortelle meg det!?" Jeg tror ikke stakkaren har ringt ham flere ganger... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Janus30 skrev:

Jeg har alltid brukt piffi-krydder! Er det derfor jeg aldri blir kvitt disse hersens åndene i garasjen da? Bitene faller på plass.. 

Nå synes jeg du kan holde opp med den vedvarende latterliggjøringen av stjernestøv.

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg er helt gåen i hodet for tiden. Får se på animal planet :) 

Jeg synes du har fått noen veldig gode råd av Marigrete. Håper du får en ok helg til tross for at du føler deg dårlig.

Synes du kan kontakte FACT mandag, hvis din kontakt har ferie eller tilsvarende kan noen andre snakke med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, frosken skrev:

Nå synes jeg du kan holde opp med den vedvarende latterliggjøringen av stjernestøv.

Nå synes jeg det er på tide at du gir deg og slutter med å hoppe inn og  rette på andre støtt og stadig. 

Frosken, dette er humor !! 

Også på dette forumet bør man tåle det, ja til og med har man sikkert godt av det. Dette er nettopp sånn form for humor Nhd selv har svart med flere ganger og som kan være en helt riktig måte å svare på noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nå synes jeg det er på tide at du gir deg og slutter med å hoppe inn og  rette på andre støtt og stadig. 

Frosken, dette er humor !! 

Også på dette forumet bør man tåle det, ja til og med har man sikkert godt av det. Dette er nettopp sånn form for humor Nhd selv har svart med flere ganger og som kan være en helt riktig måte å svare på noen ganger. 

Dette er vi som kjent uenige om  - og det kommer vi nok  fortsatt til å være. Det er etter min oppfatning en vesentlig forskjell på å en sjelden gang tillate seg denne typen kommentarer enn å gjenta det gang på gang.

Det er jo for øvrig alltid lett å le av denne typen kommentarer når de ikke er rettet mot en selv. Kanskje passende å huske "Du skal ikke tåle så inderlig vel - osv. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 timer siden, Marigrete skrev:

Og jeg ber deg om å vurdere om du skal gi hjernen litt "fri" og øke opp antipsykotika hvis du har noen avtale og mulighet til det. 

Håper du får en god natt, klem😊

Jeg pleier å gjøre som det passer meg. Takk for klemmen, og en klem tilbake :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 timer siden, frosken skrev:

Jeg synes du har fått noen veldig gode råd av Marigrete. Håper du får en ok helg til tross for at du føler deg dårlig.

Synes du kan kontakte FACT mandag, hvis din kontakt har ferie eller tilsvarende kan noen andre snakke med deg.

Takk for det. Han kommer til meg på onsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, frosken skrev:

Dette er vi som kjent uenige om  - og det kommer vi nok  fortsatt til å være. Det er etter min oppfatning en vesentlig forskjell på å en sjelden gang tillate seg denne typen kommentarer enn å gjenta det gang på gang.

Det er jo for øvrig alltid lett å le av denne typen kommentarer når de ikke er rettet mot en selv. Kanskje passende å huske "Du skal ikke tåle så inderlig vel - osv. "

Det jeg synes blir helt feil her er at du på en måte forteller Stjernestøv at dette var en kommentar hun har grunn til å bli krenket over.

Stjernestøv kan heller velge å le av kommentaren. Selvironi er en fin ting og bra for den psykiske helsa. 

Selv er jeg vant til den type humor. Både min far og bror er veldig slagferdige og bruker det hele tiden. Det er sunt. 

Ja, vi er uenige og jeg synes man heller får komme meg egne svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Nicklusheletida skrev:

Det jeg synes blir helt feil her er at du på en måte forteller Stjernestøv at dette var en kommentar hun har grunn til å bli krenket over.

Stjernestøv kan heller velge å le av kommentaren. Selvironi er en fin ting og bra for den psykiske helsa. 

Selv er jeg vant til den type humor. Både min far og bror er veldig slagferdige og bruker det hele tiden. Det er sunt. 

Ja, vi er uenige og jeg synes man heller får komme meg egne svar. 

Fint at du liker latterliggjørende kommentarer  (antar du da også likte den om "klin psykotisk drita full mor", som kom for noen uker siden?)  Da vet vi jo til senere at det er fritt frem å fleipe når du f.eks. skriver om sønnen din. Flott :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, frosken skrev:

Fint at du liker latterliggjørende kommentarer  (antar du da også likte den om "klin psykotisk drita full mor", som kom for noen uker siden?)  Da vet vi jo til senere at det er fritt frem å fleipe når du f.eks. skriver om sønnen din. Flott :-)

Jeg ser ikke på dette som latterliggjøring i det hele tatt. Den andre kommentaren du kommer med her, har jeg aldri sett, men den hadde sett bedre ut om ordet psykotisk var utelatt. 

Jeg har valgt å skrive om sønnen min anonymt frosken og med den rollen du har her inne, tråkket du nå nettopp over en grense.

Men det tåles og jeg vil ikke lære sønnen min at det er riktig å bli krenket for alt mulig. Han har dessuten og heldigvis sans for humor han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg ser ikke på dette som latterliggjøring i det hele tatt. Den andre kommentaren du kommer med her, har jeg aldri sett, men den hadde sett bedre ut om ordet psykotisk var utelatt. 

Jeg har valgt å skrive om sønnen min anonymt frosken og med den rollen du har her inne, tråkket du nå nettopp over en grense.

Men det tåles og jeg vil ikke lære sønnen min at det er riktig å bli krenket for alt mulig. Han har dessuten og heldigvis sans for humor han også.

Du har ikke bare skrevet om sønnen din anonymt, jeg har fått med meg det og skjønt det var deg når du skrev anonymt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...