Gå til innhold

NHD/vet du hva han mente?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Man bør vel se an litt hvem man "fleiper" med og ikke, og ikke minst hva man fleiper om. F.eks kan MM og jeg dra den ganske langt mot hverandre i noens øyne. Men vi vet begge to at det bare er tull det vi skriver. Her føler jeg at det er en person som til stadighet skal fleipe med én annen person, som ikke er med på fleipen og ikke ser humoren i det. Hadde vedkommende vært like "morsom" mot alle så hadde saken stilt seg litt anderledes, men når det kun går utover Stjernestøv så er det faktisk ikke morsomt. Jeg syns kommentarene er festlige nok, om det hadde vært til noen som hadde vært med på spøken, men man skal da virkelig ikke ha det festlig på andres bekostning. Jeg syns jo også det hadde vært festlig å f.eks helle en bøtte vann i hue på nicklus eller frosken, men jeg gjør det ikke (og det er ikke bare fordi jeg ikke vet hvor de bor).

Som B-C skrev, dette er et psykiatriforum, det syns jeg man kan ta litt hensyn til. Det er ikke morsomt å bli ertet for sin sykdom, når store utfordringer og problemer bagatelliseres pga andre menneskers manglende evne til å forstå (det man ikke selv sliter med, er ikke et problem for andre heller). Jeg gjør det selv også, kommer med kommentarer som jeg først lenge etterpå forstår at var unødvendig. Men da gjør jeg også en innsats for å unngå at det skjer igjen. Mot Stjernestøv gjøres det ingen slik innsats og det syns jeg er trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Trine skrev:

Man bør vel se an litt hvem man "fleiper" med og ikke, og ikke minst hva man fleiper om. F.eks kan MM og jeg dra den ganske langt mot hverandre i noens øyne. Men vi vet begge to at det bare er tull det vi skriver. Her føler jeg at det er en person som til stadighet skal fleipe med én annen person, som ikke er med på fleipen og ikke ser humoren i det. Hadde vedkommende vært like "morsom" mot alle så hadde saken stilt seg litt anderledes, men når det kun går utover Stjernestøv så er det faktisk ikke morsomt. Jeg syns kommentarene er festlige nok, om det hadde vært til noen som hadde vært med på spøken, men man skal da virkelig ikke ha det festlig på andres bekostning. Jeg syns jo også det hadde vært festlig å f.eks helle en bøtte vann i hue på nicklus eller frosken, men jeg gjør det ikke (og det er ikke bare fordi jeg ikke vet hvor de bor).

Som B-C skrev, dette er et psykiatriforum, det syns jeg man kan ta litt hensyn til. Det er ikke morsomt å bli ertet for sin sykdom, når store utfordringer og problemer bagatelliseres pga andre menneskers manglende evne til å forstå (det man ikke selv sliter med, er ikke et problem for andre heller). Jeg gjør det selv også, kommer med kommentarer som jeg først lenge etterpå forstår at var unødvendig. Men da gjør jeg også en innsats for å unngå at det skjer igjen. Mot Stjernestøv gjøres det ingen slik innsats og det syns jeg er trist.

Noen ganger skriver du noen usedvanlig kloke kommentarer, Trine. (Bortsett fra det med å helle en bøtte vann i hodet på meg da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Noen ganger skriver du noen usedvanlig kloke kommentarer, Trine. (Bortsett fra det med å helle en bøtte vann i hodet på meg da.)

Tusen takk, jeg glimter til noen ganger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

He, her diskuteres salt og piffikrydder og du drar frem min uskyldige sønn som aldri har vært på dette furumet og har ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Du finner  til og med bryet verd og lete frem et gammelt innlegg. 

Jeg er meget imponert modenhetsnivået. 

Jeg er overrasket over at du mener vi diskuterer salt og piffikrydder. Det er ikke det jeg har deltatt i diskusjon om.  Når du forøvrig beskylder meg for å nevne noe du har skrevet anonymt om, så synes jeg det er relevant å vise deg at du også har skrevet om ham under nick. Du hevdet at stjernestøv ikke hadde noen grunn til å bli såret over kommentarene som har haglet mot henne den siste tiden, jeg er klart uenig og mener at dersom det skal være fritt frem i forhold til hennes sårbare temaer så må vel det samme gjelder for blant annet deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
42 minutter siden, frosken skrev:

Jeg er overrasket over at du mener vi diskuterer salt og piffikrydder. Det er ikke det jeg har deltatt i diskusjon om.  Når du forøvrig beskylder meg for å nevne noe du har skrevet anonymt om, så synes jeg det er relevant å vise deg at du også har skrevet om ham under nick. Du hevdet at stjernestøv ikke hadde noen grunn til å bli såret over kommentarene som har haglet mot henne den siste tiden, jeg er klart uenig og mener at dersom det skal være fritt frem i forhold til hennes sårbare temaer så må vel det samme gjelder for blant annet deg. 

Vi er tydeligvis uenige om hva vi diskuterer. Her var et en kommentar om piffikrydder, mener jeg. 

Hvis du ønsker å såre meg pga hevngjerrighet, så er det i grunnen helt i orden det. 

Men når du først truer med å dra inn min sønn og tillegg bruker tid på å hente frem en gammel tråd om en tredjepart som er helt uskyldig, så synes jeg du viser deg både hevngjerrig og svært umoden.

Nå er det slik at det skal litt mer til får å såre med da, så du får forsøke litt hardere, men ta for Guds skyld meg da, uten å dra inn andre jeg skriver om :)

Ellers vil jeg ønske deg en riktig fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Vi er tydeligvis uenige om hva vi diskuterer. Her var et en kommentar om piffikrydder, mener jeg. 

Hvis du ønsker å såre meg pga hevngjerrighet, så er det i grunnen helt i orden det. 

Men når du først truer med å dra inn min sønn og tillegg bruker tid på å hente frem en gammel tråd om en tredjepart som er helt uskyldig, så synes jeg du viser deg både hevngjerrig og svært umoden.

Nå er det slik at det skal litt mer til får å såre med da, så du får forsøke litt hardere, men ta for Guds skyld meg da, uten å dra inn andre jeg skriver om :)

Ellers vil jeg ønske deg en riktig fin dag :)

Jeg har ikke sagt et eneste ord om din sønn. Jeg har derimot sagt at om det skal være fritt frem å fleipe med noens sårbare temaer, så bør vel det gjelder for alle - og nevnte i den forbindelse et av dine sårbare temaer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Vi er tydeligvis uenige om hva vi diskuterer. Her var et en kommentar om piffikrydder, mener jeg. 

Hvis du ønsker å såre meg pga hevngjerrighet, så er det i grunnen helt i orden det. 

Men når du først truer med å dra inn min sønn og tillegg bruker tid på å hente frem en gammel tråd om en tredjepart som er helt uskyldig, så synes jeg du viser deg både hevngjerrig og svært umoden.

Nå er det slik at det skal litt mer til får å såre med da, så du får forsøke litt hardere, men ta for Guds skyld meg da, uten å dra inn andre jeg skriver om :)

Ellers vil jeg ønske deg en riktig fin dag :)

Jeg syns du bør føle deg både krenket og hånet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg har ikke sagt et eneste ord om din sønn. Jeg har derimot sagt at om det skal være fritt frem å fleipe med noens sårbare temaer, så bør vel det gjelder for alle - og nevnte i den forbindelse et av dine sårbare temaer. 

Ok, det er faktisk helt i orden altså. Hvis du legger deg på samme uskyldige nivå som janus30 i denne tråden ,skal jeg love deg å ta det pent, enten den nå er meg eller sønnen min det handler om. :D

Sånne type fleiping hagler frem og tilbake mellom oss i denne familien hele tiden. VI er vant til det og er helt med på det. 

Går det som jeg vil, så kan det hende jeg slipper å skrive mer om sønnen min nå,  men da får jeg kanskje en privat melding fra deg igjen, hvor du vil fiske ut mer informasjon ? Du får slutte med det også da, vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Vi er tydeligvis uenige om hva vi diskuterer. Her var et en kommentar om piffikrydder, mener jeg. 

Hvis du ønsker å såre meg pga hevngjerrighet, så er det i grunnen helt i orden det. 

Men når du først truer med å dra inn min sønn og tillegg bruker tid på å hente frem en gammel tråd om en tredjepart som er helt uskyldig, så synes jeg du viser deg både hevngjerrig og svært umoden.

Nå er det slik at det skal litt mer til får å såre med da, så du får forsøke litt hardere, men ta for Guds skyld meg da, uten å dra inn andre jeg skriver om :)

Ellers vil jeg ønske deg en riktig fin dag :)

 

Jeg tror selv du er klar over at den kommentaren som startet hele denne diskusjonen, dreide seg om mer enn bare piffikrydder. Og om du faktisk tror det er piffikrydder som blir diskutert så er du skremmende lite våken og bør nok ikke svare så mye på innlegg som har med psykiatri å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, Janus30 skrev:

Jeg syns du bør føle deg både krenket og hånet. 

He he, jeg burde kanskje det, men næsj tror ikke jeg gidder det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

He he, jeg burde kanskje det, men næsj tror ikke jeg gidder det :D

Da må du prøve hardere. Objektivt sett bør du føle deg dypt krenket og hånet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kayia skrev:

Jeg har aldri tenkt at Nicklus og MM skriver anonymt fordi de ikke vil at man skal skjønne at innlegget er skrevet av dem. Jeg har tenkt at det gjøres slik at det ikke kan spores like lett. Spesielt Nicklus sine innlegg hadde en tendens til å havne på dols forside, og jeg skjønner at det ikke føles OK siden det er mange mennesker som blottstilles gjennom problemstillingene som drøftes. Andres ønske om anonymitet må respekteres, og det er ikke første gang jeg har sett Frosken oute andres nick i innlegg der man har vært anonym. Frosken er også snar til å trekke inn tilleggsinformasjon fra andre innlegg/pm, og jeg reagerer på det også. Som Nicklus sier - når rollen på dol er som den er bør man trå mer varsom enn som så. 

Jeg outer aldri de to når jeg gjennomskuer dem, jeg tenker jo da at det er en grunn til at de vil være anonyme. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Trine skrev:

Som B-C skrev, dette er et psykiatriforum, det syns jeg man kan ta litt hensyn til. 

Etter å ha gjort noen bommerter der prøver jeg å huske å sjekke hvilket forum det er før jeg slår av en fleip...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Janus30 skrev:

Da må du prøve hardere. Objektivt sett bør du føle deg dypt krenket og hånet. 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Ok, det er faktisk helt i orden altså. Hvis du legger deg på samme uskyldige nivå som janus30 i denne tråden ,skal jeg love deg å ta det pent, enten den nå er meg eller sønnen min det handler om. :D

Sånne type fleiping hagler frem og tilbake mellom oss i denne familien hele tiden. VI er vant til det og er helt med på det. 

Går det som jeg vil, så kan det hende jeg slipper å skrive mer om sønnen min nå,  men da får jeg kanskje en privat melding fra deg igjen, hvor du vil fiske ut mer informasjon ? Du får slutte med det også da, vet du :)

Det er en ting å fleipe med folk man har felles humor med i en familie eller vennegjeng, og det å komme med en latterliggjørende kommentar til noen som absolutt ikke fleiper.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Ok, det er faktisk helt i orden altså. Hvis du legger deg på samme uskyldige nivå som janus30 i denne tråden ,skal jeg love deg å ta det pent, enten den nå er meg eller sønnen min det handler om. :D

Sånne type fleiping hagler frem og tilbake mellom oss i denne familien hele tiden. VI er vant til det og er helt med på det. 

Går det som jeg vil, så kan det hende jeg slipper å skrive mer om sønnen min nå,  men da får jeg kanskje en privat melding fra deg igjen, hvor du vil fiske ut mer informasjon ? Du får slutte med det også da, vet du :)

Hvorfor er du så kjip mot frosken? Kjip mot en som tydellgvis har brukt mye tid på å hjelpe deg... 

Anonymkode: 45f68...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg har kranglet på nettet siden 1994 og vil gjerne bidra med noen tips:

Tips nr 1: Jeg synes folk går litt for hard ut. Den som klarer å trekke fra 10% før hn poster kommer best ut av sånne diskusjoner.

Tips nr 2: Det hjelper ikke å sukre sure meldinger med smilefjes. Da virker man bare enda mer bitter. Da får man heller være litt sint og stå for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
11 timer siden, Kayia skrev:

Seriøst?? Han har på- og tar- mobilen mens dere har sex?? Høres veeeeldig spesielt ut- om han ikke er Obama (som jeg forøvrig også antar at tar seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så kjip mot frosken? Kjip mot en som tydellgvis har brukt mye tid på å hjelpe deg... 

Anonymkode: 45f68...163

Jeg ser ingen grunn til å dra denne diskusjonen videre nå og begynne å blande kortene. Jeg har sagt det jeg ville si og kan stå for det. 

Utover dette har jeg opplevd å få mange gode svar fra flere dolere når jeg har spurt om noe. Frosken sine svar føyer seg inn i rekken blant disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...