Gå til innhold

Smerter i føtter hindrer trening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg må ned i vekt men har ett stort problem som hindrer meg i å være aktiv nok til at vekta går ned. Jeg har hund og elsker å gå turer så jeg hadde håpet å gå en time daglig men...

Siden i vinter har jeg fått ett eller annet som gir meg store smerter og stivhet i føttene hver dag. Nå har jeg fulgt med på skritt-teller daglig i 3 mnd og ser at smertene setter inn mellom 6 og 8000 skritt, litt avhengig av sko. Jeg bruker ekstra såler i alle sko og helst joggesko med myk såle. Harde såler klarer jeg ikke å gå noe med før  de intense smertene setter inn. 

 

Anonymkode: a1930...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg må ned i vekt men har ett stort problem som hindrer meg i å være aktiv nok til at vekta går ned. Jeg har hund og elsker å gå turer så jeg hadde håpet å gå en time daglig men...

Siden i vinter har jeg fått ett eller annet som gir meg store smerter og stivhet i føttene hver dag. Nå har jeg fulgt med på skritt-teller daglig i 3 mnd og ser at smertene setter inn mellom 6 og 8000 skritt, litt avhengig av sko. Jeg bruker ekstra såler i alle sko og helst joggesko med myk såle. Harde såler klarer jeg ikke å gå noe med før  de intense smertene setter inn. 

 

Anonymkode: a1930...177

De store vektendringene skjer via kostholdet, men har du vært hos legen for disse smertene? Det kan jo være noe det er forholdsvis enkelt å gjøre noe med. Om du er svært overvektig kan det skyldes overvekten rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillemus skrev:

De store vektendringene skjer via kostholdet, men har du vært hos legen for disse smertene? Det kan jo være noe det er forholdsvis enkelt å gjøre noe med. Om du er svært overvektig kan det skyldes overvekten rett og slett. 

Jeg er ikke svært overvektig, er 10 kilo som er plagsomme bare da alt sitter på magen og jeg får ikke tak i klær til en petit kropp med stor mage. Ser 6 mnd gravid ut. Nei, smertene kommer ikke av vekta. Jeg har holdt fast på kostholdet men det er ikke nok alene.

Anonymkode: a1930...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, tar det opp med leger men de mener det er fibromyalgi, ergo ingen behandling. Kanskje det er rett men det blir ikke noe enklere å bevege seg av den grunn.

Anonymkode: a1930...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, tar det opp med leger men de mener det er fibromyalgi, ergo ingen behandling. Kanskje det er rett men det blir ikke noe enklere å bevege seg av den grunn.

Anonymkode: a1930...177

Jeg har ikke medisinsk kompetanse, men jeg synes det høres veldig rart ut å mene du har fibromyalgi kun på grunn av dette. Slike diagnoser settes vel først når andre ting har vært utelukket. Tror jeg ville insistert på spesialist og MR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ha ganske mange vonde punkter for å få diagnosen fibromyalgi. Men du har kanskje diagnosen fra før av?

Har du forsøkt å sykle? Går du tur på asfalt/flatt underlag eller i terreng? Jeg kan ikke gå på flatt og hardt underlag uten å få vondt relativt fort, men jeg kan gå et stykke i skogen hvor underlaget er varierende og bavegelsene ikke blir så statiske.

Du burde kanskje dra til en ortoped og få fotsenger. Om myke såler hjelper så kan jeg anbefalle Hoka sine sko. De bruker jeg og da er det bitte litt lettere å overleve turen i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...