Gå til innhold

Mandag, 29. august.


Gondor

Anbefalte innlegg

Veier 68,1 kg og bør gå ned 8 kilo for helsens og utseendes skyld.

I dag drakk jeg te og sitronvann frem til klokken tolv så spiste jeg en liten porsjon havregrøt med blåbærsyltetøy. Ett glass ekstra lettmelk. Ved halv tre tiden spiste jeg en neve nøtter og en banan. Klokken halv syv spiste jeg en Burgerking meny som min sønn spanderte på meg. Ikke noe smart trekk. Jeg har mye energi og skal tvinge meg selv til køys. Har ikke spist siden burgeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jo ganske grei mengde mat dette :-) Hamburger trenger ikke være usunt, i alle fall hvis en har bare litt dressing på. Du hadde jo dette som middag, ikke som et ekstramåltid i tillegg til middag.

Jeg ville ha forskjøvet alle måltidene litt frem, slik at frokosten var i 9-10-tida, midterste måltid i 13-14 tida og middagen i 17-18 tida. Ville også ha spist noe mer grønnsaker (en gulrot, et stykke kålrabi, broccoli eller salat).

Jeg er sjelden sulten etter middag (spiser som regel i 17-18 tida. Det hender jeg tar en skive eller noe å drikke utenom vann, særlig hvis jeg har trent, men som regel spiser jeg ikke mer før 7- 7.30 neste morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Meny" inkluderer vel pommes frites, og det er ikke akkurat helsekost, spesielt ikke den varianten man får på BurgerKing. Men det hørtes godt ut.

Anonymkode: 4d0ce...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Det var jo ganske grei mengde mat dette :-)

En grei mengde for et voksent menneske!? 3 måltider hvorav det ene besto av en banan og noen nøtter!? Jeg tror dere er riv ruskende gale... Jeg hadde vært sulten som en ulv halve dagen på den menyen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Gondor skrev:

Veier 68,1 kg og bør gå ned 8 kilo for helsens og utseendes skyld.

I dag drakk jeg te og sitronvann frem til klokken tolv så spiste jeg en liten porsjon havregrøt med blåbærsyltetøy. Ett glass ekstra lettmelk. Ved halv tre tiden spiste jeg en neve nøtter og en banan. Klokken halv syv spiste jeg en Burgerking meny som min sønn spanderte på meg. Ikke noe smart trekk. Jeg har mye energi og skal tvinge meg selv til køys. Har ikke spist siden burgeren.

Jeg har liten sans for at relativt normalvektige legger ut slike menyer med alt for lite mat. Faren er stor for at noen med mer eller mindre utartet spiseforstyrrelse og/eller noen med overvekt lar seg påvirke i negativ retning av slike sultemenyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Xtra said:

Jeg har liten sans for at relativt normalvektige legger ut slike menyer med alt for lite mat. Faren er stor for at noen med mer eller mindre utartet spiseforstyrrelse og/eller noen med overvekt lar seg påvirke i negativ retning av slike sultemenyer.

Det er ganske mange som driver med dette. En klassiker er "knekkebrød-regimet". Det ender som regel med at man sprekker. Gondor sprakk jo på BurgerKing-meny samme dagen.

Anonymkode: 4d0ce...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg har liten sans for at relativt normalvektige legger ut slike menyer med alt for lite mat. Faren er stor for at noen med mer eller mindre utartet spiseforstyrrelse og/eller noen med overvekt lar seg påvirke i negativ retning av slike sultemenyer.

Uff da. Dette har jeg ikke tenkt på. Jeg tror jeg dropper dagboken og heller skriver innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gondor skrev:

Uff da. Dette har jeg ikke tenkt på. Jeg tror jeg dropper dagboken og heller skriver innimellom.

Før din egen matdagbok i en wordfil, det gjør jeg. :) Ny fil hver mnd så den ikke blir uhorvelig lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lillemus skrev:

En grei mengde for et voksent menneske!? 3 måltider hvorav det ene besto av en banan og noen nøtter!? Jeg tror dere er riv ruskende gale... Jeg hadde vært sulten som en ulv halve dagen på den menyen der.

Jeg tenkte ikke på at "hamburgermeny" bestod av pommes frites og brus også. Bare en hamburger (med brød og salat til) kan jo være en grei middag.

Ellers så er jeg enig i at det er litt lite mat, men det er veldig mye energi i nøtter (sjekket faktisk i kveld), 600-700 kcal per 100 g, så 100 g dekker faktisk 1/3 av dagsbehovet dersom en skal prøve å leve på <= 2000 kcal per dag. 

Når en først skal stramme inn, så synes jeg at maten inneholdt mye forskjellig: havregryn, blåbær, melk, nøtter, banan + denne hamburgeren ++.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...