Gå til innhold

NHD/Ville du gitt meg opp?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Trine skrev:

Da må du bevise at du klarer å følge den ene retningslinjen. Du har vært flink i det siste, men stadig mener du at du vil slutte på medisiner. Det er bra han har forandret seg.

Er det bra han har forandret seg?

Det er sikkert teamet som står bak, de har sikkert sagt at det ikke er vits i å hjelpe meg når jeg er så bastant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det bra han har forandret seg?

Det er sikkert teamet som står bak, de har sikkert sagt at det ikke er vits i å hjelpe meg når jeg er så bastant. 

Ja, det er bra han ser på troen din som sykdom og ikke tro. For det er jo nettopp sykdom det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det bra han har forandret seg?

Det er sikkert teamet som står bak, de har sikkert sagt at det ikke er vits i å hjelpe meg når jeg er så bastant. 

Hva kan de hjelpe deg med? Gi deg aksept for å slutte med medisiner så du kan dyrke til tro og med det bli syk?

Anonymkode: 7f562...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er vel den eneste retningslinjen jeg har fått, ta medisinene dine. Jeg skal be om klare retningslinjer, tidligere har sykepleieren respektert min tro. Sagt han skal ikke si det er rett eller galt, nå har han forandret seg. 

Du blir ikke bedre så lenge behandlingsteamet nører opp om sykdommen din.

Anonymkode: 54d8c...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen du klarer å innse at "evnene" dine ikke er evner, men sykdom, har du tatt et langt skritt på veien mot å bli frisk. 

Men du tviholder nok på dette synet, kanskje i fravær av andre interesser i livet.

Hadde jeg vært helsepersonell, ville jeg kanskje fokusert på at du skulle ha fine ting å gjøre på denne jorda, så slipper du å søke glede i en drømmeverden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Trine skrev:

Ja, det er bra han ser på troen din som sykdom og ikke tro. For det er jo nettopp sykdom det er.

Men lurer på hvorfor han har forandret seg sånn? Kan jo spør han om det, men han skal vel egentlig representere psykiatrien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan de hjelpe deg med? Gi deg aksept for å slutte med medisiner så du kan dyrke til tro og med det bli syk?

Anonymkode: 7f562...cdf

Vet ikke hva de kan hjelpe meg med, realitetsorientere meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir ikke bedre så lenge behandlingsteamet nører opp om sykdommen din.

Anonymkode: 54d8c...f8f

Om mine evner? Ja han respekterte det før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Vet ikke hva de kan hjelpe meg med, realitetsorientere meg?

Det hadde jeg gitt opp før jeg hadde prøvd 😉

Anonymkode: 7f562...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men lurer på hvorfor han har forandret seg sånn? Kan jo spør han om det, men han skal vel egentlig representere psykiatrien. 

Han har nok innsett at det ikke er så lurt å akseptere symptomer som tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Den dagen du klarer å innse at "evnene" dine ikke er evner, men sykdom, har du tatt et langt skritt på veien mot å bli frisk. 

Men du tviholder nok på dette synet, kanskje i fravær av andre interesser i livet.

Hadde jeg vært helsepersonell, ville jeg kanskje fokusert på at du skulle ha fine ting å gjøre på denne jorda, så slipper du å søke glede i en drømmeverden.

Men hvordan skal jeg klare å innse det? Det har jo vært der hele livet, har jeg vært syk hele livet? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg gitt opp før jeg hadde prøvd 😉

Anonymkode: 7f562...cdf

Ok, ikke vits for meg å være i hjelpeapparatet da, på tide å seile min egen sjø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Han har nok innsett at det ikke er så lurt å akseptere symptomer som tro.

Ja mulig det. Men da har jeg jo symptomer selv om jeg er medisinert? Hva kan jeg gjøre med det? Da er det jo tankene mine som er syke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Janus30 skrev:

Er det noen vits å prøve? 

Vet ikke, men jeg tenker jo på hva andre sier og reflekterer over det. Sykepleieren sa det var det med meg, at jeg kunne se saken fra begge sider. Det kunne ikke de andre pasientene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, issomethingwrong skrev:

Jeg er redd du har det.

Ok. Så hadde jeg blitt medisinert som barn og fått terapi, kunne jeg hatt et normalt liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Om mine evner? Ja han respekterte det før...

Dine evner er psykdom. Før du innser det kommer du ikke til å bli frisk.

Anonymkode: 54d8c...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dine evner er psykdom. Før du innser det kommer du ikke til å bli frisk.

Anonymkode: 54d8c...f8f

Å, hvordan skal jeg klare det? Kanskje jeg kunne fått hjelp til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det er bare deg som kan tape på att du lar vær å ta medisiner. Men når du lufter muligheten stadig vekk, over år, og ignorerer råd Du spør om, så virker det litt passivt agressivt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...