Gå til innhold

NHD/Ville du gitt meg opp?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Jeg vet da at du ikke velger å være syk, men du klarer å logge av dol og sette deg ned å lage ukesplaner. Det er jeg helt sikker på at du faktisk klarer :-)

Da kjenner du ikke meg! 

Og jeg har hatt mye ansvar hele livet, så ikke kom å fortell meg om ansvar! Etter ungene ble voksne har jeg ikke det ansvaret lenger, vet jeg har ansvar for meg selv og! Det har vært lettere å ta ansvar for andre, men jeg vil lære meg å være glad i meg selv også. Hjelpe meg selv, det som er forvirrende er hva som er den rette måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Da kjenner du ikke meg! 

Og jeg har hatt mye ansvar hele livet, så ikke kom å fortell meg om ansvar! Etter ungene ble voksne har jeg ikke det ansvaret lenger, vet jeg har ansvar for meg selv og! Det har vært lettere å ta ansvar for andre, men jeg vil lære meg å være glad i meg selv også. Hjelpe meg selv, det som er forvirrende er hva som er den rette måten. 

Du fikk et godt råd av psykepleieren sist gang. Jeg synes ikke det rådet var så forvirrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du fikk et godt råd av psykepleieren sist gang. Jeg synes ikke det rådet var så forvirrende.

Å være borte fra DOL? Tror du virkelig det hjelper meg? 

Så ser jeg på youtube på videoer, det vil jeg lære meg men klarer ikke. Ikke si at jeg ikke prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å være borte fra DOL? Tror du virkelig det hjelper meg? 

Så ser jeg på youtube på videoer, det vil jeg lære meg men klarer ikke. Ikke si at jeg ikke prøver!

Jeg utfordrer deg til å være uten internett et helt døgn. Klarer du det?

Anonymkode: 508bc...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, stjernestøv skrev:

 

Så ser jeg på youtube på videoer, det vil jeg lære meg men klarer ikke. Ikke si at jeg ikke prøver!

Hva er det du ikke klarer?

Anonymkode: 54d8c...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg utfordrer deg til å være uten internett et helt døgn. Klarer du det?

Anonymkode: 508bc...a79

Det klarer jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du ikke klarer?

Anonymkode: 54d8c...f8f

Klarer ikke å elske meg selv og la universets lys jobbe gjennom meg :( Selv om jeg sier det høyt og alt, jeg klarer ikke. Det er vel meningen jeg skal være som dette da, mislykket og ikke klare noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Klarer ikke å elske meg selv og la universets lys jobbe gjennom meg :( Selv om jeg sier det høyt og alt, jeg klarer ikke. Det er vel meningen jeg skal være som dette da, mislykket og ikke klare noe. 

Jeg føler meg ikke mislykket, og jeg klarer det meste jeg bestemmer meg for å klare. Jeg er tilfreds med livet selv om jeg verken elsker meg selv eller lar universets lys jobbe gjennom meg. Så det er mulig ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg føler meg ikke mislykket, og jeg klarer det meste jeg bestemmer meg for å klare. Jeg er tilfreds med livet selv om jeg verken elsker meg selv eller lar universets lys jobbe gjennom meg. Så det er mulig ....

Ok. Jeg er bare så fortvilet, prøver alle mulige metoder men likevel står jeg på stedet hvil. Vil klare ting jeg også, men trodde kjærlighet var den eneste veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kjærlighet er svært viktig, men det meste en oppnår kommer som følge av målbevisst hard jobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Kjærlighet er svært viktig, men det meste en oppnår kommer som følge av målbevisst hard jobbing.

Ok. Vet ikke hvordan jeg skal klare det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger ikke å være syk, men du kan velge å bli frisk og gjøre det gode de rundt deg, råder deg til. Du må prøve, ikke si at du ikke klarer. Yt ditt beste. Prøv på nytt om du ikke klarer det den første gangen.

Anonymkode: 96483...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du velger ikke å være syk, men du kan velge å bli frisk og gjøre det gode de rundt deg, råder deg til. Du må prøve, ikke si at du ikke klarer. Yt ditt beste. Prøv på nytt om du ikke klarer det den første gangen.

Anonymkode: 96483...3b8

Ok. Får prøve, er bare lei av å prøve å ikke komme noen vei. Bruker vel feil metoder kanskje, må vel jobbe hardt for det og være målbevisst. Det er bare ikke noe jeg er god på, eier jo ikke motivasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
36 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Får prøve, er bare lei av å prøve å ikke komme noen vei. Bruker vel feil metoder kanskje, må vel jobbe hardt for det og være målbevisst. Det er bare ikke noe jeg er god på, eier jo ikke motivasjon. 

Du bruker nok feil metoder ja, som f.eks : Vente på lyset som skal komme strømmende gjennom deg. 

Så lenge du venter på alt annet utenfor deg selv, vil du ikke komme noen vei dessverre. 

En brutalt sannhet kanskje, men det er det som er realiteten. 

Ta f.eks den planen du mener psykiatrien skal lage for deg. Hvilken forskjell vil det utgjøre om det er andre som lager den ? Det som er avgjørende er om du følger den. Ikke hvem som lager den. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg føler meg ikke mislykket, og jeg klarer det meste jeg bestemmer meg for å klare. Jeg er tilfreds med livet selv om jeg verken elsker meg selv eller lar universets lys jobbe gjennom meg. Så det er mulig ....

Er du sikker på det? At du ikke elsker deg selv og lar universets lys jobbe gjennom deg? Du er suksessfull. Kan jo hende det er ubevisst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du bruker nok feil metoder ja, som f.eks : Vente på lyset som skal komme strømmende gjennom deg. 

Så lenge du venter på alt annet utenfor deg selv, vil du ikke komme noen vei dessverre. 

En brutalt sannhet kanskje, men det er det som er realiteten. 

Ta f.eks den planen du mener psykiatrien skal lage for deg. Hvilken forskjell vil det utgjøre om det er andre som lager den ? Det som er avgjørende er om du følger den. Ikke hvem som lager den. 

 

Du forstår ingenting uansett! Nytter ikke hva jeg skriver da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du forstår ingenting uansett! Nytter ikke hva jeg skriver da. 

Joda, det gjør jeg nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Joda, det gjør jeg nok :)

Da skulle jeg ønske du fikk en uke av mitt liv, da hadde du vel fått orden på ting? Om du var meg i en uke? Det er jo lett som en plett. Det er bare å lage en plan å gjøre det som står i planen, det hadde du nok klart. Og etter det var det bare for meg å fortsette, jeg hadde fått et nytt liv om du var i mine sko. Eller kanskje...bare kanskje du hadde forstått mer da? Hvor tungt det egentlig er? Jeg regner ikke med psykiatrien, at de skal gjøre ting for meg. Det vet jeg at de ikke kan. Men om jeg hadde vært innlagt har de et opplegg man må følge, da hadde jeg vært med på det. Kanskje jeg hadde vent meg til å gjøre ting da? Fått en strukturert hverdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Da skulle jeg ønske du fikk en uke av mitt liv, da hadde du vel fått orden på ting? Om du var meg i en uke? Det er jo lett som en plett. Det er bare å lage en plan å gjøre det som står i planen, det hadde du nok klart. Og etter det var det bare for meg å fortsette, jeg hadde fått et nytt liv om du var i mine sko. Eller kanskje...bare kanskje du hadde forstått mer da? Hvor tungt det egentlig er? Jeg regner ikke med psykiatrien, at de skal gjøre ting for meg. Det vet jeg at de ikke kan. Men om jeg hadde vært innlagt har de et opplegg man må følge, da hadde jeg vært med på det. Kanskje jeg hadde vent meg til å gjøre ting da? Fått en strukturert hverdag?

Nå fortalte jeg hva som er realiteten, enten det nå er lett eller vanskelig. 

Jeg sa en del om ansvarsfraskrivelse, fordi det er det mye av hos deg. Jeg forstår at det er en del av sykdommen din, men likevel mener jeg at det er en del ting du sier du ikke vil klare som jeg er sikker på at du vil klare. F.eks som å følge rådet som psykepleieren ga deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Nå fortalte jeg hva som er realiteten, enten det nå er lett eller vanskelig. 

Jeg sa en del om ansvarsfraskrivelse, fordi det er det mye av hos deg. Jeg forstår at det er en del av sykdommen din, men likevel mener jeg at det er en del ting du sier du ikke vil klare som jeg er sikker på at du vil klare. F.eks som å følge rådet som psykepleieren ga deg. 

Ser du ansvarsfraskrivelse hos meg? Tror du ikke jeg vet at jeg er ansvarlig for mitt liv? At jeg kjører min egen skute? Skaper min egen virkelighet? Å se hva jeg skaper! Ser du meg legge skylden på andre enn meg selv? Tror du jeg mener psykiatrien har ansvaret for meg og mitt liv? Tror du virkelig det? Hva råd er det du snakker om nå? Holde meg unna dol? Tror du det er lett for en som er avhengig og har mange andre laster i livet? Nei du tror ikke det er lett! Men jeg må gjøre det fordet sant, som med alt annet jeg må gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...