Gå til innhold

NHD/Ville du gitt meg opp?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker inderlig hjelp til å bedre min ernæring og hjelp og støtte til vektnedgang. Har store utfordringer med å motivere meg selv. Kanskje psykomotorisk fysioterapi, treningsgrupper, ernæringsfysiolog.

Jeg ser at jeg kan ha behov for en litt lengre innleggelse på DPS for å få tett oppfølging ifht medisiner, ,daglige rutiner, egostyrke og egenomsorg. Ekstra viktig nå når jeg skal bli bestemor.

Jeg strever med å vite hva som er sykdom, og hva som er mer normale tanker og oppfatninger om livet.

Jeg trenger verktøy for å bedre kunne omgås andre mennesker uten at det blir for slitsomt. Og når og hvordan jeg bør skjerme meg. Øke min tålegrense.

Opplever nå veldig dårlig livskvalitet og ser lite lyspunkter. MÅ ha hjelp.

 

Kan dette være en liste over temaer å ta opp med legen. Ta isåfall med listen og hvis den fram. Ikke tenk at du skal huske punktene. Fyll inn, ta bort det som ikke passer. 

Anonymkode: d63f5...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du "kan" ikke ta opp dette. Du bør absolutte faktisk gjøre det!

Anonymkode: 54d8c...f8f

Tok mye opp i dag og han spurte om jeg fikk hjelp. Men jeg sa ikke jeg ville bli innlagt da, det kan jeg ta med sykepleieren. Hvis jeg vil det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker inderlig hjelp til å bedre min ernæring og hjelp og støtte til vektnedgang. Har store utfordringer med å motivere meg selv. Kanskje psykomotorisk fysioterapi, treningsgrupper, ernæringsfysiolog.

Jeg ser at jeg kan ha behov for en litt lengre innleggelse på DPS for å få tett oppfølging ifht medisiner, ,daglige rutiner, egostyrke og egenomsorg. Ekstra viktig nå når jeg skal bli bestemor.

Jeg strever med å vite hva som er sykdom, og hva som er mer normale tanker og oppfatninger om livet.

Jeg trenger verktøy for å bedre kunne omgås andre mennesker uten at det blir for slitsomt. Og når og hvordan jeg bør skjerme meg. Øke min tålegrense.

Opplever nå veldig dårlig livskvalitet og ser lite lyspunkter. MÅ ha hjelp.

 

Kan dette være en liste over temaer å ta opp med legen. Ta isåfall med listen og hvis den fram. Ikke tenk at du skal huske punktene. Fyll inn, ta bort det som ikke passer. 

Anonymkode: d63f5...9bf

Kan skrive det ned å vise det til sykepleieren, takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg pleier å be om kvelden når jeg har lagt meg, når jeg våkner og føler meg elendig tenker jeg at det har ikke virket. Men det er kanskje en mening med dette, hva skjønner jeg sikkert ikke før senere. 

Hvorfor må alt ha en mening?

Anonymkode: 54d8c...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må alt ha en mening?

Anonymkode: 54d8c...f8f

Jo for alt har vel en mening? Det var vel meningen jeg skulle gå til lege i dag og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jo for alt har vel en mening? Det var vel meningen jeg skulle gå til lege i dag og?

Er det en mening at tusenvis av barn dør av sult hver dag?

Anonymkode: 54d8c...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en mening at tusenvis av barn dør av sult hver dag?

Anonymkode: 54d8c...f8f

Det høres kaldt ut, men ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det høres kaldt ut, men ja....

Så hva er meningen med at du er syk?

Anonymkode: 508bc...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt, at man får ikke mer laster enn man klarer å bære. Så er det meningen at noen skal bære mer enn andre. Det er ikke noe mening i å være syk, men noen takler bedre å være syk enn andre. Jeg hadde heller villet diskutert noe litt mere folkelig, som hva er meningen med livet? Spørsmålet om "hva er meningen med at du er syk" synes jeg ble fjollete...

Anonymkode: 9248f...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hva er meningen med at du er syk?

Anonymkode: 508bc...a79

Det tror jeg ikke mitt ego forstår, det er  min sjel som har valgt dette livet. Har opplevd mye dritt i livet og, fikk jo diagnosen PTSD...den tror jeg jeg er kvitt nå, så jeg har jobbet med meg selv. Dritten har lært meg å ha et åpent hjerte, å se ting fra andres perspektiv. Jeg tror alle har en vakker sjel, så jeg kan se bakom ondskapen at det er noe godt der. Meningen med sykdommen...vel jeg tror jo det er evner jeg ikke klarer å takle. Så jeg medisinerer dem bort istedet for å ta tak i dem, jeg makter det ikke...noe jeg burde. Jeg er ikke sterk nok tror jeg, vil bli sterkere. Ofte må man gjennom tøffe ting for å bli sterkere, så det er vel en prosess. Spurte Gud en gang når jeg lå i sengen og var dårlig"Hva er meningen med dette"?. "dette er meningen" var svaret. Så mulig det er sånn jeg skal være i dette livet, men vil gjøre mitt beste for å få det bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt, at man får ikke mer laster enn man klarer å bære. Så er det meningen at noen skal bære mer enn andre. Det er ikke noe mening i å være syk, men noen takler bedre å være syk enn andre. Jeg hadde heller villet diskutert noe litt mere folkelig, som hva er meningen med livet? Spørsmålet om "hva er meningen med at du er syk" synes jeg ble fjollete...

Anonymkode: 9248f...da7

Meningen med livet ja, kjærlighet...

Å være god mot seg selv og andre, liker kardemommeloven jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det høres kaldt ut, men ja....

Virkelig! Og hva ER meningen med dette? Og hvilken psykopatisk gud/overnaturlig skapning er det som står bak dette?

Anonymkode: 54d8c...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Meningen med livet ja, kjærlighet...

Å være god mot seg selv og andre, liker kardemommeloven jeg :) 

Jeg har kardemommeloven på kjøkkenskapet mitt :) 

Det er en fin ting å leve etter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig! Og hva ER meningen med dette? Og hvilken psykopatisk gud/overnaturlig skapning er det som står bak dette?

Anonymkode: 54d8c...f8f

Det er ikke Gud som står bak, det er menneskene som står bak ondskapen. Vi har fri vilje å se hvor det har ført oss, det er ikke mange planeter i universet som har det slik som oss...fri vilje. Men vi kan snu utviklingen, vi kan få det bedre her på jorden hvis vi bestemmer oss for det. 

For å si det på en annen måte, alle er Gud...Gud er her for å oppleve seg selv. Så vi har alle et lys av Gud inni oss, og det hele er et spill. En illusjon. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, deepharmony skrev:

Jeg har kardemommeloven på kjøkkenskapet mitt :) 

Det er en fin ting å leve etter :) 

Ja det er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke Gud som står bak, det er menneskene som står bak ondskapen. Vi har fri vilje å se hvor det har ført oss, det er ikke mange planeter i universet som har det slik som oss...fri vilje. Men vi kan snu utviklingen, vi kan få det bedre her på jorden hvis vi bestemmer oss for det. 

For å si det på en annen måte, alle er Gud...Gud er her for å oppleve seg selv. Så vi har alle et lys av Gud inni oss, og det hele er et spill. En illusjon. 

Dette høres ut som det rene sludder og svada.

Hvorfor ikke akseptere at alt bare er en kosmisk tilfeldighet? At det er ikke noe liv hverken før eller etter dette jordiske, det finnes ingen skaper, ingen ting er forutbestemt og ingen ting har større mening. Dette er den eneste konklusjonen et tenkende menneske kan komme frem til basert på objektiv obervasjonen av verden rundt en.

Anonymkode: 54d8c...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette høres ut som det rene sludder og svada.

Hvorfor ikke akseptere at alt bare er en kosmisk tilfeldighet? At det er ikke noe liv hverken før eller etter dette jordiske, det finnes ingen skaper, ingen ting er forutbestemt og ingen ting har større mening. Dette er den eneste konklusjonen et tenkende menneske kan komme frem til basert på objektiv obervasjonen av verden rundt en.

Anonymkode: 54d8c...f8f

Selv om du ikke har noen gudetro eller annen tro trenger du ikke disse andre sin tro....

Anonymkode: 9248f...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette høres ut som det rene sludder og svada.

Hvorfor ikke akseptere at alt bare er en kosmisk tilfeldighet? At det er ikke noe liv hverken før eller etter dette jordiske, det finnes ingen skaper, ingen ting er forutbestemt og ingen ting har større mening. Dette er den eneste konklusjonen et tenkende menneske kan komme frem til basert på objektiv obervasjonen av verden rundt en.

Anonymkode: 54d8c...f8f

Du må jo tro hva du vil, du har fri vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...