Gå til innhold

NHD/Ville du gitt meg opp?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en ung jente på 17 år som har en psykoselidelse. Hun var innlagt i 3 mnd, der hun lærte seg å mestre sykdommen sin og ta kontroll over stemmene. Hadde en slik innleggelse vært noe for deg? Og samtidig jobbe med å få struktur på hverdagen? 

Det virker som du får dårlig hjelp. Du blir liksom overlatt til deg selv gang på gang. Du skulle hatt skikkelig oppfølgning av en spesialist. Hva med å planlegge en slik innleggelse og få skikkelig hjelp en gang for alle? Du har vel kjempet på egen hånd i over 10 år nå? 

Anonymkode: 31cfa...0a7

Å det var jammen bra hun mestret sykdommen, sånn hjelp har jeg aldri fått. Det har vært medisinering og se hvordan det går, og jeg har jo blitt bedre av det når jeg har vært dårlig. Har tenkt på innleggelse ang det å få struktur på hverdagen og livet mitt, men vet ikke om de kan hjelpe meg med det.

Ja jeg føler meg ganske alene om ting, bortsett fra når jeg har vært innlagt...men kan ikke være innlagt hele tiden. Og når jeg ser tilbake har jeg hatt hjelp, har jo hatt healing hjelp og. Men det virker som ingen helt har forstått meg, jeg føler meg annerledes. Har kjempet med dette hele livet har alltid hatt angst og. Men jeg har vært bedre og verre i perioder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å det var jammen bra hun mestret sykdommen, sånn hjelp har jeg aldri fått. Det har vært medisinering og se hvordan det går, og jeg har jo blitt bedre av det når jeg har vært dårlig. Har tenkt på innleggelse ang det å få struktur på hverdagen og livet mitt, men vet ikke om de kan hjelpe meg med det.

Ja jeg føler meg ganske alene om ting, bortsett fra når jeg har vært innlagt...men kan ikke være innlagt hele tiden. Og når jeg ser tilbake har jeg hatt hjelp, har jo hatt healing hjelp og. Men det virker som ingen helt har forstått meg, jeg føler meg annerledes. Har kjempet med dette hele livet har alltid hatt angst og. Men jeg har vært bedre og verre i perioder. 

Jeg synes du fortjener å få god og skikkelig hjelp. Kan du spørre psykiateren eller legen din? 

Anonymkode: 31cfa...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du fortjener å få god og skikkelig hjelp. Kan du spørre psykiateren eller legen din? 

Anonymkode: 31cfa...0a7

Takk! Kan jo spør sykepleieren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk! Kan jo spør sykepleieren. 

Kanskje NHD vet en del om slike opplegg/innleggelser og kan gi deg råd rundt dette som du kan ta med deg når du snakker med sykepleieren? 

Anonymkode: 31cfa...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje NHD vet en del om slike opplegg/innleggelser og kan gi deg råd rundt dette som du kan ta med deg når du snakker med sykepleieren? 

Anonymkode: 31cfa...0a7

Jeg vet ikke jeg, virker jo som han hadde gitt meg opp hvis ikke jeg misforstod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg vet ikke jeg, virker jo som han hadde gitt meg opp hvis ikke jeg misforstod. 

Uansett om han har gitt deg opp eller ikke; jeg håper at du kan få noen gode råd av han som du kan ta med deg når du tar dette viktige temaet opp med din behandler. Hvis jeg var deg, ville jeg gått inn for å få en sånn innleggelse. Håper NHD kan hjelpe deg med råd rundt dette. 

Anonymkode: 31cfa...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uansett om han har gitt deg opp eller ikke; jeg håper at du kan få noen gode råd av han som du kan ta med deg når du tar dette viktige temaet opp med din behandler. Hvis jeg var deg, ville jeg gått inn for å få en sånn innleggelse. Håper NHD kan hjelpe deg med råd rundt dette. 

Anonymkode: 31cfa...0a7

Ja det hadde kanskje hjulpet meg med en sånn innleggelse, skal ta det opp med sykepleieren. Får se hva han sier, men spørs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja det hadde kanskje hjulpet meg med en sånn innleggelse, skal ta det opp med sykepleieren. Får se hva han sier, men spørs...

Jeg håper NHD vil hjelpe deg.

Anonymkode: 31cfa...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det hadde kanskje hjulpet meg med en sånn innleggelse, skal ta det opp med sykepleieren. Får se hva han sier, men spørs...

Håper du blir tatt på alvor. Lykke til. 

Anonymkode: 31cfa...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du blir tatt på alvor. Lykke til. 

Anonymkode: 31cfa...0a7

Tusen takk for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kopierer svar fra en annen tråd som har sitt utspring i denne:

Stjernestøv kan som alle andre be om en slik innleggelse både til sin fastlege og til sin kontakt i psykiatrien på DPS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På ‎08‎.‎10‎.‎2016 den 18.24, stjernestøv skrev:

Men da ser jeg meg ferdig med psykiatrien hvis de gir meg opp, har jo ingenting i psykiatrien å gjøre da?

Hva med å snu litt på flisa og tenke : Jeg følger de råd de gir meg, og de kan ikke gi meg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Hva med å snu litt på flisa og tenke : Jeg følger de råd de gir meg, og de kan ikke gi meg opp.

Ja jeg kan følge de råd de gir meg, håper det får meg bedre da. Orker snart ikke mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg kan følge de råd de gir meg, håper det får meg bedre da. Orker snart ikke mer. 

Sa ikke psykepleieren sist gang at du måtte logge av dol litt fordi du er avhengig og at dette ikke er bra for deg ?

Jeg tror det er det aller viktigste rådet du kan følge nå og tvinge deg selv til å gjøre andre ting.

Psykiatrien kan ikke hjelpe deg med alt. Du er faktisk helt nødt til å yte litt selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Sa ikke psykepleieren sist gang at du måtte logge av dol litt fordi du er avhengig og at dette ikke er bra for deg ?

Jeg tror det er det aller viktigste rådet du kan følge nå og tvinge deg selv til å gjøre andre ting.

Psykiatrien kan ikke hjelpe deg med alt. Du er faktisk helt nødt til å yte litt selv også.

Haha som om jeg ikke vet det, hva har psykiatrien gjort for meg om jeg tør spørre? 

Gitt meg diagnoser og piller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Haha som om jeg ikke vet det, hva har psykiatrien gjort for meg om jeg tør spørre? 

Gitt meg diagnoser og piller?

 

Det synes jeg du kan spørre mannen din om. Det tror jeg han og dine nærmeste vet best svaret på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Det synes jeg du kan spørre mannen din om. Det tror jeg han og dine nærmeste vet best svaret på.

Det er ikke sånn at man får en plan å følge. Men den siste psykologen lagde planer, og var veldig på at det skulle evalueres om så så langt tid. Så satt hun meg over til fact team, det er jo mest snakking om hvordan det går. Aksept for mine syke ideer. Jaja han har forandret seg litt nå, gudene vet hvorfor. Føler meg ikke frisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det er ikke sånn at man får en plan å følge. Men den siste psykologen lagde planer, og var veldig på at det skulle evalueres om så så langt tid. Så satt hun meg over til fact team, det er jo mest snakking om hvordan det går. Aksept for mine syke ideer. Jaja han har forandret seg litt nå, gudene vet hvorfor. Føler meg ikke frisk. 

Men hvorfor sitter du og venter på at de skal lage en plan til deg ?. Det har jeg store problemer med å forstå. Kan du ikke bare lage deg en plan selv ?

Mange ganger nå jeg har lest innleggene dine har jeg tenkt at det her det en total ansvarsfraskrivelse.

Psykiatrien kan hjelpe deg med medisiner og jevnlige med møter, men de kan ikke logge av dol for deg og de kan ikke gå tur for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Men hvorfor sitter du og venter på at de skal lage en plan til deg ?. Det har jeg store problemer med å forstå. Kan du ikke bare lage deg en plan selv ?

Mange ganger nå jeg har lest innleggene dine har jeg tenkt at det her det en total ansvarsfraskrivelse.

Psykiatrien kan hjelpe deg med medisiner og jevnlige med møter, men de kan ikke logge av dol for deg og de kan ikke gå tur for deg.

Fordi jeg ikke klarer å legge planer, fordi jeg er dårlig? Du forstår jo ingenting. Tror du jeg vil at livet skal være som dette? Jeg skal bli bestemor, og det ser ikke lyst ut. Tror du jeg velger dette? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Fordi jeg ikke klarer å legge planer, fordi jeg er dårlig? Du forstår jo ingenting. Tror du jeg vil at livet skal være som dette? Jeg skal bli bestemor, og det ser ikke lyst ut. Tror du jeg velger dette? 

 

Jeg vet da at du ikke velger å være syk, men du klarer å logge av dol og sette deg ned å lage ukesplaner. Det er jeg helt sikker på at du faktisk klarer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...