Gå til innhold

NHD/Ville du gitt meg opp?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ønske at du greide å slå deg til ro med at livet ikke enten er helt tipp-topp-tommel-opp eller så rævva at det bare er til å gi opp, spesielt ikke for deg som er psykisk syk. Trolig vil sykdommen din alltid vil legge noen begrensninger på livet ditt, men det er likevel mye du kan gjøre for å ha det bedre enn du har det nå. Jo mer villig du er til å:

1. innse at du er psyk og at psykdommen din tuller med virkelighetsforståelsen din

2. ta medisiner slik de er foeskrevet av behandlerne dine

3. røre deg og eksponere deg for folk

4. slå av nettverden og lev mer i den virkelige verden

5. akseptere at dager kan være grå uten at livet er fullstendig krise

jo større sjanse har du for å få noen gode år sammen med familien din og barnebatnet som kommer.

Du har et irriterende standardsvar, og det er "ja det kan jeg kanskje gjøre", "ja det kan jeg kanskje spørre sykepleieren om om", "ja det kunne jeg nok gjort" etc, og jeg må faktisk innrømme at jeg svært skjelden gidder å svare deg nettopp fordi det er dette du svarer - uten å gjøre mer med det. Det er liksom bare kanskje med deg, men kanskje'ene dine fører som regel ikke til noen handling og endring.

Jeg har lenge tenkt at alle vi som svarer i trådene dine (du får alltid masse svar) holder liv i tafattheten og nettavhengigheten din, og tror faktisk at vi ville gjort deg bedre om vi ignorerte alle trådene dine som stort sett handler om det samme. Brutalt det jeg sier her nå, men jeg tror likevel det bør sies. Om du skal få det bedre MÅ du gjøre noe selv, selv om det koster deg mye. Om ikke må du nok bare slå deg til ro med og akseptere at livet i morgen bli akkurat likedan som det er i dag. Det er kun du selv som kan bedre livskvaliteten din nemlig :)

 

 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ser du ansvarsfraskrivelse hos meg? Tror du ikke jeg vet at jeg er ansvarlig for mitt liv? At jeg kjører min egen skute? Skaper min egen virkelighet? Å se hva jeg skaper! Ser du meg legge skylden på andre enn meg selv? Tror du jeg mener psykiatrien har ansvaret for meg og mitt liv? Tror du virkelig det? Hva råd er det du snakker om nå? Holde meg unna dol? Tror du det er lett for en som er avhengig og har mange andre laster i livet? Nei du tror ikke det er lett! Men jeg må gjøre det fordet sant, som med alt annet jeg må gjøre? 

Nei, du må ikke.  Du må ingenting. Du kan velge selv, men du lurer på hvorfor du ikke kommer videre.

Jeg bare svarer jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, du må ikke.  Du må ingenting. Du kan velge selv, men du lurer på hvorfor du ikke kommer videre.

Jeg bare svarer jeg :)

Jeg vet en ting, jeg er apatisk og livet er tungt! Kommer ikke videre! Og vet det er min egen feil, blir ikke mindre deprimert av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stjernestøv.

Ser at du har fått to personlige rådgivere her inne. Jøss.

Syns det er hyggelig at du er her. Ville nå bare si det. Du er en vennlig sjel og det står det respekt av, til tross for at du har et strevsomt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg skulle ønske at du greide å slå deg til ro med at livet ikke enten er helt tipp-topp-tommel-opp eller så rævva at det bare er til å gi opp, spesielt ikke for deg som er psykisk syk. Trolig vil sykdommen din alltid vil legge noen begrensninger på livet ditt, men det er likevel mye du kan gjøre for å ha det bedre enn du har det nå. Jo mer villig du er til å:

1. innse at du er psyk og at psykdommen din tuller med virkelighetsforståelsen din

2. ta medisiner slik de er foeskrevet av behandlerne dine

3. røre deg og eksponere deg for folk

4. slå av nettverden og lev mer i den virkelige verden

5. akseptere at dager kan være grå uten at livet er fullstendig krise

jo større sjanse har du for å få noen gode år sammen med familien din og barnebatnet som kommer.

Du har et irriterende standardsvar, og det er "ja det kan jeg kanskje gjøre", "ja det kan jeg kanskje spørre sykepleieren om om", "ja det kunne jeg nok gjort" etc, og jeg må faktisk innrømme at jeg svært skjelden gidder å svare deg nettopp fordi det er dette du svarer - uten å gjøre mer med det. Det er liksom bare kanskje med deg, men kanskje'ene dine fører som regel ikke til noen handling og endring.

Jeg har lenge tenkt at alle vi som svarer i trådene dine (du får alltid masse svar) holder liv i tafattheten og nettavhengigheten din, og tror faktisk at vi ville gjort deg bedre om vi ignorerte alle trådene dine som stort sett handler om det samme. Brutalt det jeg sier her nå, men jeg tror likevel det bør sies. Om du skal få det bedre MÅ du gjøre noe selv, selv om det koster deg mye. Om ikke må du nok bare slå deg til ro med og akseptere at livet i morgen bli akkurat likedan som det er i dag. Det er kun du selv som kan bedre livskvaliteten din nemlig :)

 

 

Er klar over dette! Er klar over at det er jeg som er ansvarlig for mitt liv. Det får bare være som det er nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg vet en ting, jeg er apatisk og livet er tungt! Kommer ikke videre! Og vet det er min egen feil, blir ikke mindre deprimert av det. 

Ja, det er du og det har med psykdommen å gjøre. Men jeg tror du får nok støtte her inne og jeg tror det bidrar til mer nettaktivitet. Jeg tror du bør begynne å følge rådet til psykepleieren. Akkurat det klarer du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, cathlin skrev:

Hei Stjernestøv.

Ser at du har fått to personlige rådgivere her inne. Jøss.

Syns det er hyggelig at du er her. Ville nå bare si det. Du er en vennlig sjel og det står det respekt av, til tross for at du har et strevsomt liv.

Takk for det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, det er du og det har med psykdommen å gjøre. Men jeg tror du får nok støtte her inne og jeg tror det bidrar til mer nettaktivitet. Jeg tror du bør begynne å følge rådet til psykepleieren. Akkurat det klarer du.

Gjør jeg? Hvorfor sitter jeg her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Gjør jeg? Hvorfor sitter jeg her da?

Ansvarsfraskrivelse. Nei, nå gir jeg meg :)  Du må jo bestemme selv og det er det du gjør. Du bestemmer selv. Du trenger ikke universets  lys for å kunne logge av . 

Ha en fin kveld :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Ansvarsfraskrivelse. Nei, nå gir jeg meg :)  Du må jo bestemme selv og det er det du gjør. Du bestemmer selv. Du trenger ikke universets  lys for å kunne logge av . 

Ha en fin kveld :)

 

Ja jeg bestemmer selv! Er det ansvarsfraskrivelse å ikke gjøre som sykepleieren sier? Er det det du mener? Er vel å legge ansvaret over på psykiatrien det? Hvis jeg skal gjøre alt de forteller meg? Skal de styre livet mitt mener du? Da blir jeg ikke en ansvarlig voksen hvis jeg skal gjøre hva andre forteller meg. Jeg må jo finne min vei. En indre kraft? Har du hørt om det? Vedder på at NHD har det, og alle som er sukessfulle. 

Jo ha en fin kveld du og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg bestemmer selv! Er det ansvarsfraskrivelse å ikke gjøre som sykepleieren sier? Er det det du mener? Er vel å legge ansvaret over på psykiatrien det? Hvis jeg skal gjøre alt de forteller meg? Skal de styre livet mitt mener du? Da blir jeg ikke en ansvarlig voksen hvis jeg skal gjøre hva andre forteller meg. Jeg må jo finne min vei. En indre kraft? Har du hørt om det? Vedder på at NHD har det, og alle som er sukessfulle. 

Jo ha en fin kveld du og :) 

Så er vi tilbake til overskriften din . Du er redd for at psykiatrien skal gi deg opp. 

Du må ta litt ansvar selv for at ikke de skal gi deg opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Så er vi tilbake til overskriften din . Du er redd for at psykiatrien skal gi deg opp. 

Du må ta litt ansvar selv for at ikke de skal gi deg opp :)

Har jeg skrevet at jeg er redd for at de skal gi meg opp? Gjør de det er det vel meningen da, at jeg skal finne svar andre plasser. 

Men jeg hører på psykiatrien, deres versjon. Jeg ser ting fra to sider. Men det er jo du som mener jeg driver med ansvarsfraskrivelse, og da lurte jeg jo på hva du mente med det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har jeg skrevet at jeg er redd for at de skal gi meg opp? Gjør de det er det vel meningen da, at jeg skal finne svar andre plasser. 

Men jeg hører på psykiatrien, deres versjon. Jeg ser ting fra to sider. Men det er jo du som mener jeg driver med ansvarsfraskrivelse, og da lurte jeg jo på hva du mente med det?

 

Det har jeg allerede svart på. 

Det er : - Klarer ikke skru av pc. - Venter på lyset som skal komme strømmende. - Gir mannen skylden for at du spiser sjokolade.

Sånne ting. Jeg kunne nevnt masse. Du kan ingenting for at du har fått en alvorlig psykisk lidelse. Den baler det til for deg, men en del ting kan du prøve å innse at det kun er deg selv som kan klare å få gjort noe med. 

Ønsker deg fortsatt en fin kveld og nå skal jeg logge meg ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Det har jeg allerede svart på. 

Det er : - Klarer ikke skru av pc. - Venter på lyset som skal komme strømmende. - Gir mannen skylden for at du spiser sjokolade.

Sånne ting. Jeg kunne nevnt masse. Du kan ingenting for at du har fått en alvorlig psykisk lidelse. Den baler det til for deg, men en del ting kan du prøve å innse at det kun er deg selv som kan klare å få gjort noe med. 

Ønsker deg fortsatt en fin kveld og nå skal jeg logge meg ut ;)

At lyset skal komme strømmende? Nei jeg overlater meg til universet og ber universets lys jobbe gjennom meg, som i "La din vilje skje". Vil være og leve fra hjertet i kjærlighet, elske meg selv og andre. Det er å ta ansvar det!

Gir ikke manne skylden for at jeg spiser sjokolade, det er min skyld. Men når det er i huset spiser jeg det. Akkurat som når nettet er tilgjengelig er jeg der, mitt ansvar...vet det ;) 

Ble litt forvirret av deg! Du skrev jeg måtte ta ansvar selv, ikke forvente at psykiatrien skulle gjøre alt?

Likevel vil du jeg skal legge mitt liv i deres hender? Er det ikke det som er ansvarsfraskrivelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fionys skrev:

Hvis du hadde fått ferdig planer/ukeplaner ville du presset deg selv til å følge planene?

Det vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, stjernestøv skrev:

At lyset skal komme strømmende? Nei jeg overlater meg til universet og ber universets lys jobbe gjennom meg, som i "La din vilje skje". Vil være og leve fra hjertet i kjærlighet, elske meg selv og andre. Det er å ta ansvar det! 

Hvordan gjør du det rent praktisk / fysisk? Sitter du i sofaen og venter på dette lyset som komme gjennom deg? Hvis det er lys fra universet du vil ha så får du gå deg en tur i det fine været og nyte sola...

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Hvordan gjør du det rent praktisk / fysisk? Sitter du i sofaen og venter på dette lyset som komme gjennom deg? Hvis det er lys fra universet du vil ha så får du gå deg en tur i det fine været og nyte sola...

Jeg pleier å be om kvelden når jeg har lagt meg, når jeg våkner og føler meg elendig tenker jeg at det har ikke virket. Men det er kanskje en mening med dette, hva skjønner jeg sikkert ikke før senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvordan gjør du det rent praktisk / fysisk? Sitter du i sofaen og venter på dette lyset som komme gjennom deg? Hvis det er lys fra universet du vil ha så får du gå deg en tur i det fine været og nyte sola...

Er klar over at jeg må komme meg mer ut, det sa til og med englekortene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...