Gå til innhold

NHD/Ville du gitt meg opp?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Er klar over at jeg må komme meg mer ut, det sa til og med englekortene. 

Og DE hører du på?! Du hører altså slett ikke på det en drøss mennesker sier deg, men noen pappskiver med bilder på - de tror du på?! Men samma det - så lenge du kommer deg ut kan du tro på spaghettimonsteret for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Og DE hører du på?! Du hører altså slett ikke på det en drøss mennesker sier deg, men noen pappskiver med bilder på - de tror du på?! Men samma det - så lenge du kommer deg ut kan du tro på spaghettimonsteret for min del.

Jeg hører på de ja og får dårlig samvittighet når jeg ikke gjør som de sier, for de vil meg bare vel. Og jo jeg hører på dere og, men jeg er ikke flink å "Just do it". Vet det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg bestemmer selv! Er det ansvarsfraskrivelse å ikke gjøre som sykepleieren sier? Er det det du mener? Er vel å legge ansvaret over på psykiatrien det? Hvis jeg skal gjøre alt de forteller meg? Skal de styre livet mitt mener du? Da blir jeg ikke en ansvarlig voksen hvis jeg skal gjøre hva andre forteller meg. Jeg må jo finne min vei. En indre kraft? Har du hørt om det? Vedder på at NHD har det, og alle som er sukessfulle. 

Jo ha en fin kveld du og :) 

Hva skjedde med å innse at tankene dine er sykdommen som snakker? Du var enig i det i går, mens i dag sitter du igjen og venter på lyset.

Det er ansvarsfraskrivelse å ikke følge den behandlingen man får så godt som man klarer. Så ja, det er ansvarsfraskrivelse å ikke gjøre som sykepleieren sier. Du legger ikke ansvaret over på psykiatrien, det er fortsatt ditt ansvar å jobbe for å bli bedre. Det er derimot ansvarlig å motta hjelp fra de som faktisk kan hjelpe. De skal ikke styre livet ditt, de gir deg råd som du absolutt bør følge fordi rådene du gir deg selv bare gjør deg værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Trine skrev:

Hva skjedde med å innse at tankene dine er sykdommen som snakker? Du var enig i det i går, mens i dag sitter du igjen og venter på lyset.

Det er ansvarsfraskrivelse å ikke følge den behandlingen man får så godt som man klarer. Så ja, det er ansvarsfraskrivelse å ikke gjøre som sykepleieren sier. Du legger ikke ansvaret over på psykiatrien, det er fortsatt ditt ansvar å jobbe for å bli bedre. Det er derimot ansvarlig å motta hjelp fra de som faktisk kan hjelpe. De skal ikke styre livet ditt, de gir deg råd som du absolutt bør følge fordi rådene du gir deg selv bare gjør deg værre.

Nei jeg bare ber om kvelden og ble så skuffet i dag når jeg fikk en drittdag, ikke mye lys i denne dagen men mørke. Har ikke gjort en dritt, bare sett film og sittet her. Kunne besøkt foreldrene mine, men orket ikke. 

Så jeg skal høre på psykiatrien nå? Trodde dere ville jeg skulle høre på meg selv, ta ansvar selv. Men føler det er så lenge siden han har vært her nå, husker ikke hva han har sagt. Prøvde vel å realitetsorientere meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei jeg bare ber om kvelden og ble så skuffet i dag når jeg fikk en drittdag, ikke mye lys i denne dagen men mørke. Har ikke gjort en dritt, bare sett film og sittet her. Kunne besøkt foreldrene mine, men orket ikke. 

Så jeg skal høre på psykiatrien nå? Trodde dere ville jeg skulle høre på meg selv, ta ansvar selv. Men føler det er så lenge siden han har vært her nå, husker ikke hva han har sagt. Prøvde vel å realitetsorientere meg. 

Å be aftenbønn er ikke å ta ansvar for noe som helst. Skal du ta ansvar for helsa di så må du gjøre som behandlerne dine sier du skal, gjøre et forsøk på å legge om kostholdet (ta små steg) og ikke minst komme deg ut på tur noen dager i uka! Det hjelper ikke en dritt å be aftenbønn! Det er noe småunger med en lyserosa gudstro gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Å be aftenbønn er ikke å ta ansvar for noe som helst. Skal du ta ansvar for helsa di så må du gjøre som behandlerne dine sier du skal, gjøre et forsøk på å legge om kostholdet (ta små steg) og ikke minst komme deg ut på tur noen dager i uka! Det hjelper ikke en dritt å be aftenbønn! Det er noe småunger med en lyserosa gudstro gjør.

Jada jeg skal ta meg sammen! 

Men jeg har tro på bønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 time siden, stjernestøv skrev:

At lyset skal komme strømmende? Nei jeg overlater meg til universet og ber universets lys jobbe gjennom meg, som i "La din vilje skje". Vil være og leve fra hjertet i kjærlighet, elske meg selv og andre. Det er å ta ansvar det!

Gir ikke manne skylden for at jeg spiser sjokolade, det er min skyld. Men når det er i huset spiser jeg det. Akkurat som når nettet er tilgjengelig er jeg der, mitt ansvar...vet det ;) 

Ble litt forvirret av deg! Du skrev jeg måtte ta ansvar selv, ikke forvente at psykiatrien skulle gjøre alt?

Likevel vil du jeg skal legge mitt liv i deres hender? Er det ikke det som er ansvarsfraskrivelse? 

Jeg blir usikker på om du bare er diskusjonslysten eller om du blir forvirret av det jeg skriver. Jeg mener jo selv at jeg er ganske klar og tydelig da men :)

Jeg sier : Du skal høre på de gode råd du får av psykiatrien. Hvis du gjør det, så tar du ansvar for deg selv. 

Når jeg sier du bedriver med ansvarsfraskrivelse, så memer jeg med det at du venter på at det skal komme en hokus pokus- løsning fra et eller annet sted mens du sitter på dol og skriver eller mens du sitter og ser på videoer. Det kommer ikke til å skje. De er ikke tryllekunstnere de i psykiatrien . De kan hjelpe deg med en del ting, men de kan ikke gå turen for deg. Universet hjelper deg heller ikke.

Ble det klarere nå ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men jeg har tro på bønn. 

Basert på hva? Har bønn hjulpet deg bra så langt?

Anonymkode: 54d8c...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg blir usikker på om du bare er diskusjonslysten eller om du blir forvirret av det jeg skriver. Jeg mener jo selv at jeg er ganske klar og tydelig da men :)

Jeg sier : Du skal høre på de gode råd du får av psykiatrien. Hvis du gjør det, så tar du ansvar for deg selv. 

Når jeg sier du bedriver med ansvarsfraskrivelse, så memer jeg med det at du venter på at det skal komme en hokus pokus- løsning fra et eller annet sted mens du sitter på dol og skriver eller mens du sitter og ser på videoer. Det kommer ikke til å skje. De er ikke tryllekunstnere de i psykiatrien . De kan hjelpe deg med en del ting, men de kan ikke gå turen for deg. Universet hjelper deg heller ikke.

Ble det klarere nå ?

 

 

Vet jeg MÅ jobbe for det selv, for at ting skal skje må jeg få dem til å skje. Jeg skaper mitt liv. Mange kan komme med råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Basert på hva? Har bønn hjulpet deg bra så langt?

Anonymkode: 54d8c...f8f

Tror jeg hadde vært enda dårligere stilt om jeg ikke hadde bedt om hjelp, hjelperne er med meg og passer på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Vet jeg MÅ jobbe for det selv, for at ting skal skje må jeg få dem til å skje. Jeg skaper mitt liv. Mange kan komme med råd...

Ja, du får mange råd fordi du velger å skrive om problemene dine her. Hvis du egentlig vet svarene selv, men er bestemt på at du ikke klarer, så har det jo liten hensikt å spørre også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei jeg bare ber om kvelden og ble så skuffet i dag når jeg fikk en drittdag, ikke mye lys i denne dagen men mørke. Har ikke gjort en dritt, bare sett film og sittet her. Kunne besøkt foreldrene mine, men orket ikke. 

Så jeg skal høre på psykiatrien nå? Trodde dere ville jeg skulle høre på meg selv, ta ansvar selv. Men føler det er så lenge siden han har vært her nå, husker ikke hva han har sagt. Prøvde vel å realitetsorientere meg. 

Noen dager er litt ekstra dritt. På ett eller annet vis kommer man seg gjennom dem også. Håper virkelig du får en bedre dag i morgen.

Ja, det er vel klart du skal høre på psykiatien. Det er jo de som kan hjelpe deg. Hvorfor skal man ellers snakke med dem, om man ikke skal høre på dem uansett? Det er ingen her som har ment at du skal høre på deg selv. Å ta ansvar er noen ganger å følge rådene til andre. Det er veldig viktig at du ikke blander det å høre på deg selv med det å ta ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, du får mange råd fordi du velger å skrive om problemene dine her. Hvis du egentlig vet svarene selv, men er bestemt på at du ikke klarer, så har det jo liten hensikt å spørre også. 

 

Den satt ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Trine skrev:

Noen dager er litt ekstra dritt. På ett eller annet vis kommer man seg gjennom dem også. Håper virkelig du får en bedre dag i morgen.

Ja, det er vel klart du skal høre på psykiatien. Det er jo de som kan hjelpe deg. Hvorfor skal man ellers snakke med dem, om man ikke skal høre på dem uansett? Det er ingen her som har ment at du skal høre på deg selv. Å ta ansvar er noen ganger å følge rådene til andre. Det er veldig viktig at du ikke blander det å høre på deg selv med det å ta ansvar.

Takk  . Håper på en bedre dag i morgen. Ja skal høre på de råd jeg får,prøve å ta det til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at du spør behandleren din om du kan få en innleggelse som vi skrev om i går. Jeg tror det hadde vært veldig bra for deg, da får du tett oppfølgning og kan bygge deg opp. Det er bedre for deg om du får tett oppfølgning i RL enn her på dol, her er jo så mange rådgivere som vil deg vel, og det kan forvirre en hver sjel. Du trenger noen faste å forholde deg til i behandlingsapparatet RL, og jeg håper så inderlig vel at du får et sånt tilbud. 

Klem og god natt til deg :) 

Anonymkode: 31cfa...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper at du spør behandleren din om du kan få en innleggelse som vi skrev om i går. Jeg tror det hadde vært veldig bra for deg, da får du tett oppfølgning og kan bygge deg opp. Det er bedre for deg om du får tett oppfølgning i RL enn her på dol, her er jo så mange rådgivere som vil deg vel, og det kan forvirre en hver sjel. Du trenger noen faste å forholde deg til i behandlingsapparatet RL, og jeg håper så inderlig vel at du får et sånt tilbud. 

Klem og god natt til deg :) 

Anonymkode: 31cfa...0a7

Takk for det :) 

Skal ta det opp med han å høre hva han sier, jeg liker jo ikke å være innlagt. Men ser jo at det hadde sikkert hjulpet meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernestøv,

Jeg beklager å si det, men jeg synes at måten din "behandling" blir gjennomført på er sammenlignbar med i gamle dager, da mennesker med psykiske lidelser ble låst inn på asylene, til oppbevaring.

Du skal forhåpentligvis leve i 30-40 år til (noe usikker på hvor gammel du eksakt er) - i denne tiden skal du leve, og ikke bare eksistere i et slags tomrom slik at dagene går. 

Behandlingen din burde være todelt. Den ene delen går på å gjøre noe med det du føler er "energier" som plager deg, den andre delen går på å øke tålegrensen for stimuli slik at du kan leve et meningsfullt liv. Begge deler lar seg gjøre, men det hjelper ikke at du får besøk av en sykepleier hver 14. dager som bare sitter og jatter med deg. Du trenger skikkelig behandling, og ett eller annet sted må det starte. Kanskje du skulle tatt en prat med fastlegen din om at du trenger aktiv behandling (av lege eller psykolog) og ikke bare være en fange i ditt eget hjem som får litt tilsyn en gang iblant?

Du har vært flink og tatt tak i en del ting selv nå, men for meg er det ganske klart at du trenger mer hjelp.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Stjernestøv,

Jeg beklager å si det, men jeg synes at måten din "behandling" blir gjennomført på er sammenlignbar med i gamle dager, da mennesker med psykiske lidelser ble låst inn på asylene, til oppbevaring.

Du skal forhåpentligvis leve i 30-40 år til (noe usikker på hvor gammel du eksakt er) - i denne tiden skal du leve, og ikke bare eksistere i et slags tomrom slik at dagene går. 

Behandlingen din burde være todelt. Den ene delen går på å gjøre noe med det du føler er "energier" som plager deg, den andre delen går på å øke tålegrensen for stimuli slik at du kan leve et meningsfullt liv. Begge deler lar seg gjøre, men det hjelper ikke at du får besøk av en sykepleier hver 14. dager som bare sitter og jatter med deg. Du trenger skikkelig behandling, og ett eller annet sted må det starte. Kanskje du skulle tatt en prat med fastlegen din om at du trenger aktiv behandling (av lege eller psykolog) og ikke bare være en fange i ditt eget hjem som får litt tilsyn en gang iblant?

Du har vært flink og tatt tak i en del ting selv nå, men for meg er det ganske klart at du trenger mer hjelp.

Helt enig. Og den hjelpen kan hun få med en innleggelse.  

Anonymkode: 31cfa...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Stjernestøv,

Jeg beklager å si det, men jeg synes at måten din "behandling" blir gjennomført på er sammenlignbar med i gamle dager, da mennesker med psykiske lidelser ble låst inn på asylene, til oppbevaring.

Du skal forhåpentligvis leve i 30-40 år til (noe usikker på hvor gammel du eksakt er) - i denne tiden skal du leve, og ikke bare eksistere i et slags tomrom slik at dagene går. 

Behandlingen din burde være todelt. Den ene delen går på å gjøre noe med det du føler er "energier" som plager deg, den andre delen går på å øke tålegrensen for stimuli slik at du kan leve et meningsfullt liv. Begge deler lar seg gjøre, men det hjelper ikke at du får besøk av en sykepleier hver 14. dager som bare sitter og jatter med deg. Du trenger skikkelig behandling, og ett eller annet sted må det starte. Kanskje du skulle tatt en prat med fastlegen din om at du trenger aktiv behandling (av lege eller psykolog) og ikke bare være en fange i ditt eget hjem som får litt tilsyn en gang iblant?

Du har vært flink og tatt tak i en del ting selv nå, men for meg er det ganske klart at du trenger mer hjelp.

Ok. Ja jeg er en fange i mitt eget hjem :( 

Kan jo ta det opp med legen og ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Ja jeg er en fange i mitt eget hjem :( 

Kan jo ta det opp med legen og ja. 

Nei, du "kan" ikke ta opp dette. Du bør absolutte faktisk gjøre det!

Anonymkode: 54d8c...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...