Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en som er uføretrygdet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Jeg er helt enig i dette, men når det kommer til stykket så handler det mye om kjemi.

Det er jeg enig i :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det sier seg selv at sivilingeniører og lagermedarbeidere ferdes i ulike kretser, og ikke treffes hverken på jobb eller i privaten.

Anonymkode: 3686f...43b

Ironi? Det er ikke så svart-hvitt vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Akkurat det har du rett i. 

Nei nå gir jeg opp :D - tenker virkelig du også Nicklusheletiden at vi er så avvikende mannen min og jeg, Laban, Påskelilje og alle de andre her inne som har sagt gjentatte ganger har sagt at, jo- vi omgås mange på tvers av utdanningsnivå/ profesjon? Nå ble jeg faktisk overrasket! 

Både mannen min og jeg har svært høy utdannelse fra gamle NTH og har både scenearbeidere, hjelpepleiere, ufaglærte barnehageassistenter, snekkere, uføre, periodevis arbeidsledige, førskolelærere, teknikere etc  i vennekretsen, og dette er ikke uvanlig - iallefall ikke blant de vi kjenner både i Trondheim, Bergen og Oslo. Vi omgås selvfølgelig mange med høy utdannelse også, men har altså som sagt (mange ganger i denne tråden)  venner og venners kjærester uten høy utdannelse og/eller høy lønn :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra at ihvertfall en av fruene her er ærlig!

Anonymkode: 3686f...43b

Så vi som lever livene våre på tvers av fordommene dine lyver faktisk. Herre sier jeg bare... 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, Kayia skrev:

Tenker virkelig du også Nicklusheletiden, at vi er så avvikende mannen min og jeg, Laban, Påskelilje og alle de andre her inne som har sagt gjentatte ganger har sagt at, jo- vi omgås mange på tvers av utdanningsnivå/ profesjon? Nå ble jeg faktisk overrasket!

Både mannen min og jeg har svært høy utdannelse fra gamle NTH og har både scenearbeidere, hjelpepleiere, ufaglærte barnehageassistenter, snekkere, uføre, periodevis arbeidsledige, førskolelærere, teknikere etc  i vennekretsen, og dette er ikke uvanlig - iallefall ikke blant de vi kjenner både i Trondheim, Bergen og Oslo. Vi omgås selvfølgelig mange med høy utdannelse også, men har altså som sagt (mange ganger i denne tråden)  venner og venners kjærester uten høy utdannelse og/eller høy lønn :) 

Oj, da har jeg blitt grundig misforstått . Mine venner har ulik utdannelse og yrker de også :)

Men jeg har vært i ulike miljøer. I miljø med nesten bare gamle NTH -ere og jeg har vært i andre miljø.

Og det ER ulikt språk ofte. Det er forskjell på hva de prater om, hva de er opptatt av osv. Hvor mye bånd de legger på seg selv / selvkontroll, åpenhet , temperatur osv på gruppenivå ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Oj, da har jeg blitt grundig misforstått . Mine venner har ulik utdannelse og yrker de også :)

Men jeg har vært i ulike miljøer. I miljø med nesten bare gamle NTH -ere og jeg har vært i andre miljø.

Og det ER ulikt språk ofte. Det er forskjell på hva de prater om, hva de er opptatt av osv. Hvor mye bånd de legger på seg selv / selvkontroll, åpenhet , temperatur osv på gruppenivå ;)

Puh, godt jeg misforstod :) Jeg har også vært i "rene" NTH-miljø, men mest gjennom jobb. Men det må nyanserer dette også, NTH'ere er jo så mangt det også :) Jeg trives godt med noen av dem, mens andre er så stive og "korrekte" at jeg kjeder meg. På fritiden trives jeg best med folk med vidd, humor og fart, og min erfaring er at svært mange av de morsomste og smarteste hodene jeg har møtt i livet ikke nødvendigvis har prioritert/ønsket superhøy utdannelse (selv om de evnemessig godt kunne hatt det).  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Oj, da har jeg blitt grundig misforstått . Mine venner har ulik utdannelse og yrker de også :)

Men jeg har vært i ulike miljøer. I miljø med nesten bare gamle NTH -ere og jeg har vært i andre miljø.

Og det ER ulikt språk ofte. Det er forskjell på hva de prater om, hva de er opptatt av osv. Hvor mye bånd de legger på seg selv / selvkontroll, åpenhet , temperatur osv på gruppenivå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kayia skrev:

Så vi som lever livene våre på tvers av fordommene dine lyver faktisk. Herre sier jeg bare... 

Forskjell på å bevisst lyve, og ikke  være 100% ærlig. <_<

Anonymkode: 3686f...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, Kayia skrev:

Puh, godt jeg misforstod :) Jeg har også vært i "rene" NTH-miljø, men kun gjennom jobb. Jeg trives godt med noen av dem, mens andre er så stive og "korrekte" at jeg kjeder meg. På fritiden trives jeg best med folk med vidd, humor og fart, og min erfaring er at svært mange av de morsomste og smarteste hodene jeg har møtt ikke nødvendigvis har superhøy utdannelse (selv om de evnemessig godt kunne hatt det). 

Da har vi vel litt samme erfaringen med den stivheten og korektheten. Jeg ser det positive og negative i begge de leirene jeg kjenner best til :) I hvertfall observerer jeg en stor forskjell :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Oj, da har jeg blitt grundig misforstått . Mine venner har ulik utdannelse og yrker de også :)

Men jeg har vært i ulike miljøer. I miljø med nesten bare gamle NTH -ere og jeg har vært i andre miljø.

Og det ER ulikt språk ofte. Det er forskjell på hva de prater om, hva de er opptatt av osv. Hvor mye bånd de legger på seg selv / selvkontroll, åpenhet , temperatur osv på gruppenivå ;)

 

Ja, det er stor forskjell på hva dannede akademikere og øldrikkende vaktmestere liker å konversere om.

Anonymkode: 3686f...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er stor forskjell på hva dannede akademikere og øldrikkende vaktmestere liker å konversere om.

Anonymkode: 3686f...43b

Hva med øldrikkende akademikere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trine skrev:

Hva med øldrikkende akademikere da?

Akademikere en nok mer opptatt av helsen og drikker vin, mens vaktmestere gjerne røyker, og er mest glad i øl og sprit.

Anonymkode: 3686f...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er stor forskjell på hva dannede akademikere og øldrikkende vaktmestere liker å konversere om.

Anonymkode: 3686f...43b

På gruppenivå ja :D Men man skal ikke sette mennesker i bås, men jeg liker å observere og da legger man merke til sånt. 

Jeg tror at man tilpasser seg og former seg etter det mijøet man er i. Jeg tror altså ikke at det nødvendigvis har noe med inteligens å gjøre, men at det skjer en ubevisst og gradvis endring etter lang tid i et bestemt miljø. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akademikere en nok mer opptatt av helsen og drikker vin, mens vaktmestere gjerne røyker, og er mest glad i øl og sprit.

Anonymkode: 3686f...43b

Så veterinærer og leger er ikke akademikere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akademikere en nok mer opptatt av helsen og drikker vin, mens vaktmestere gjerne røyker, og er mest glad i øl og sprit.

Anonymkode: 3686f...43b

Og du synes vi er fordomsfulle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akademikere en nok mer opptatt av helsen og drikker vin, mens vaktmestere gjerne røyker, og er mest glad i øl og sprit.

Anonymkode: 3686f...43b

Du vet sikkert dette bedre enn oss øldrikkende akademiske også sant? :D Haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akademikere en nok mer opptatt av helsen og drikker vin, mens vaktmestere gjerne røyker, og er mest glad i øl og sprit.

Anonymkode: 3686f...43b

Der må jeg nok korrigere deg. Nå er det om å gjøre å brygge og drikke rart øl. Vin er nesten ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...