Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en som er uføretrygdet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

40 minutes ago, Kayia said:

Ja hadde alle vært like kunne man like godt bare generalisert og feid alle under samme kam. Variasjonen blant alle grupperinger tilsier at man ikke vet før man faktisk vet ;) 

Det er bra noen er bra mennesker. Ekte mennesker, ikke bare rotter.

Anonymkode: 937e6...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
1 time siden, Kayia skrev:

Jeg er mest vant til at man har relativt like ambisjoner, dvs at hverken mannen eller damen har lavere ambisjoner. I min vennekrets og i våre jobber har både menn og kvinner mulighet til å videreutvikle seg faglig, og jeg er ikke vant med at man er så opptatt av statusen til partneren (eller vennene) sin(e). Folk har nok med sitt, og når vi er sammen snakker vi ikke så innmari mye om jobb. 

Å være opptatt av status for å skryte til andre er overfladisk , men det er ikke nødvendigvis overfladisk å bli påvirket av hva en partner gjør. Er det mulig å skille hva en person *gjør* helt fra hvem en person *er*? Er det mer moralsk riktig å gå etter bh-størrelse og et pent ansikt?

Dere skriver at dere "kunne vært" sammen med hvem som helst bare en lang liste med ting klaffet, men er dere sammen med hvem som helst?

Er mannen din bussjåfør? Er han en sexy og morsom mann som jobber i kafeen på ikea?

Eller har han "tilfeldigvis" like høy utdanning som deg og tjener minst like mye?

Jeg vet hva jeg ville satt pengene på, men jeg kan jo ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lettere for en mann å akseptere at kona er hjemmeværende, enn det er for ei dame å akseptere at mannen er hjemmeværende. Jeg tror ikke det handler om hvorvidt man er uføretrygdet eller ikke. Jeg tror at når en kvinne er på jakt etter "mannen i sitt liv" så vil hun bevisst eller ubevisst lete etter en som kan forsørge familien. Jeg sier ikke at det er sånn eller at det ikke finnes unntak. Men jeg tror det er sånn. 

Det blir anderledes om mannen plutselig blir ufør. Man går ikke fra en person fordi vedkommende var uheldig og ble syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Er mannen din bussjåfør? Er han en sexy og morsom mann som jobber i kafeen på ikea?

Eller har han "tilfeldigvis" like høy utdanning som deg og tjener minst like mye?

Jeg vet hva jeg ville satt pengene på, men jeg kan jo ta feil.

Kjæresten min har høyere utdanning enn meg og tjener nesten dobbelt så mye som meg - men jeg skal love deg at det tok ganske lang tid inn i forholdet før jeg fant ut hva han tjener. :) Han har forøvrig hatt flere jobber siden vi møttes, men tjente mer enn meg den gangen også - uten at det på noen måte var noe tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Kjæresten min har høyere utdanning enn meg og tjener nesten dobbelt så mye som meg - men jeg skal love deg at det tok ganske lang tid inn i forholdet før jeg fant ut hva han tjener. :) Han har forøvrig hatt flere jobber siden vi møttes, men tjente mer enn meg den gangen også - uten at det på noen måte var noe tema.

Neppe tilfeldig.

Anonymkode: 3686f...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble skilt for 15 år siden, sa jeg til meg selv at nå skal jeg først være alene en god stund. Så håper jeg at jeg treffer en ny mann, og han skal ha hund, gjerne flere, være på venstresiden politisk og enten barnløs eller med voksne barn.

Eksen hadde knapt lukket døra etter seg, før jeg forelsket meg voldsomt i en Høyremann med tre støyende tenåringer. Uten hund.

Han strøk på samtlige kriterier, men det er han som er min kjærlighet.

Jeg kan nok si på forhånd at min kjæreste skal være sånn eller slik, men når det kommer til stykket forelsker jeg meg like gjerne utenfor drømmene, utenfor skjema.

Så svaret er ja. Og med en ufør mann kunne jo han være hjemme hos hunden mens jeg var på jobb.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke noen grunn til att folk ikke kan si  det rett ut. En som er ufør for noe psykisk, spesielt cluster A og B personligheter, og folk med schizo/&asperger problematikk er uønsket som partnere av vellykkede mennesker.

Jeg kan ikke si jeg klandrer min EX for å slå opp med meg, etter jeg ble frisk igjenn etter en psykose. Selvfølgelig er det en belastning. Hun gjorde det ikke mens det stod på. Det er jo sympatisk det, men hva er vitsen når forholdet rakner ?

 

 

Anonymkode: 56d22...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Babette skrev:

Da jeg ble skilt for 15 år siden, sa jeg til meg selv at nå skal jeg først være alene en god stund. Så håper jeg at jeg treffer en ny mann, og han skal ha hund, gjerne flere, være på venstresiden politisk og enten barnløs eller med voksne barn.

Eksen hadde knapt lukket døra etter seg, før jeg forelsket meg voldsomt i en Høyremann med tre støyende tenåringer. Uten hund.

Han strøk på samtlige kriterier, men det er han som er min kjærlighet.

Jeg kan nok si på forhånd at min kjæreste skal være sånn eller slik, men når det kommer til stykket forelsker jeg meg like gjerne utenfor drømmene, utenfor skjema.

Så svaret er ja. Og med en ufør mann kunne jo han være hjemme hos hunden mens jeg var på jobb.

 

Men han hade sikkert en høy inntekt?

Anonymkode: 3686f...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Xtra skrev:

Du synes andre er tøysete, jeg synes dette er tøys. Klart man til en viss grad velger også i kjærligheten. Man kanskje bli tiltrukket av absolutt hvem som helst, men de aller fleste vurderer ørlite nærmere før de ser an kjærestepotensialet. 

De gjør nok det. En høyt utdannet kvinne faller neppe for en lagermedarbeider eller vaktmester.

Anonymkode: 3686f...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke noen grunn til att folk ikke kan si  det rett ut. En som er ufør for noe psykisk, spesielt cluster A og B personligheter, og folk med schizo/&asperger problematikk er uønsket som partnere av vellykkede mennesker.

 

Nettopp, hadde vært så mye enklere hvos folk kunne være ærlige på dette.

Anonymkode: 3686f...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Babette skrev:

Han strøk på samtlige kriterier, men det er han som er min kjærlighet.

Jeg har alltid hatt en svakhet for litt storbygde, bamsete menn, gjerne med mye kroppshår. Kan bare si en ting - BOMMA! :D Nå kan jeg selvfølgelig ikke tenke meg en annen, men det føltes unektelig rart i begynnelsen når det var så lite å ta i. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
11 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg har alltid hatt en svakhet for litt storbygde, bamsete menn, gjerne med mye kroppshår. Kan bare si en ting - BOMMA! :D Nå kan jeg selvfølgelig ikke tenke meg en annen, men det føltes unektelig rart i begynnelsen når det var så lite å ta i. ;) 

Jeg har aldri hatt noe klart bilde av hva jeg ønsker meg. Jeg har blitt forelsket i tjukke og tynne,  mørke og lyse. Ikke nødvendigvis modellpene. Jeg falt for pianospillingen til kona en gang i tiden. Det litt å si hva jenter kan også. Fascinerende med noen som kan noe som jeg ikke kan i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg har aldri hatt noe klart bilde av hva jeg ønsker meg. Jeg har blitt forelsket i tjukke og tynne,  mørke og lyse. Ikke nødvendigvis modellpene. Jeg falt for pianospillingen til kona en gang i tiden. Det litt å si hva jenter kan også. Fascinerende med noen som kan noe som jeg ikke kan i det hele tatt.

Jeg er voldsomt primitiv der... Handymen er sexy. Kunnskap er sexy. Praktisk kunnskap er råsexy. Jeg kan bli mo i knærne bare jeg ser kjæresten rygge en sving med tilhenger. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gjør nok det. En høyt utdannet kvinne faller neppe for en lagermedarbeider eller vaktmester.

Anonymkode: 3686f...43b

Som flere andre også har påpekt til det kjedsommelige - det er svært mange andre kriterier som er viktigere enn hva slags yrke vedkommende har. Det kommer faktisk svært langt nede på listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gargamel skrev:

Er mannen din bussjåfør? Er han en sexy og morsom mann som jobber i kafeen på ikea?

Eller har han "tilfeldigvis" like høy utdanning som deg og tjener minst like mye?

Jeg vet hva jeg ville satt pengene på, men jeg kan jo ta feil.

Hverken mannen min eller jeg er bussjåfører, og scoorer nok sånn utseendemessig relativt likt tror jeg. Vi har nokså like høy utdannelse, og møttes mens vi studerte. Inntil de siste årene har han tjent mer enn meg, men nå tjener jeg mer enn han viser det seg (jeg spurte pga denne tråden). Dette er det første gangen vi diskuterer etter at vi ikke lenger måtte snu på krona, det er ikke så nøye for oss. Ut over dette er vi ganske ulike som typer, jeg mye mer utadvendt og høres mer enn han, men verdi- og holdningsmessig er vi likevel god match. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Xtra skrev:

Som flere andre også har påpekt til det kjedsommelige - det er svært mange andre kriterier som er viktigere enn hva slags yrke vedkommende har. Det kommer faktisk svært langt nede på listen.

Dette er nok noe en tenker på, indirekte. Hvor mange kjenner du kvinnen har et høystatusyrke og mannen et manuelt lavstatusyrke?

Anonymkode: 3686f...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nok noe en tenker på, indirekte. Hvor mange kjenner du kvinnen har et høystatusyrke og mannen et manuelt lavstatusyrke?

Anonymkode: 3686f...43b

Jeg kjenner flere, blant annet to nære kolleger. Vil ikke definere det som lavstatusyrker, men som yrker med korte og praktiske utdannelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg kjenner flere, blant annet to nære kolleger. Vil ikke definere det som lavstatusyrker, men som yrker med korte og praktiske utdannelser.

Lav og høystatusyrker i følge Teknisk Ukeblad?

  • Bud: 3,3
  • Parkeringsvakt: 3,5
  • Renholder: 3,9
  • Butikkmedarbeider: 4,0
  • Ufaglært bygningsarbeider: 4,1
  • Taxisjåfør: 4,2
  • Vinduspusser: 4,3
  • Lagermedarbeider: 4,3
  • Veiarbeider: 4,4
  • ...
  • Industrislakter: 4,5
  • Bygningsmaler: 5,0
  • Bakersvenn: 5,1
  • Maskinarbeider: 5,1
  • Glassmester: 5,4
  • Bilmekaniker: 5,5
  • Murer: 5,6
  • Smed: 5,6
  • VVS-montør: 5,6
  • Elektriker: 5,9
  • Tømrer: 5,9
  • Snekker: 5,9
  • Kokk: 6,7

 

  • Tannlege: 7,9
  • Jordmor: 8,0
  • Forsker: 8,0
  • Sivilingeniør: 8,0
  • Arkitekt: 8,0
  • Universitetslektor: 8,1
  • Advokat: 8,3
  • Allmennlege: 8,5
  • Sykehuslege: 8,6
  • Pilot: 8,7

Anonymkode: 3686f...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde vært lege og like praktisk "tilbakestående" som leger ofte er, så ville jeg heller bodd med en hådtverker enn en annen lege. Hvem skulle ellers fikset alt som gikk i stykker hjemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...