Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en som er uføretrygdet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nettopp. Da hadde dere nok beveget dere i ulike kretser.

Anonymkode: 49c2f...de3

Det har ingen verdens ting med "ulike kretser" å gjøre (hva er det?!), men det faktum at vi traff hverandre i jobbsammenheng.  Dette foregikk i den tiden man møttes ute i verden, ikke på nett. 

Jeg skal love deg at de "kretser jeg beveger meg i" har lite med status og snobberi å gjøre.  Og nå nærmer det seg slutten på hva jeg gidder å gi deg av detaljer om personlige ting her. God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
48 minutter siden, Kayia skrev:

 

Hadde dette vært en sjekkeside hadde dere ikke hatt sjans på en eneste av damene som har svart i denne tråden- 

Oi...shit 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt essensen i denne tråden.

Det virker som uansett hva svaret dere får er, så er det feil. Når "DOL-fruene" (usikker på hvor det begrepet kom fra men antar at det betyr de friske, velfungerende kvinnene som lever såkalt "fullverdige liv" i gode forhold) sier at de gjerne kunne vært sammen med en ufør mann, hvis det totale bildet var bra, så tror dere ikke på det, og når jeg antyder at det er visse diagnoser jeg ikke ville ønsket å involvere meg i, så er det jammen feil det også ;) 

Hvilket svar er det dere ønsker dere?

At noen kategorisk skal si at de virkelig ikke ønsker en ufør kjæreste, slik at dere kan kaste dere over svaret?

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg traff min mann var jeg relativt høyt lønnet og han var arbeidsløs på stønad og var diagnostisert med dystymi.  13 år senere er han i 100 jobb i et lavt lønnet yrke og jeg er ufør. Så kjærligheten finner sine egne veier den og livet tar sine helt egne vendinger 😀

Anonymkode: 16d61...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han hadde/har åpenbart en godt betalt jobb.

Anonymkode: 3686f...43b

Jeg vil forresten tilføye en ting som er viktig for meg mht. økonomi når det gjelder parforhold: At man har omtrent samme "verdisyn".  Med det mener jeg at man tenker i omtrent samme baner når det gjelder prioritering, slik at man ikke blir uenige hver gang man må ta valg som har med penger å gjøre. 

Eksempelvis - hva gjør vi hvis bilen må repareres for noen tusen kr vi ikke hadde regnet med denne måneden, og hva gjør vi hvis det dumper inn noen tusen på skatteoppgjøret som vi ikke trenger til noe helt nødvendig akkurat nå?  Sånt spiller en langt større rolle i familielivet enn hvem som skaffer hvor mye.  Jeg hadde ikke klart å være sammen med noen som tenkte helt annerledes enn meg i slike spørsmål. 

Dette har jeg skrevet om i mange samlivstråder tidligere, det er ikke noe jeg finner på her og nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, laban skrev:

Det har ingen verdens ting med "ulike kretser" å gjøre (hva er det?!),

Det sier seg selv at sivilingeniører og lagermedarbeidere ferdes i ulike kretser, og ikke treffes hverken på jobb eller i privaten.

Anonymkode: 3686f...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier seg selv at sivilingeniører og lagermedarbeidere ferdes i ulike kretser, og ikke treffes hverken på jobb eller i privaten.

Anonymkode: 3686f...43b

Haha, du skulle bare vite hvor feil du tar :D  Du tråkker faktisk midt i salaten, men jeg kan ikke fortelle deg detaljene av personvernhensyn, for å si det sånn :P 

Jeg omgås folk med mange forskjellige typer bakgrunn, både på jobb og ellers.  Når det gjelder "privaten", så er min store hobby å synge i kor. Der spør man ikke etter akademiske grader, bare etter stemme og gehør.  Du aner ikke hvor mange forhold jeg har vært vitne til i korsammenheng i årenes løp - på tvers av absolutt alle statusmarkører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier seg selv at sivilingeniører og lagermedarbeidere ferdes i ulike kretser, og ikke treffes hverken på jobb eller i privaten.

Anonymkode: 3686f...43b

Det sier seg ikke selv. Jeg har skjønt at dere har et annet forhold til det flere av dere kaller "hobbies" og som dere snakker om som noe uoppnåelig og fjernt enn flere av oss dere sier har "et fullverdig liv" har. Jeg kaller det interesser, og interessene mine har lite med jobben min å gjøre, og sånn er det for vennene mine også. Gjennom felles interesser har flere av mine venner møtt partnere som har helt andre jobber og lavere utdanning (og lønn) enn dem selv, men som både Laban, Lillemus, Påskelije og flere andre sier er man mer opptatt av like verdier, personlighet og menneskelige kvaliteter enn lønn når man inngår et forhold. Det er først senere i forholdet man vet hva den andre tjener, sånne ting spør man ikke om i starten vettu. Selv møtte jeg mannen min da vi begge var fattige studenter, så hos oss stod det like lite på lønnsslippen de første årene ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, issomethingwrong skrev:

Der fikk vi den ;) 

Du er vel ikke - så vidt jeg kan vite iallefall - en av de anonyme i denne tråden som jeg adresserte innlegget til, og ønsker du likevel å ta det til deg er det ikke mye jeg kan gjøre med dét.. ;) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kayia skrev:

Du er vel ikke - så vidt jeg kan vite - en av de anonyme i denne tråden som jeg adresserte innlegget til, og ønsker du likevel å ta det til deg er det ikke mye jeg kan gjøre med dét.. ;) 

Tuller med deg da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg skjønner ikke helt essensen i denne tråden.

Det virker som uansett hva svaret dere får er, så er det feil. Når "DOL-fruene" (usikker på hvor det begrepet kom fra men antar at det betyr de friske, velfungerende kvinnene som lever såkalt "fullverdige liv" i gode forhold) sier at de gjerne kunne vært sammen med en ufør mann, hvis det totale bildet var bra, så tror dere ikke på det, og når jeg antyder at det er visse diagnoser jeg ikke ville ønsket å involvere meg i, så er det jammen feil det også ;) 

Hvilket svar er det dere ønsker dere?

At noen kategorisk skal si at de virkelig ikke ønsker en ufør kjæreste, slik at dere kan kaste dere over svaret?

Spot on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, laban skrev:

Haha, du skulle bare vite hvor feil du tar :D  Du tråkker faktisk midt i salaten, men jeg kan ikke fortelle deg detaljene av personvernhensyn, for å si det sånn :P 

Jeg omgås folk med mange forskjellige typer bakgrunn, både på jobb og ellers.  Når det gjelder "privaten", så er min store hobby å synge i kor. Der spør man ikke etter akademiske grader, bare etter stemme og gehør.  Du aner ikke hvor mange forhold jeg har vært vitne til i korsammenheng i årenes løp - på tvers av absolutt alle statusmarkører. 

Det samme sier jeg. På jobben er jeg sammen med folk som er ufaglærte, med fagarbeiderutdanning, med bachelor, med høyskole- og universitetsutdannelse. Jeg synger også i kor, og det er vel bare noen få av de jeg synger sammen med, som jeg aner hva jobber med. Og av de få jeg kjenner yrket til, er det en lett blanding. Det er interessen for sang vi deler først og fremst, og så er vi ganske så hyggelige mennesker med hverandre, og trives sammen, uansett hva vi jobber med eller hva vi tjener.

Jeg er også med i en idrettsklubb, og der vet jeg vel heller ikke alt om alle, men jeg tror det er en overvekt av ikke-akademikere der. Der er det jo interessen for idrett vi snakker mest om - ikke om utdanning eller inntekt eller arbeidsoppgaver.

I min omgangskrets er det mange ulike yrker:

En av mine beste kamerater er bilmekaniker. En annen jobber som ufaglært innen rusomsorg. En annen er prest, en jobber i butikk, to er lærere, en er bonde, en fagarbeider i barnehage, en er familieterapeut, to er sivilingeniører, to er maskinførere, en er legesekretær, en er renovasjonsarbeider, en er elektriker, tre er sykepleiere osv osv osv. Kjenner dessverre ingen parkeringsvakter eller lagerarbeidere, men jeg er sikker på at det finnes hyggelige folk blant dem også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det sier seg selv at sivilingeniører og lagermedarbeidere ferdes i ulike kretser, og ikke treffes hverken på jobb eller i privaten.

Anonymkode: 3686f...43b

Akkurat det har du rett i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Akkurat det har du rett i. 

Hvorfor kan ikke en sivilingeniør og en lagerarbeider ha samme fritidsinteresse? Fjelltur, spillkvelder, håndballklubb eller korsang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, påskelilje skrev:

Hvorfor kan ikke en sivilingeniør og en lagerarbeider ha samme fritidsinteresse? Fjelltur, spillkvelder, håndballklubb eller korsang?

Jeg mener ikke at de ikke kan det, men jeg tror det er ganske naturlig at det er lettere å bli venn med noen som snakker « samme språk »

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Jeg mener ikke at de ikke kan det, men jeg tror det er ganske naturlig at det er lettere å bli venn med noen som snakker « samme språk »

Det er jeg enig i! Det er lettere når en skal bli kjent med noen for første gang, uten at en vet om en har en felles interesse - da er det enklere dersom en har samme språk og merker at en ordlegger seg litt likt og kanskje har noen felles referanser. Men dersom en treffes i en setting der interessen er felles, så har det mye mindre å si hva slags yrke en har. Og tar en utgangspunkt i den felles interessen, så kan en gjerne oppdage spennende sider med mennesker som i yrkesvalg er ulik en selv, men som en godt kan få som venn. Mener nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg mener ikke at de ikke kan det, men jeg tror det er ganske naturlig at det er lettere å bli venn med noen som snakker « samme språk »

Bra at ihvertfall en av fruene her er ærlig!

Anonymkode: 3686f...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, påskelilje skrev:

Det er jeg enig i! Det er lettere når en skal bli kjent med noen for første gang, uten at en vet om en har en felles interesse - da er det enklere dersom en har samme språk og merker at en ordlegger seg litt likt og kanskje har noen felles referanser. Men dersom en treffes i en setting der interessen er felles, så har det mye mindre å si hva slags yrke en har. Og tar en utgangspunkt i den felles interessen, så kan en gjerne oppdage spennende sider med mennesker som i yrkesvalg er ulik en selv, men som en godt kan få som venn. Mener nå jeg!

Jeg er helt enig i dette, men når det kommer til stykket så handler det mye om kjemi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...