Gå til innhold

smellelyd i hofta

scheie

Anbefalte innlegg

heisann. Dersom jeg beveger beinet fremover og litt ut til siden så kommer det et ubehagelig smell når jeg slipper den ned igjen. Og for en tid tilbake så begynte jeg me litt jogging, og da fikk jeg etter hvert mer og mer vondt i hofa. men det forsvant igjen litt etterhvert når jeg sltta å jogge

Har dette noe forbindelse med den smelle-lyden? jeg kjenner ikke at det smeller når jeg bare går, men av og til når jeg løper, og da er det oftes ganske vondt. Smelle-lyden kommer også i visse andre bevegelser der jeg bøyer i hofteleddet.

Hva kommer den smellelyden av?

Er det vanlig at det er vondt/ubehagelig?

Og som jeg skrev ovenfor; kan det være at den smellinga er grunnen til smertene etter jogginga?

gutt 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

scheie.

Av og til kan vi merke knepping i leddene uten at dette betyr noe som helst. Men når dette skjer samtidig som det oppstår smerter, så bør dette undersøkes nærmere.

Årsaken kan f. eks. være at leddhodet glipper ut mot kanten av leddskålen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...