Gå til innhold

Typisk for psykiatriske pas. å slite emosjonelt?

Anbefalte innlegg

Jeg drev aktivt med svømming, det reddet meg fra å rote helt til livet mitt. Har aldri vært av de raskeste,  men jeg var utholdende, så jeg gjorde det alltid best på de lengste distansene. 

På ungdomsskolen hadde jeg valgfag i gym og så gikk jeg et år på idrettslinja på folkehøgskole. Har likt å trene helt til jeg ble syk, da snudde alt seg. Det var fristedet mitt.

Har begynt å få lyst til å trene igjen (har presset meg til å trene en stund nå) Igår hadde jeg det gøy på treningen og smilet kom naturlig for første gang på lenge. Det gjorde så godt.

Fortsetter under...

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det er en sammenheng mellom kunnskap og intelligens. Jo høyere intelligens, jo større kunnskap har du evne til å tilegne deg.  At du er god i norsk rettskriving viser at du ikke er dum, uten å nødvendigvis være en Einstein. 

Jeg skjønner fortsatt ikke hva dette har med rettskriving å gjøre. Men det spiller ingen rolle. Jeg skal fortsette å so til meg selv at jeg kke er dum så får vi se om det endrer seg (men ikke lett da det stadig sker ting som taler for det motsatte). 

Anonymkode: 904cc...76f

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner fortsatt ikke hva dette har med rettskriving å gjøre. Men det spiller ingen rolle. Jeg skal fortsette å so til meg selv at jeg kke er dum så får vi se om det endrer seg (men ikke lett da det stadig sker ting som taler for det motsatte). 

Ok.  Kanskje jeg ikke formulerer meg godt nok ;)

4 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det er jo kjmpeflott at du har funnet gleden ved det nå. Det er i vår alder det er viktig å holde seg i form med tanke på hva slags alderdom vi ønsker å ha :) Vil helst være friskest mulig :)

Ja, er veldig glad for det! I ettermiddag fikk jeg med mannen min ut på løpetur igjen. Kjempefint å løpe sammen - det har vi aldri gjort før, bortsett fra de siste par ukene.

:D

Nicklusheletida
7 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja, er veldig glad for det! I ettermiddag fikk jeg med mannen min ut på løpetur igjen. Kjempefint å løpe sammen - det har vi aldri gjort før, bortsett fra de siste par ukene.

:D

Så bra ! :) :) 

Huff! , her har det vært labert både denne uka så langt og forrige uke. Jobber lange dager nå og det er mørkt når jeg kommer hjem. Da er det middagslaging og husabeid Jeg synes den fine høsten går i fra meg. Helga gikk også med til jobbing og bursdagsselskap. Hadde ingen ting å melde på treningsforumet. Må bare klage litt. Litt lei nå. Men det kommer vel bedre dager. Til helga skal vi i marka i hvert fall, uansett vær. 

Annonse

Gjest Gargamel

For å følge opp avsporingen om skolen så er jeg litt overrasket over hvor mye lekser barna har og hvor systematisk de blir fulgt opp av lærerne. Jeg synes skolen virker bedre enn før på mange måter, og at lærerne er kjempeflinke.

Det har vært noen idiot-eksperimenter med å ha hele trinnet i et rom (ikke ha klasser). I tillegg har disiplinen sklidd ut av årsaker jeg ikke forstår sånn at noen elever får lov til å sabotere hele timen.

Nicklusheletida
6 minutter siden, Gargamel skrev:

For å følge opp avsporingen om skolen så er jeg litt overrasket over hvor mye lekser barna har og hvor systematisk de blir fulgt opp av lærerne. Jeg synes skolen virker bedre enn før på mange måter, og at lærerne er kjempeflinke.

Det har vært noen idiot-eksperimenter med å ha hele trinnet i et rom (ikke ha klasser). I tillegg har disiplinen sklidd ut av årsaker jeg ikke forstår sånn at noen elever får lov til å sabotere hele timen.

Enig. Ingen tvil.om at ungene lærer mer i dag. Noe kan vi vel takke google for også. 

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et tips er å bruke positive ord når du "snakker til deg selv". Ikke si "jeg er ikke dum", for dum er et negativt ord. Si " jeg er flink til å... " (skrive f.eks.), "jeg er lur fordi jeg ...", "jeg er bra nok", "jeg er verdifull"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...