Gå til innhold

stig bruseth


Gjest meg i dag

Anbefalte innlegg

Gjest meg i dag

Ville du anbefalt healing/homøpati/akupunktur i et forsøk på å bli "mer" fruktbar.Har prøvd i ca.7mnd. nå.Lange sykluser gjør det vanskelig og jeg vet ikke om jeg har eggløsning, da legen min ikke vil ta prøver før det har gått et år.Råd?Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke Bruseth eller lege, men tillater meg å svare deg fordet;

Først og fremst ville jeg kreve å bli utredet for lange sykluser. Det kan jo hende at det er lett å ordne med hormonkur el. Dernest; alternativ medisin anbefales på det varmeste mot ufrivillig barnløshet. Er selv ufrivillig barnløs på 3. året og kjenner flere som det har hjulpet for - særlig de som er uforklarlig barnløse.

Hvis du føler at legen ikke tar deg alvorlig bør du kanskje bytte lege/kontakte spesialist? Hvis du legger inn spm. på forum for ufrivillig barnløs kan du få anbefalinger på både homeopat/akupunktør + spesialister på infertilitet i det området du bor.

7 mnd. er ikke så veldig lang tid når man prøver å bli gravid - 80-90 % klarer det på egen hånd innen ett år. Men når du har lange (og kanskje uregelmessige) sykluser er det vanskelig å vite når du har eggløsning. Du bør derfor få kontroll på dette så kan dere prøve videre! Er syklusene helt regelmessige bør du kanskje prøve Clearplan en periode for å stadfeste når du har eggløsning.

Ønsker deg lykke til med baby-making!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg i dag

Jeg er ikke Bruseth eller lege, men tillater meg å svare deg fordet;

Først og fremst ville jeg kreve å bli utredet for lange sykluser. Det kan jo hende at det er lett å ordne med hormonkur el. Dernest; alternativ medisin anbefales på det varmeste mot ufrivillig barnløshet. Er selv ufrivillig barnløs på 3. året og kjenner flere som det har hjulpet for - særlig de som er uforklarlig barnløse.

Hvis du føler at legen ikke tar deg alvorlig bør du kanskje bytte lege/kontakte spesialist? Hvis du legger inn spm. på forum for ufrivillig barnløs kan du få anbefalinger på både homeopat/akupunktør + spesialister på infertilitet i det området du bor.

7 mnd. er ikke så veldig lang tid når man prøver å bli gravid - 80-90 % klarer det på egen hånd innen ett år. Men når du har lange (og kanskje uregelmessige) sykluser er det vanskelig å vite når du har eggløsning. Du bør derfor få kontroll på dette så kan dere prøve videre! Er syklusene helt regelmessige bør du kanskje prøve Clearplan en periode for å stadfeste når du har eggløsning.

Ønsker deg lykke til med baby-making!!

Har slettes ikke regelmessig syklus, men doktor vil ikke sjekke før etter et år.Aner ikke når eller om jeg i det hele tatt har eggløsning-flere råd?Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære "meg i dag".

Det kan være helt normalt å vente opptil halvannet år på en graviditet, så i ditt tilfelle ville jeg i første omgang anbefale deg å være tålmodig. På apoteket får du kjøpt ulike test-sett som kan fortelle når du har eggløsning uten resept.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har slettes ikke regelmessig syklus, men doktor vil ikke sjekke før etter et år.Aner ikke når eller om jeg i det hele tatt har eggløsning-flere råd?Takk for svar!

Hei

Jeg har heller ikke regelmessig mens, men jeg har brukt ClearPlan, og funnet eggløsning. Velg korteste syklus du har hatt de siste 6 mnd. Les mer på pakka. Det blir litt dyrere for oss (ca 300 for en pakke med 5 tester). Jeg brukte 2 eller 3 pakker.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...