Gå til innhold

stig bruseth


Gjest meg i dag

Anbefalte innlegg

Gjest meg i dag

Ville du anbefalt healing/homøpati/akupunktur i et forsøk på å bli "mer" fruktbar.Har prøvd i ca.7mnd. nå.Lange sykluser gjør det vanskelig og jeg vet ikke om jeg har eggløsning, da legen min ikke vil ta prøver før det har gått et år.Råd?Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke Bruseth eller lege, men tillater meg å svare deg fordet;

Først og fremst ville jeg kreve å bli utredet for lange sykluser. Det kan jo hende at det er lett å ordne med hormonkur el. Dernest; alternativ medisin anbefales på det varmeste mot ufrivillig barnløshet. Er selv ufrivillig barnløs på 3. året og kjenner flere som det har hjulpet for - særlig de som er uforklarlig barnløse.

Hvis du føler at legen ikke tar deg alvorlig bør du kanskje bytte lege/kontakte spesialist? Hvis du legger inn spm. på forum for ufrivillig barnløs kan du få anbefalinger på både homeopat/akupunktør + spesialister på infertilitet i det området du bor.

7 mnd. er ikke så veldig lang tid når man prøver å bli gravid - 80-90 % klarer det på egen hånd innen ett år. Men når du har lange (og kanskje uregelmessige) sykluser er det vanskelig å vite når du har eggløsning. Du bør derfor få kontroll på dette så kan dere prøve videre! Er syklusene helt regelmessige bør du kanskje prøve Clearplan en periode for å stadfeste når du har eggløsning.

Ønsker deg lykke til med baby-making!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg i dag

Jeg er ikke Bruseth eller lege, men tillater meg å svare deg fordet;

Først og fremst ville jeg kreve å bli utredet for lange sykluser. Det kan jo hende at det er lett å ordne med hormonkur el. Dernest; alternativ medisin anbefales på det varmeste mot ufrivillig barnløshet. Er selv ufrivillig barnløs på 3. året og kjenner flere som det har hjulpet for - særlig de som er uforklarlig barnløse.