Gå til innhold

Far og Sønn, fattern har blitt lost på 2 dager. Gjør allt for at han skal fungere igjen


Aliendoctor

Anbefalte innlegg

Min eneste far har blitt dement. Han er min familie og nå forstår han veldig lite. Jeg har bodd hos han fra jeg var 18 og bor og passer på han. Og  nå iløpet av di 2 siste ukene vet han så vidt hvem han er. Jeg prater med han vær dag for å minne han om ting for at han skal komme tilbake til seg selv.         Er det noen som har gode råd å gi meg? han har øyeblikk hvor han plutselig kommer tilbake til seg selv, men så blir han lost igjen.           Jeg er så glad i han at jeg gjør allt for at han skal bli seg selv igjen.                                             setter stor pris på tilbake meldlinger                                                           mvh Thomas som savner fattern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har han vært hos legen og fått diagnosen dement? B12-vitaminmangel kan gi symptomer som kan forveksles med demens, men om han spiser normale mengder kjøtt / fisk / egg / ost / melk så er det lite trolig, men jeg ville sjekket det for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spiser allt han for servert. Vi skal til legen hans i morgen så for jeg vite mer. Men motorikken hans fungerer ikke. Så jeg prøver å få han til å bevege seg, han klarer det litt iblandt og så detter han ut fra virkiligheten igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Aliendoctor skrev:

Han spiser allt han for servert. Vi skal til legen hans i morgen så for jeg vite mer. Men motorikken hans fungerer ikke. Så jeg prøver å få han til å bevege seg, han klarer det litt iblandt og så detter han ut fra virkiligheten igjen. 

Husk å fortelle alt sånt til legen, det kan ha betydning. Kanskje lurt å notere ned noen punkter, det er fort gjort å glemme noe når man sitter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes medisiner som hjelpe mot demens. Dessuten bør han på pleiehjem hvor han kan få oppfølging. Hvordan gikk det forresten hos legen?

Anonymkode: bf308...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei, jeg ville gitt han en teskje kokosnøtt olje to ganger daglig en stund for så og øke mengden litt og litt gradvis opp til 2-3 spiseskjeer daglig. Må være organisk kokosnøttolje. Finner det på helsekost. Det er veldig god næring for hjernen og det spekuleres nå i om det kan være med i en kur mot f.eks alzheimers. 

Ellers ville jeg satt han på en kur for å rense kroppen for tungmetaller. Vi har alle en del i oss pga levevaner, drikkevann, , maten vi spiser etc. Hentet fra "veientilhelse.no"

 

Hvordan eliminere tungmetaller?

Den naturlige behandlingen for å eliminere tungmetaller er basert på følgendenaturlige kosttilskudd. De bindes til tungmetaller og blir fraktet ut av kroppen. De har også den fordelen av å ikke ha noen bivrkninger som for eksempel narkotika:

  • Chlorella-alger: Disse algene har en svært kraftig, avgiftende effekt. De kan fjerne alle typer skadelige stoffer, ikke bare tungmetaller, hovedsakelig på grunn av sitt høye innhold av klorofyll. Det er den viktigste ingrediensen i denne behandlingen.
  • Koriander: Denne urten har lenge blitt brukt som et krydder. Men i tillegg til chelaterende egenskaper, inneholder den en rekke vitaminer, særlig vitamin A og K og en liten mengde vitamin B, C og E.
  • Hvitløk: Denne medisinske matvaren, anbefales for mange sykdommer. Hvitløkvil også være meget nyttig i denne behandlingen. Rensende egenskaper hjelper å få giftstoffene ut av kroppen. Som vedlikehold, etter den rensende behandlingen, kan du lage tibetanske hvitløk kur.
  • Magnesium: Dette mineralet har ingen chelaterende egenskaper men vil være svært nyttig for å enkel fjerning av gifitige elementer.

    ............

    Sørg for å ta det rolig men hver dag, gjerne også rense drikkevannet og få i han nok mat. B12 som nevnes her oppe er viktig også. Og gjør ting med han som du vet han liker. Spill favorittmusikken hans, les avis eller bøker om han liker det.. Se på bilder fra livet hans, løs oppgaver når han føler seg bra om han liker det. :-) 

    Men om du bare skal prøve noe enkelt så gi han kokosolje hver dag! Lykke til!

    PS google gjerne masse og les deg opp selv. :-) 

     
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...