Gå til innhold

Noen som har tatt Gastric bypass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vell.. nå har det seg slik at jeg skal snakke med legen imorgen og håper han sender en henvisning til sykehuset for vurdering av gastric bypass.

Nå vil jeg ikke høre om alt det negative, da jeg har holdt på med å ta av meg i flere år, men sliter med sykdom og dårlig helse, og orker ikke å skrive en hel bibel om hvorfor jeg synes jeg burde ta operasjonen.

MEN! Er det noen som har tatt? Og HVA gjorde at du fikk operasjonen? Hvilke "kriterier" hadde du? Helseskader? Bmi? Hvor mye måtte du igjennom før evt operasjon?

 

Anonymkode: 98ef0...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet at du ikke vil høre det negative, men min mann tok operasjon, og han gikk ned en del de første månedene, men var veldig mye syk. Han fikk fryktelig vondt i magen og ble veldig kvalm når han spiste for mye eller når han spiste for fet mat. Han klarte ikke å endre spisevanene sine. Det er utrolig viktig at man spiser sunt og regelmessig. Det virker så  lettvint å gå igjennom denne operasjonen, men det har ingen hensikt hvis man ikke endrer spisevanene sine. Gå mye turer, ikke bli sittende i sofaen. Spis regelmessig, og spis mye grønnsaker, frukt, kylling og fisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble henvist da jeg hadde veldig høy bmi. Var til samtaler på sykehuset og måtte gjennom et kurs før jeg ble godkjent. Etter å ha lært en del om operasjonen feiget jeg imidlertid ut og har tatt av 40 kg på egenhånd og har 15 kg til før jeg har idealvekten. 

Anonymkode: 8f188...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det for åtte år siden og gikk fra 148 til 79 kg. Hadde ingen bivirkninger eller komplikasjoner. Har dog ikke fått bukt med årsaken til overvekten og jeg har fortsatt en spiseforstyrrelse, så jeg har gått opp 20 kilo igjen.

Anonymkode: f59b7...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å ta en gastric sleeve selv.

Jeg gikk ned 15 kg da jeg sluttet på litium, fikk manisk psykose og ble lagt inn, og ble deprimert, og fikk litium igjen, og nå har jeg foreløpig gått opp 6 kg og øker raskt, så snart er jeg vel så stor at jeg få  gastric sleeve på statens regning siden jeg har høyt kolesterol i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbudet for noen år siden, men takket nei. Har en spiseforstyrrelser og den operasjonen hjelper ikke for de problemene jeg har. 

Nå har jeg på egenhånd gått ned 30, har ca 15 igjen.

Får hjelp av en terapeut med å snu om på tankegangen, det hjelper.

Nå var det ikke det svaret du ville ha. Ville bare si at det går an å greie det på egenhånd :)

Uansett hva du velger så lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...