Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Håper du kan hjelpe meg med et problem som etter hvert er blitt svært plagsomt.

Jeg er en jente på 24 som i juni2001 la merke til at jeg hadde fått noen kviselignende utvekster spredt ut over kroppen. etter hvert fikk jeg mer og mer, og dette konsentrerte seg til områdene lysken, brystet, under armene og i hodebunnen. Gikk til min fastlege, hun mente dette var molusker, og ville gå bort av seg selv.

Siden det ikke gikk bort, oppsøkte jeg hudlege,analysen av utvekstene viste at dette dreide seg om opphopning av celler, og ikke altså et virus som min fastlege hadde sagt.

Hudlegen mente eneste måten å bli kvitt disse opphopningene på var å skjære bort en og en. Bestråling kunne vært et alternativ, men han påsto at apparatene som finnes i norge ikke villle komme til problemområdene. Sa videre at uansett var det ikke sikkert det ville hjelpe.

Noen av disse utvekstene ser ut som røde prikker i huden, mens andre ser ut som kviser. Jeg har altså fått fastslått at det er celleopphopninger, så jeg trenger råd angående hvordan bli kvitt det. Det er veldig skjemmende, og går faktisk utover mitt seksualliv, i den forstand at jeg har problemer med å vise meg naken.

Blir virkelig fortvilet av dette, så siden ingen av dem jeg har konsultert har kunnet hjelpe meg, håper jeg du kan fortelle hva jeg skal gjøre for å bli kvitt dette.

På forhånd takk....

-

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41509-opphopning-av-celler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære want2b,

Jeg skjønner at du er plaget og bekymret pga din hudlidelse, men jeg er ikke helt sikker på hva dine plager kalles på "legespråk". Det er alltid vanskelig å bedømme hudplager uten å se dem med egne øyne. Opphopning av celler er mer en beskrivelse av hva som skjer. Heter tilstanden hyperkeratose? Grunnen til at jeg spør er hvis jeg skal søke i alternative databaser, så må jeg ha et navn som også kan brukes på engelsk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41509-opphopning-av-celler/#findComment-156104
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...