Gå til innhold

Farlig situasjon - hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Tragisk ja. Tankene mine går til begge sidene, er jo familie og venner osv på begge sider. Får meg til å tenke da, må jeg innrømme, er selv onkel til ei jente på 15, ikke det at jeg trur at hu kunne gjort noe sånt, men man tenker jo uansett.. Er jo helt grusomt når sånt skjer. Kan ikke fatte det jeg sånn egentlig, at noe sånt har skjedd. Veit jo at hun er i en alder der hun begynner å bli voksen, men at en på hennes alder kan gjøre noe sånt, er rett og slett skremmende for min del.. Hørte noe snakk om at det var snakk om at to hadde kniv, og at guttene kjente hverandre, da..

Fortsetter under...

Nei, du sier noe der, altså.. Kan liksom ikke forestille meg det, når jeg ligger på sofaen og ser på bildet av 15 åringen til søstera mi.. At noen som er like gammel faktisk kan gå til det skrittet og ta livet av ett annet menneske. Kan vel faktisk bli straffa da femtenåringen, er over den kriminelle lavalder, men kan godt hende at i dette tilfellet så er psykiatrien bedre. Virker jo som om den som har gjort dette muligens ikke er helt frisk. Men kan jo nesten virke som hun som ble drept bare var ett tilfeldig offer, hørte politiet ikke hadde funnet noen forbindelse med henne og gjerningsmannen i alle fall. Var visst det mellom guttene da, så virker som det var noe i forhold til de to, da. Kanskje hu har prøvd å avverge noe eller noe sånt, og blitt ett uskyldig offer. Hvem vet..

Helt grusomt. Ble helt satt ut igjen da jeg hørte at det var en 15-årimg. Teoretisk sett kan det være en i klassen eller på trinnet til dattera mi.... :-(

Godt at politiet har fått tilståelse så raskt. Og jeg må innrømme at jeg nesten er lettet over at det ikke var en person med utenlandsk etnisitet som var gjerningsmannen. Mange stygge kommentarer på fb i går :-(

Annonse

3 minutter siden, Jokke89 skrev:

Viktigeste er jo at alle får god oppfølging, både familien til gutten og de drepte. De er jo alle offer, mener jeg ... Er jo en forferdelig situasjonen for de også

Ja. Helt grusomt for alle tre familier. Tenk om det hadde vært mitt barn?! Eller den kvinnen kunne like godt vært meg, og mine ungdommer hadde vært uten mor...

Ok. Hørtes i alle fall ut som om de to guttene kjente hverandre på det politiet sa som jeg hørte.. Kommer vel frem mer etter hvert, på dette tidspunktet er politiet naturligvis sparsommelige med informasjon. Sånn det skal være det, de holder jo på med etterforskning, tross alt..

Annonse

Men jeg har hatt aggresjonsproblem da, skikkelig, så jeg kunne jo i verste fall ha gjort noe som kunne endt dårlig jeg og. Men har jobba med det da, gått i sinnemestring, og nå er det så lenge siden forrige raseriutbrudd, at jeg ikke helt husker når det var. Men jeg kunne naturligvis ha kommet i en situasjon der jeg enten drepte noen eller lemlesta dem for livet, om jeg var uheldig. Så priser meg lykkelig i dag over at jeg i dag har fått hjelp med aggresjonen og føler at jeg har bedre selvkontroll i dag. Har til og med papir på at jeg ikke er farlig, bortsett fra i gitte situasjoner jeg, og det er det jo ikke alle som har.. Men å telle til ti har aldri funka for meg, har funnet andre metoder..

2 minutter siden, Jokke89 skrev:

Hu på 15 og har vel snakka om jobb, så flinke jenter begge to . Så stolt at . Blir derfor så utenkelig dette her

Ja, forstår godt hvordan du tenker. Du er sikkert en god onkel for dem begge to! Viktig med flere gode voksenpersoner rundt ungdommene!

Jeg prøver i alle fall å være det !  Stiller opp det jeg kan. Jeg er ikke rik da, som uføretrygdet, men hender de får noen slanter likevel, da F. eks så fikk begge to 2000 kr i konfirmasjonen av meg, og det syns jeg er godt gjort at jeg fikk til med min økonomi. Var ikke fadder på noen av dem nei, men syntes de måtte ha såpass. Forhåpentligvis så kan det bli bedre på økonomifronten etter hvert, om jeg greier å fullføre den utdannelsen jeg har påbegynt ..

Endret av Jokke89

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...