Gå til innhold

Julegave til mann i 50-årene. Trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Er helt blank. Kan dere hjelpe meg ?

Han ønsker deg sengetøy men... :)

Tenker det er litt traust og kjedelig å gi. Sånn typisk gave som mødre gir.

Forslag noen ? Kan ikke komme på noe han mangler når det gjelder sportsutstyr eller klær. 

Fortsetter under...

Nicklusheletida
6 minutter siden, cilie skrev:

Hotell/middag/konsert-ish? 

Ei hotellhelg på fjellet hadde vært noe, men da må jeg kjøpe til meg selv også :) Akkurat nå kan jeg ikke tillate meg det. Jeg sparer til hotellferie i påsken :) Nå høres jeg litt gnien ut, men dette året har sparekontoen sunket dramatisk pga konfirmasjon og reperasjon av bil pluss skifte av registerreim .

Jeg tenker en gave på rundt 1000. Litt over går fint, men må holde meg noenlunde til budsjettet mitt ;)

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Ei hotellhelg på fjellet hadde vært noe, men da må jeg kjøpe til meg selv også :) Akkurat nå kan jeg ikke tillate meg det. Jeg sparer til hotellferie i påsken :) Nå høres jeg litt gnien ut, men dette året har sparekontoen sunket dramatisk pga konfirmasjon og reperasjon av bil pluss skifte av registerreim .

Jeg tenker en gave på rundt 1000. Litt over går fint, men må holde meg noenlunde til budsjettet mitt ;)

Absolutt ikke gnien. Jeg synes gave-hysteriet kan bli i overkant, og det burde selvfølgelig være mulig å kjøpe noe fint for 1000. 

Dere er kanskje såpass "new in love" at å spleise på noe er uaktuelt? "Skal vi gi hverandre en fjelltur etc sammen i gave?" 

Annonse

Nicklusheletida
11 minutter siden, cilie skrev:

Absolutt ikke gnien. Jeg synes gave-hysteriet kan bli i overkant, og det burde selvfølgelig være mulig å kjøpe noe fint for 1000. 

Dere er kanskje såpass "new in love" at å spleise på noe er uaktuelt? "Skal vi gi hverandre en fjelltur etc sammen i 

Gjest Gargamel

Nå vet jeg *ingenting* om hva menn i 50 årene kan ønske seg, mener det er vel unødvendig å si at jeg liker gadgets. Det kan være vanskelig å kjøpe sånt. Jeg fikk karbon-skistaver et år, og det var stas fordi det er litt mer enn jeg unner meg selv. Han har kanskje alt sånt fra før.

Skjorte, slåbrok e.l. er mer personlig enn sengetøy. Jeg fikk noen mansjettknapper en gang som jeg ble veldig glad for. Det er Ikke noe jeg vanligvis bruker, men designet passet så perfekt til meg at jeg måtte begynne å bruke det :-)

Ikke så rent få menn elsker verktøy.  De har vanligvis mye, men det finnes alltid noe nytt som er litt kulere.  Spør hos en forhandler og få med byttekort. 

Har han sånt sykkel-lys som ble påbudt i skumring / mørke nå nylig?  Forutsetter selvfølgelig at han sykler en del...

Gavekort fra Ticketmaster (litt kjedelig, men anvendelig).

Bærbar DAB-radio hvis han har en "løs" radio noe sted som bare har FM.   

Digitalt snøtermometer (for valg av skismøring...).

Endret av laban

Annonse

Jeg vil også tipse om radio.  Etter min mening får man ikke for mange slike.  Jeg vil helst ha en i hvert rom. 

Eller:

Chromecast Audio (Gjør alle høyttalere/radioer med AUX-inngang tilgjengelig for lyd fra nett (nettradio, spotify, podcast etc.)

Nicklusheletida
22 timer siden, cilie skrev:

Dere er kanskje såpass "new in love" at å spleise på noe er uaktuelt? "Skal vi gi hverandre en fjelltur etc sammen i gave?" 

Jeg må øke den prisen :) Får nesten ingenting for 1000 kr. Brukte vel 2000 i fjor. Det blir nok en del fjellturer uansett. Har mulighet for å låne hytte.

Nicklusheletida
22 timer siden, MxxM skrev:

En kurv med: en vinflaske og to vin-glass,litt snacks, to kinobilletter,et personlig hjemmelaget klippekort på massasje, kanskje litt hjemmelaget julekaker... Innpakket i cellofan :) 

Hjemmelagde julekaker, he he. Kunne ha vært en god ide om han hadde hatt en annen kjæreste :D

Vinglass kan jeg ikke gi fordi det får jeg av han. Jeg sparer på Finn vinglass. Kanskje jeg skal være så utspekulert at jeg gir han det samme. Vi blir jo etter hvert samboere :)

Nei, det ender vel med skjorte og genser, tenker jeg :)

Nicklusheletida
9 timer siden, Kalevaala skrev:

Jeg vil også tipse om radio.  Etter min mening får man ikke for mange slike.  Jeg vil helst ha en i hvert rom. 

Eller:

Chromecast Audio (Gjør alle høyttalere/radioer med AUX-inngang tilgjengelig for lyd fra nett (nettradio, spotify, podcast etc.)

Han har alt av tipp topp utstyr, når det gjelder radio, steroanlegg, høytalere og alt. It-ingeniør og utstyr mangler det ikke på :)

Nicklusheletida
11 timer siden, laban skrev:

Ikke så rent få menn elsker verktøy.  De har vanligvis mye, men det finnes alltid noe nytt som er litt kulere.  Spør hos en forhandler og få med byttekort. 

Har han sånt sykkel-lys som ble påbudt i skumring / mørke nå nylig?  Forutsetter selvfølgelig at han sykler en del...

Gavekort fra Ticketmaster (litt kjedelig, men anvendelig).

Bærbar DAB-radio hvis han har en "løs" radio noe sted som bare har FM.   

Digitalt snøtermometer (for valg av skismøring...).

Litt usikker, men han får så mye slike forskjellige ting + gavekort på sportsbutikk av sønnen som jobber på sportsbutikk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...