Gå til innhold

Har de guttene med downs syndrom andre måter å fysisk elske en annen på?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet
8 minutter siden, Jokke89 skrev:

Kan jeg få spørre deg om noe: Har du noen gang snakket med noen om dette ? En psykiater eller lignende ? Fått bearbeidet det ? Du må ikke svare om det blir for personlig altså...

Jeg begynte ikke med flashbaksene før nå nylig. Da var det som om hodet ble fyllt av minner fra gode og onde hendelser. Jeg får ikke lov å gå til psykiatrien mer, fordi jeg har autisme (aspergers) og da sa psykologen som testet meg med spørreskjema om jeg var psykisk syk, at jeg ikke er psykisk syk. (2015 screening). Jeg måtte svare på "har du den siste måneden" ting. (Gikk på abilify under testen).

Skrevet

Tror du burde snakke med noen jeg, for å være ærlig. Om det så er fastlegen din. Ikke bra å sitte inne med sånt. Men om du har noe annet å fortelle, så kan du bare sende meg en PM her . Har opplevd livet på godt og vondt selv, så du kan snakke med meg. Så om det er noe du ikke vil ta med meg på åpent, så er det bare å sende meg en PM.

Skrevet
15 timer siden, Jokke89 skrev:

Så det jeg eventuelt måtte vite, på grunn av at jeg har hatt med en med Downs å gjøre i yrkessammenheng, kan jeg ikke si noe om. Taushetsplikten er jo evig, har jo den selv om jeg ikke jobber der lenger. Forresten eneste jobben jeg har hatt, en sommerjobb på ett dagsenter for psykisk utviklingshemmede.. Men det er variasjoner mellom personer med Downs, da, det jeg mener

Taushetsplikten gjelder ikke generelle ting som er typisk med en diagnose. Taushetsplikten skal verne om blant annet personvern. Om du hadde sagt hvor du jobbet, og beskrevet en person nøye så h*n hadde vært lett å kjenne igjen ville det vært et brudd. I f.eks. PPT sammenheng så tar man jo opp eventuelle barn med adferdsvansker osv, da fortelles det om barnet, utfordringer osv uten å nevne navn. Dette er ikke brudd på taushetsbelagt informasjon. At taushetsplikten er evigvarende har du dog rett i, i hvertfall i helse om omsorgssammenheng.

Skrevet

Jeg nevnte jo det med tunga, så du kanskje ... Det er jo ikke farlig da. Også sa jeg det at de med Downs blomsterfluen har møtt på, kan godt ha andre diagnoser i tillegg, ikke bare Downs. Fins jo de som har Downs, autisme pluss pluss og vettu

Skrevet

Sier ikke at jeg har vært borti det direkte, men kan ofte være andre diagnoser i bildet i tillegg . Er jo ikke unormalt det..

Skrevet
5 timer siden, Jokke89 skrev:

Jeg nevnte jo det med tunga, så du kanskje ... Det er jo ikke farlig da. Også sa jeg det at de med Downs blomsterfluen har møtt på, kan godt ha andre diagnoser i tillegg, ikke bare Downs. Fins jo de som har Downs, autisme pluss pluss og vettu

Hva har det med taushetsplikt å gjøre, at de kanskje har fler diagnoser?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...