Gå til innhold

Emoji's på forumet

Syns du det er en uting at folk legger inn emoji's i innlegg på forumet?  

3 stemmer

1. 1. Syns du det er en uting at folk legger inn emoji's i innlegg på forumet?

• JA
      2
    • NEI
      1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Emojis har langsomt blitt en del av vårt språk på sosiale medier, og det er nok noe mam bare må akseptere. At de samme emojis ikke er støttet på de forskjellige plattformene er selvfølgelig et kjedelig "problem". 

Emojis har ikke noe å gjøre i formelle sammenhenger (offentlige brev osv) eller i studieoppgaver. Heller ikke på cv eller søknad til ny jobb. Mener nå jeg 😏

Hvorfor støtter ikke forumet emojis fra de ulike plattformene?

Endret av Maw87

Annonse

9 minutes ago, Maw87 said:

Har det vel! Drev et forum tidligere med støtte av emojis fra alle OS.

Nei, det har ingenting med forumet å gjøre. En emoji er en karakter i en font. Apple-emoji fungerer bare på Apple-dingser; hvis man ser på de via Android så vil man få opp et "bilde", men det er ikke samme "bildet" som Apple eier og beskytter. Og hvis man bruker Linux og ikke gidder å installere ekstra fonter så får man bare opp et svart firkant.

Anonymkode: 9206f...2ef

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har ingenting med forumet å gjøre. En emoji er en karakter i en font. Apple-emoji fungerer bare på Apple-dingser; hvis man ser på de via Android så vil man få opp et "bilde", men det er ikke samme "bildet" som Apple eier og beskytter. Og hvis man bruker Linux og ikke gidder å installere ekstra fonter så får man bare opp et svart firkant.

Jo, det kommer helt ann på hva forumet kjører på, og hvilke tillegg som er innstallert. Jeg er meget klar over hva en emoji er. 

Just now, Maw87 said:

Jo, det kommer helt ann på hva forumet kjører på, og hvilke tillegg som er innstallert. Jeg er meget klar over hva en emoji er. 

Dette er ikke riktig. Hva slags idiot-forum erstatter det med egne bilder som de legger inn i stedet for det brukeren taster inn. Emijo er tekst, og da skal ikke forumet sende meg bilder i stedet.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik blir resultatet når fjortiser ikke kan bruke forumets innebygde funksjoner - meningsløse firkanter.

Snap2.jpg

Anonymkode: df816...9ee

Hele poenget med emojis er at det skal være enkelt. Å bruke forumets innebygde emojis fra en iphone er tungvindt og lite 2016 vennlig. Om det hjelpet på selvtilliten din å kalle meg fjortiss så fortsett gjerne for min del. Syns bare synd på deg at du ikke har noe mer vettig å komme med. 

Annonse

Just now, Maw87 said:

Hele poenget med emojis er at det skal være enkelt. Å bruke forumets innebygde emojis fra en iphone er tungvindt og lite 2016 vennlig. Om det hjelpet på selvtilliten din å kalle meg fjortiss så fortsett gjerne for min del. Syns bare synd på deg at du ikke har noe mer vettig å komme med. 

:wub:

: wub :

Det er ikke så vanskelig.

6 minutter siden, Maw87 skrev:

Sier mest om IQ'en til Apple-folket. :lol:

Anonymkode: df816...9ee

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...