Gå til innhold

Hva kan dette være?

Anbefalte innlegg

Heihei!

Ved endt avføring så fikk jeg idag(før også for lenge siden) på en måte smerte rett ved lukkemuskelen/åpningen ved endetarm, eller som hos oss menn(mellom ballene og endetarmsåpningen, et sted i midten der).

Avføringen var vel myk men måtte tørke mye. Og da varte det en sånn rar følelse i typ 1 min, kan det komme av pressing eller slikt? Noen som har opplevd samme? Litt vanskelig å forklare. Evt krampe? Ligger vel noen blodårer der.

Anonymkode: a6246...345

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/415360-hva-kan-dette-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Stikkelsbær skrev:

Mange blodårer der, ja. Høres ut som hemoroide. Ta et speil og sjekk om det er en eller flere kuler rundt anus, og dra i så fall på apoteket og kjøp salve eller stikkpiller.

Nei er ikke hemoroide.

Kommer bare rett etter avrføring eller rett etter jeg har pressa ut for å få den ut. Varer i 10 sek.

Som en bruker skrev, så er det sånn hos meg også:

Den siste tiden har jeg hatt vondt i rumpa. Ikke i rumpeballene, men i endetarmsåpningen. En litt sånn stikkende smerte. Ikke at det gjør vondt, men at det er fryktelig ubehagelig. Samtidig har jeg vært treg i magen den siste tiden. Ikke bare litt, men veldig. Etter at jeg presser/får ut avføringa

Aner ikke hva det kommer av, men høres kjent ut. Litt sånn dump krampefølelse/klemmefølelse. Jeg har regnet med at det er muskulært og noe som bare oppstår av og til. Noen ganger kan det også være direkte smertefullt i noen minutter etter dobesøk, både her og der baki der.

Anonymkode: b9455...2d2

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke hva det kommer av, men høres kjent ut. Litt sånn dump krampefølelse/klemmefølelse. Jeg har regnet med at det er muskulært og noe som bare oppstår av og til. Noen ganger kan det også være direkte smertefullt i noen minutter etter dobesøk, både her og der baki der.

Ja er sånn som du nevner der. Hva kan det være?

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er sånn som du nevner der. Hva kan det være?

Som jeg skriver så har jeg selv antatt at det har noe med det muskulære baki der å gjøre. Når kropppen gir fra seg litt "støy" av og til tar jeg meg ikke bryet med å finne ut hva det er, hvorfor og slikt. En kropp gjør slikt av og til, den er ikke "støyfri". Jeg ser litt på det som magesmerter. De kommer og går også uten st msn nødvendigvis trenger noe svar på hva det skyldtes dersom det går over, om du skjønner.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skriver så har jeg selv antatt at det har noe med det muskulære baki der å gjøre. Når kropppen gir fra seg litt "støy" av og til tar jeg meg ikke bryet med å finne ut hva det er, hvorfor og slikt. En kropp gjør slikt av og til, den er ikke "støyfri". Jeg ser litt på det som magesmerter. De kommer og går også uten st msn nødvendigvis trenger noe svar på hva det skyldtes dersom det går over, om du skjønner.

Er det ved lukkemuskelen du kjenner det?

Og det kommer oftere ved løsere avføring?

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere som har sånn typ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...