Gå til innhold

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg ser ikke problemet med det. Det er en av mange ting man gjør for å skille hverdag og fest. Det er ikke noe stort problem om noen kommer i turklær heller, for min del.

Jeg tror ofte ikke menn er så opptatt av hva folk går i. Men damer er sånn at de ikke engang kan bruke samme kjole på julaften to år på rad.

10 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er en måte å variere antrekket hvis man har en stk mørk dress. 15 slips tar mindre plass enn 15 kjoler, så jeg synes vi menn har løst dette på en helt utmerket måte.

Hmm, smart.

Fortsetter under...

Nicklusheletida
6 timer siden, Trine skrev:

Hvorfor er det hyggelig å pynte seg? Jeg skulle i bursdag i helgen. Før bursdagen var jeg hos foreldrene mine. Så da jeg skulle skifte klær før vi skulle dra så kommenterte mamma et eller annet med at jeg skulle skifte. Ja jeg må vel det, svarte jeg. Må ikke, men det er jo hyggelig, svarte hun. Men hvorfor er det hyggelig? Jeg syns det er mest ubehagelig. Jeg liker ikke gå i sånne pene klær, selv om jeg har bukse og skjorte. Egentlig så ser jeg vel ut som andre gjør normalt, de gangene jeg pynter meg. Men for familien så er det visst godt nok, heldigvis. Men altså, når man er ute så blir det kaldt, inne kan det bli altfor varmt. Så strammer det over skuldrene og ikke har jeg lommer å legge snusen i. Og stoffet i klærne er ubehagelige. Jeg syns det er mer hyggelig med turbukse og ullgenser.

Kan du ikke ha snusen i ei veske ?

Jeg liker å pynte meg, like mye for eget velvære.  

Annonse

Nicklusheletida
1 minutt siden, Trine skrev:

Liker ikke å ha veske.

Mistenker at det er noen sånne som deg der ute, som faktisk liker å pynte seg.

Det vil jeg tro :-) Men til hverdags er jeg slapp fordi jeg sover lengst mulig og er ute av døra 15-20 min etter å ha stått opp :-)

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg liker å pynte meg når det er noe spesielt. Pynter meg ikke til daglig. Bruker som regel ikke sminke, evt bare mascara og lebestift. Dersom jeg tar helt av, flasker jeg til med øyenskygge og parfyme 😁😁😁

Klarer du forklare hvorfor du liker det?

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det vil jeg tro :-) Men til hverdags er jeg slapp fordi jeg sover lengst mulig og er ute av døra 15-20 min etter å ha stått opp :-)

Oi, rene lynet du. Spiser du ikke frokost før du drar? Må være deilig å klare å være så rask om morgenen. Sett bort ifra den tiden jeg må bruke på hundene på morgenen så trenger jeg minst en time på å somle meg rundt.

Nicklusheletida
Akkurat nå, Trine skrev:

Oi, rene lynet du. Spiser du ikke frokost før du drar? Må være deilig å klare å være så rask om morgenen. Sett bort ifra den tiden jeg må bruke på hundene på morgenen så trenger jeg minst en time på å somle meg rundt.

Nei , jeg har aldri spist frokost. Orker ikke mat så tidlig. Jeg dusjer om kvelden, finner frem klær og legger ved senga. Setter klokka til ringing en halvtime før jeg skal opp. Slumrer en halvtime før jeg står opp. Setter på vannkokeren og lager pulverkaffe. rekker bare 2-3 super før jeg må løpe :) På badet ,  pusser tenner og grer gjennom håret. Jeg har langt hår, så derfor slipper jeg morgensveis. Setter det bare i en hestehale hvis jeg ikke er førnøyd med sveisen. Det hender jeg tar meg tid til 3 min. sminking, men som oftes ikke der jeg jobber nå. De andre der er ikke så nøye på det heller, så da har det blitt til at ikke jeg er det heller. Jeg var mer nøye da jeg jobbet i byen :-)

Jeg må være ute av leiligheten senest 7.20, litt tidligere nå når det fryser på bilruta. Jeg er på jobb akkurat slik at jeg rekker å logge på innen kl. 8.00 :)

Når jeg er hos kjæresten blir hele denne rutinen litt annerledes og da er jeg ofte først på jobb og setter på kaffen før de andre kommer.

1 time siden, Trine skrev:

Klarer du forklare hvorfor du liker det?

Hmmm. Har aldri tenkt over det. Ser ikke på meg selv som pyntet, nettopp fordi jeg er så lite pyntet til hverdags. Men altså - jeg synes vel at jeg ser penere ut i en kjole som sitter fint, eller en litt tettsittende topp eller bluse, med smykke og litt sminke. Føler meg finere og bedre og jeg liker at en gjør litt mer ut av de festlige anledningene enn hverdagene. 

Så må jeg erkjenne at jeg også kan finne på å gå i et uhøytidelig familieselskap i vanligehverdagsklær hvis jeg har hatt det veldig travelt. Så det er jo sikkert noen ganger jeg burde ha pyntet meg! Jeg pynter meg ikke når jeg skal på kjøpesenter eller i byen. Det gidder jeg ikke. Men pynter meg vel litt hvis jeg skal "på byen".

Ikke så veldig forståelig? Jo en ting til. Jeg synes det er veldig behagelig å gå i kjole, særlig lange kjoler med mye stoff. Luftig og godt og det er feminint og pent - ofte 😊 Men liker også korte tettsittende kjoler.

6 timer siden, Trine skrev:

Du er sånn som meg. Kjæresten står opp når mobilalarmen starter, stikker innom badet og gjør seg klar og kler på seg, inn på kjøkkenet og får på seg yttertøyet, kommer innom soverommet og sier hadet til meg og borte er han. Hadde aldri fungert for meg. Jeg står opp et kvarters tid etter at han har dratt, kler meg og lager frokost, spiser foran tv'n og noen ganger ser jeg på tv samtidig som jeg har laptopen på fanget og suller på den. Så slapper jeg bare av en god stund med laptop og tv før jeg motstrebende gjør meg helt klar og tusler ut i bilen. :D .

Annonse

10 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Nei , jeg har aldri spist frokost. Orker ikke mat så tidlig. Jeg dusjer om kvelden, finner frem klær og legger ved senga. Setter klokka til ringing en halvtime før jeg skal opp. Slumrer en halvtime før jeg står opp. Setter på vannkokeren og lager pulverkaffe. rekker bare 2-3 super før jeg må løpe :) På badet ,  pusser tenner og grer gjennom håret. Jeg har langt hår, så derfor slipper jeg morgensveis. Setter det bare i en hestehale hvis jeg ikke er førnøyd med sveisen. Det hender jeg tar meg tid til 3 min. sminking, men som oftes ikke der jeg jobber nå. De andre der er ikke så nøye på det heller, så da har det blitt til at ikke jeg er det heller. Jeg var mer nøye da jeg jobbet i byen :-)

Jeg må være ute av leiligheten senest 7.20, litt tidligere nå når det fryser på bilruta. Jeg er på jobb akkurat slik at jeg rekker å logge på innen kl. 8.00 :)

Når jeg er hos kjæresten blir hele denne rutinen litt annerledes og da er jeg ofte først på jobb og setter på kaffen før de andre kommer.

Jeg dusjer også om kvelden og finner fram det jeg skal ha på meg. Da jeg jobbet var det i grunn ikke noe å tenke på hva jeg skulle ha på meg. Det sa seg liksom selv. Brukte kanskje 10 min på badet. Men jeg må ha frokost før jeg går. Så måtte jeg smøre matpakke. Så må jeg ha to kopper kaffe og få igang systemet før jeg går. Og dersom jeg må skyndte meg så glemmer jeg halvparten av det jeg skulle. Dersom jeg må gjøre noe i en annen rekkefølge en jeg pleier blir det også bare kaos.

4 timer siden, Lillemus skrev:

Du er sånn som meg. Kjæresten står opp når mobilalarmen starter, stikker innom badet og gjør seg klar og kler på seg, inn på kjøkkenet og får på seg yttertøyet, kommer innom soverommet og sier hadet til meg og borte er han. Hadde aldri fungert for meg. Jeg står opp et kvarters tid etter at han har dratt, kler meg og lager frokost, spiser foran tv'n og noen ganger ser jeg på tv samtidig som jeg har laptopen på fanget og suller på den. Så slapper jeg bare av en god stund med laptop og tv før jeg motstrebende gjør meg helt klar og tusler ut i bilen. :D .

Ja. akkurat sånn er det :D Jeg står opp med engang klokka ringer, men det er fordi jeg har erfart at det er tyngre å stå opp andre gangen den ringer. Så vet jeg jo at jeg trenger denne tiden på morgenen så det er bare å komme seg opp. Men så går alt i sneglefart. Noen ganger kan jeg somle bort 5 min bare ved å sitte på badegulvet og kose med hunden. Og denne frokost/kafffe-tiden forran laptopen, den er et must. De gangene jeg har forsovet meg har hele dagen blitt ødelagt fordi jeg aldri får bort det stresset som bygger seg opp når jeg spinner rundt for å rekke noe.

10 timer siden, påskelilje skrev:

Hmmm. Har aldri tenkt over det. Ser ikke på meg selv som pyntet, nettopp fordi jeg er så lite pyntet til hverdags. Men altså - jeg synes vel at jeg ser penere ut i en kjole som sitter fint, eller en litt tettsittende topp eller bluse, med smykke og litt sminke. Føler meg finere og bedre og jeg liker at en gjør litt mer ut av de festlige anledningene enn hverdagene. 

Så må jeg erkjenne at jeg også kan finne på å gå i et uhøytidelig familieselskap i vanligehverdagsklær hvis jeg har hatt det veldig travelt. Så det er jo sikkert noen ganger jeg burde ha pyntet meg! Jeg pynter meg ikke når jeg skal på kjøpesenter eller i byen. Det gidder jeg ikke. Men pynter meg vel litt hvis jeg skal "på byen".

Ikke så veldig forståelig? Jo en ting til. Jeg synes det er veldig behagelig å gå i kjole, særlig lange kjoler med mye stoff. Luftig og godt og det er feminint og pent - ofte 😊 Men liker også korte tettsittende kjoler.

Det var forståelig :) Folk pynter seg fordi de liker å se pene ut ;) Jeg er veldig sensitiv på klær (og egentlig alt annet :P ) så jeg liker ikke å pynte meg, men jeg gjør det fordi det visst gleder andre. Men jeg forstår ikke hvorfor det gleder andre. Jeg syns det er merkelig, men jeg aksepterer det.

Klokka mi ringer 6.50. Jeg ligger som regel to minutter og våkner, før jeg går på badet. Sitter i koma på do noen minutter til hun minste kommer inn og skal ha doen. Da vasker jeg meg eller tar en kjapp dusj mens hun er på do.  Så kommer han eldste og skal ha badet mens vi går ned. Er på kjøkkenet ca 7.15. Dekker bordet og sjekker at hun på 15 har våknet. Spiser ca 7.30 i løpet av ti minutter og kjører 7.45. Prøver å være på jobb kl 8. Mannen står opp rett før jeg går og venter med å gå til ungene er gått på skolen.

2 minutter siden, Trine skrev:

Det var forståelig :) Folk pynter seg fordi de liker å se pene ut ;) Jeg er veldig sensitiv på klær (og egentlig alt annet :P ) så jeg liker ikke å pynte meg, men jeg gjør det fordi det visst gleder andre. Men jeg forstår ikke hvorfor det gleder andre. Jeg syns det er merkelig, men jeg aksepterer det.

Jeg kan jo også bli glad av å se folk jeg er glad i som er litt pyntet ja.  Bryr meg ingenting om.  Folk jeg ikke kjenner er sminket eller pyntet.  

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Klokka mi ringer 6.50. Jeg ligger som regel to minutter og våkner, før jeg går på badet. Sitter i koma på do noen minutter til hun minste kommer inn og skal ha doen. Da vasker jeg meg eller tar en kjapp dusj mens hun er på do.  Så kommer han eldste og skal ha badet mens vi går ned. Er på kjøkkenet ca 7.15. Dekker bordet og sjekker at hun på 15 har våknet. Spiser ca 7.30 i løpet av ti minutter og kjører 7.45. Prøver å være på jobb kl 8. Mannen står opp rett før jeg går og venter med å gå til ungene er gått på skolen.

Hahaha...godt å høre det er flere som sitter i koma på do :D

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Jeg kan jo også bli glad av å se folk jeg er glad i som er litt pyntet ja.  Bryr meg ingenting om.  Folk jeg ikke kjenner er sminket eller pyntet.  

Det er dette jeg ikke helt forstår. At man blir glad for å se andre man kjenner pyntet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...