Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Trine skrev:

Hahaha...godt å høre det er flere som sitter i koma på do :D

Jeg vil egentlig være i koma og uten å prate til noen helt til jeg kommer på jobb. Men det funker dårlig når jeg bor sammen med fire andre.... prøver av og til å sitte og stirre taust i min egen verden ved frokosten , men ungene synes det er helt forferdelig når en ikke er med...

Fortsetter under...

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Jeg vil egentlig være i koma og uten å prate til noen helt til jeg kommer på jobb. Men det funker dårlig når jeg bor sammen med fire andre.... prøver av og til å sitte og stirre taust i min egen verden ved frokosten , men ungene synes det er helt forferdelig når en ikke er med...

Jeg orker ikke samtaler tidlig på morgenen, trenger ikke komme ut av koma før jeg sitter bak rattet. Da er det greit å være litt våken ;)

12 timer siden, Trine skrev:

Jeg tror ofte ikke menn er så opptatt av hva folk går i. Men damer er sånn at de ikke engang kan bruke samme kjole på julaften to år på rad.

Ikke alle damer ;) 

Jeg er heller ikke noe glad i å gå i skjørt eller kjole, det er forbeholdt de riktig store anledningene.  I familiebursdager går jeg gjerne i svart penbukse og en overdel som er mer - eh - forseggjort enn det jeg bruker til vanlig.  Det finnes helt sikkert noen som ville regne dette som et typisk jobbantrekk, men jeg har heldigvis ikke en slik jobb.

Man pynter seg vel mest for å markere at det er noe litt ekstra, det gjør noe med stemningen og "totalopplevelsen" at alle har på seg noe som kanskje gjør dem litt penere og - eh - "høytideligere" enn ellers.  Men jeg synes det er greit at det avpasses etter anledningen - det er forskjell på en søndagsmiddag hos et nært familiemedlem og en 50-årsfest.

8 minutter siden, Trine skrev:

Det er dette jeg ikke helt forstår. At man blir glad for å se andre man kjenner pyntet.

Hm. Det er vel fordi de fleste utstråler en glede over at de synes de føler seg bedre og penere, og så smitter det over på meg? Hvis jeg ser at noen er veldig ukomfortabel kjenner jeg ikke samme gleden. For eksempel liker ikke mannen min å gå med bunad. Han gjør det jo på 17 mai, men gruffer flere ganger i løpet av dagen over hvor dårlig han liker seg. Jeg synes jo han er kjempeflott og stilig   men han utstråler jo ikke selvtillit og glede på samme måte som de fleste andre som pynter seg, og da blir jeg jo ikke så glad som jeg kunne ha blitt.   Men når han har pyntet seg med penskjorte og penbukse, liker han selv det han har på seg, og det ser jeg jo, og så blir jeg glad!

Endret av påskelilje
13 timer siden, Trine skrev:

Jeg tror ofte ikke menn er så opptatt av hva folk går i. Men damer er sånn at de ikke engang kan bruke samme kjole på julaften to år på rad.

Sånt er bare teit. Hos oss er det mer sånn at vi har en tradisjonell julekjole som går igjen år etter år. :) Jeg kjøpte meg en ny i fjor, men er usikker på om jeg skal ha den i år - jeg får nemlig for første gang på mange år, på meg en rød, fin kjole, men den er ikke sånn myk og deilig som den jeg kjøpte i fjor. Så jeg får se... :) Tettsittende kjole uten stretch er vel egentlig ikke tingen på julaften når jeg tenker meg om. :D 

Nicklusheletida
1 time siden, Trine skrev:

Jeg dusjer også om kvelden og finner fram det jeg skal ha på meg. Da jeg jobbet var det i grunn ikke noe å tenke på hva jeg skulle ha på meg. Det sa seg liksom selv. Brukte kanskje 10 min på badet. Men jeg må ha frokost før jeg går. Så måtte jeg smøre matpakke. Så må jeg ha to kopper kaffe og få igang systemet før jeg går. Og dersom jeg må skyndte meg så glemmer jeg halvparten av det jeg skulle. Dersom jeg må gjøre noe i en annen rekkefølge en jeg pleier blir det også bare kaos.

Jeg drikker kaffe når jeg kommer på jobb. De få supene jeg tar hjemme er for å våkne :)

Jeg er meget effektiv når jeg står opp, men det forutsetter at jeg har planlagt godt på forhånd og vet akkurat hvor ting ligger. Bilnøkkel og husnøkkel legger jeg på spisebordet om kvelden. 

Har gjort meg noen erfaringer med det. Hvis jeg ikke husker hvor jeg har lagt nøklene, blir der full panikk og programmet mitt skjærer seg fullstendig. Det skjer ikke lenger :)

Jeg har store barn. Har bare meg selv å tenke på. Ingen matpakker skal smøres lenger. Ingen som trenger hjelp til påkledning. Ingen som trenger hjelp til å huske gymtøy osv osv . Da ungene var små , måtte jeg stå opp tidlig. 

Livet har blitt ganske behagelig :)

Annonse

Nicklusheletida
45 minutter siden, Lillemus skrev:

Sånt er bare teit. Hos oss er det mer sånn at vi har en tradisjonell julekjole som går igjen år etter år. :) Jeg kjøpte meg en ny i fjor, men er usikker på om jeg skal ha den i år - jeg får nemlig for første gang på mange år, på meg en rød, fin kjole, men den er ikke sånn myk og deilig som den jeg kjøpte i fjor. Så jeg får se... :) Tettsittende kjole uten stretch er vel egentlig ikke tingen på julaften når jeg tenker meg om. :D 

Jeg har en kjæreste som er ganske motsatt. Han har ganske sterke meninger om klær og like opptatt av hva jeg har på meg som seg selv. :)

Nicklusheletida
1 time siden, påskelilje skrev:

Hm. Det er vel fordi de fleste utstråler en glede over at de synes de føler seg bedre og penere, og så smitter det over på meg? Hvis jeg ser at noen er veldig ukomfortabel kjenner jeg ikke samme gleden. For eksempel liker ikke mannen min å gå med bunad. Han gjør det jo på 17 mai, men gruffer flere ganger i løpet av dagen over hvor dårlig han liker seg. Jeg synes jo han er kjempeflott og stilig   men han utstråler jo ikke selvtillit og glede på samme måte som de fleste andre som pynter seg, og da blir jeg jo ikke så glad som jeg kunne ha blitt.   Men når han har pyntet seg med penskjorte og penbukse, liker han selv det han har på seg, og det ser jeg jo, og så blir jeg glad!

Forstår mannen din godt :) Bunad er fint på damer. Menn er finest i dress :)

14 timer siden, Trine skrev:

Julaften er jo dagen for tradisjon, og da kan jeg gjerne bruke samme juekjole år etter år.

På julebordet, derimot..... ;)

3 timer siden, laban skrev:

Ikke alle damer ;) 

Jeg er heller ikke noe glad i å gå i skjørt eller kjole, det er forbeholdt de riktig store anledningene.  I familiebursdager går jeg gjerne i svart penbukse og en overdel som er mer - eh - forseggjort enn det jeg bruker til vanlig.  Det finnes helt sikkert noen som ville regne dette som et typisk jobbantrekk, men jeg har heldigvis ikke en slik jobb.

Man pynter seg vel mest for å markere at det er noe litt ekstra, det gjør noe med stemningen og "totalopplevelsen" at alle har på seg noe som kanskje gjør dem litt penere og - eh - "høytideligere" enn ellers.  Men jeg synes det er greit at det avpasses etter anledningen - det er forskjell på en søndagsmiddag hos et nært familiemedlem og en 50-årsfest.

Nå begynner jeg å lure på om familien min er litt ekstra glad i å pynte seg. Kanskje ikke pappa da, men han er godt oppdratt av mamma. Det er kjole og skjørt så fort anledningen byr seg. En familiebursdag er mer enn nok for å finne fram kjolen. Men nå føler jeg at jeg tross alt ikke er så "under-pynta" når jeg er i bursdag.

3 timer siden, påskelilje skrev:

Skjønner :) Jeg har noen trygge klær, de føler jeg meg komfortabel i. Samme hvor sært det måtte være så føler jeg meg ikke komfortabel i andre klær enn disse trygge klærne. Men en gang hadde jeg på meg kjole for å glede søsteren min, hun ble veldig glad for at jeg hadde pyntet meg for henne. Jeg forstår det ikke, men så lenge hun ble glad så er det vel greit ;) Ellers så bruker jeg kjole kun i veldig fine selskaper som bryllup eller konfirmasjon. Men kjole krever veldig fine sko og veldig fine sko betyr helvetes smerter i føttene mine, så nå slipper jeg lettere unna med bukse :D

2 timer siden, Lillemus skrev:

Bedre med tradisjonell kjole. Det er vel ingen som husker hva andre hadde på året før uansett. Fordelen med tettsittende kjole uten stretch er at magen ikke så lett tyter ut når ribba har landet :D

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg drikker kaffe når jeg kommer på jobb. De få supene jeg tar hjemme er for å våkne :)

Jeg er meget effektiv når jeg står opp, men det forutsetter at jeg har planlagt godt på forhånd og vet akkurat hvor ting ligger. Bilnøkkel og husnøkkel legger jeg på spisebordet om kvelden. 

Har gjort meg noen erfaringer med det. Hvis jeg ikke husker hvor jeg har lagt nøklene, blir der full panikk og programmet mitt skjærer seg fullstendig. Det skjer ikke lenger :)

Jeg har store barn. Har bare meg selv å tenke på. Ingen matpakker skal smøres lenger. Ingen som trenger hjelp til påkledning. Ingen som trenger hjelp til å huske gymtøy osv osv . Da ungene var små , måtte jeg stå opp tidlig. 

Livet har blitt ganske behagelig :)

Jeg måtte ha matpakke selv. Jeg jobbet ikke på en fast plass og ville heller ikke bruke så mye penger på mat i kantiner rundt omkring. Ofte spiste jeg i bilen på vei mellom to jobber. Jeg ble, før jeg begynte på medisiner, veldig akutt sulten og da var jeg fullstendig ubrukelig inntil jeg fikk i meg mat, så matpakke var et must ;)

Annonse

58 minutter siden, Trine skrev:

Bedre med tradisjonell kjole. Det er vel ingen som husker hva andre hadde på året før uansett. Fordelen med tettsittende kjole uten stretch er at magen ikke så lett tyter ut når ribba har landet :D

Man skal jo klare å puste etter middagen også! ;) Og trøkke nedpå litt julekaker, sjokolade og annen godis utover kveldens mens man åpner pakker og skravler og koser seg. :) 

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har en kjæreste som er ganske motsatt. Han har ganske sterke meninger om klær og like opptatt av hva jeg har på meg som seg selv. :)

Hos oss går det i turbukser og ulltøy til hverdags på denne tiden av året. ;) Men vi pynter oss litt til selskaps da, men han legger seg aldri borti hva jeg har på meg. Han synes jeg er fin uansett. :wub: Jeg er ganske "innafor" i klesveien da, ikke voldsom i noen retning.

11 minutter siden, Lillemus skrev:

Hos oss går det i turbukser og ulltøy til hverdags på denne tiden av året. ;) Men vi pynter oss litt til selskaps da, men han legger seg aldri borti hva jeg har på meg. Han synes jeg er fin uansett. :wub: Jeg er ganske "innafor" i klesveien da, ikke voldsom i noen retning.

Og han finner vel frem sin røde skjorte til jul *fnis*

;)

29 minutter siden, Lillemus skrev:

Man skal jo klare å puste etter middagen også! ;) Og trøkke nedpå litt julekaker, sjokolade og annen godis utover kveldens mens man åpner pakker og skravler og koser seg. :) 

Ja, det er sant ;) Joggedress burde egentlig vært juleantrekket :D

4 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er bare å ta på skjorte og dress og slips. Det er ikke så ofte, og faktisk synes jeg det er litt stas. Alt til sin tid.

Hei!

Enig, langt på vei, men slips og ting som struper i halsen...det er ikke behagelig.

Sløyfe er kanskje bedre....  man kan se frem til å løsne på snippen etter hvert:-)

Image result for androgyn mack dihle

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...