Gå til innhold

Nødvendig med adventstjerne i vinduet?

Nødvendig med adventstjerne i vinduet?  

12 stemmer

1. 1. Nødvendig med adventstjerne i vinduet?

• Ja
      6
    • Nei
      6

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Absolutt ikke.  Men jeg synes heller ikke det er noe irritasjonsmoment at folk lyssetter boligene og hagene sine litt ekstra nå som dagene er mørke og korte.

Derimot kan jeg styre meg for blinkende utendørslys i blått, som får meg til å lure på om det er en utrykningsbil i nærheten, men jeg er nok veldig gammeldags :angry:

I et møblert hjem må man selvsagt ha stjerner i vinduene, lyslenker i buskene i innkjørselen og krans på døren fra første advent, og det presis på dagen. Unødvendig å si at man samtidig henger opp lilla julegardiner, har adventsstake på bordet hvor man tenner ett nytt lys hver søndag, samt bruker lilla servietter ved alle måltider. Etter fjerde advent byttes alt ut med rødt.

Endret av Xtra
27 minutes ago, Xtra said:

I et møblert hjem må man selvsagt ha stjerner i vinduene, lyslenker i buskene i innkjørselen og krans på døren fra første advent, og det presis på dagen. Unødvendig å si at man samtidig henger opp lilla julegardiner, har adventsstake på bordet hvor man tenner ett nytt lys hver søndag, samt bruker lilla servietter ved alle måltider. Etter fjerde advent byttes alt ut med rødt.

Det er i alle fall slik det må være i et dol-frue-hjem, vel.

Anonymkode: 92f65...add

Annonse

52 minutter siden, Xtra skrev:

:lol:da bor jeg i et møblert hjem.

Men lilla julegardiner det har vi ikke:-) 

Jeg gikk forbi en haug med pene moderne hus en dag, alle hadde stjerner i vinduene og alle var ulike, det var pent å se på fra utsiden der jeg befant meg,  og minnet meg om at, tross så ulike som vi mennesker er, så enes vi om enkelte ting....de fleste er sikkert ikke spesielt religiøse heller, setter bare pris på markeringer gjennom året, tradisjoner, og lys i denne mørke tiden av året, ser hyggelig ut, og å hygge seg det er i hvert fall viktig:-)

Jeg var nettopp i England, og i bokhandelene, var det maaange bøker om,:

How to hygge:-)

How to hygge av Signe Johansen (Heftet)

Jeg kjøpte denne:

51iWvG8416L._SX306_BO1,204,203,200_.jpg

:-)

Endret av Madelenemie
Akkurat nå, Madelenemie skrev:

:lol:da bor jeg i et møblert hjem.

Men lilla julegardiner det har vi ikke:-) 

Jeg gikk forbi en haug med pene moderne hus en dag, alle hadde stjerner i vinduene og alle var ulike, det var pent å se på fra utsiden der jeg befant meg,  og minnet meg om at, tross så ulike som vi mennesker er, så enes vi om enkelte ting....de fleste er sikkert ikke spesielt religiøse heller, setter bare pris på markeringer gjennom året, tradisjoner, og lys i denne mørke tiden av året, ser hyggelig ut, og å hygge seg det er i hvert fall viktig:-)

Du forstod vel at det var en viss ironi i mitt innlegg ;). Selv har jeg bare lyslenker, stjerne i vinduet og adventsstake på bordet. Men synes det er hyggelig :).

Og vedr. lysende stjerner i vinduet er ikke ALLE helt enige om det, min mor har bestandig vært av den oppfatning at elektrisk lysende stjerner er vulgært, så hun har alltid hengt opp andre typer stjerner. Jeg synes lysende er fint - koselig å se på når jeg er på vei hjem i mørket, som kommer tidlig nå :).

9 minutter siden, Xtra skrev:

Du forstod vel at det var en viss ironi i mitt innlegg ;). Selv har jeg bare lyslenker, stjerne i vinduet og adventsstake på bordet. Men synes det er hyggelig :).

Og vedr. lysende stjerner i vinduet er ikke ALLE helt enige om det, min mor har bestandig vært av den oppfatning at elektrisk lysende stjerner er vulgært, så hun har alltid hengt opp andre typer stjerner. Jeg synes lysende er fint - koselig å se på når jeg er på vei hjem i mørket, som kommer tidlig nå :).

Yepp!

Jeg har vært så lenge på dol, at ironien forstår jeg:-)

Klem fra dol-frua i dol-frue-hjem :-)

Endret av Madelenemie
2 timer siden, laban skrev:

Absolutt ikke.  Men jeg synes heller ikke det er noe irritasjonsmoment at folk lyssetter boligene og hagene sine litt ekstra nå som dagene er mørke og korte.

Derimot kan jeg styre meg for blinkende utendørslys i blått, som får meg til å lure på om det er en utrykningsbil i nærheten, men jeg er nok veldig gammeldags :angry:

Det har jeg tenkt på også. Blinkende blå lys burde være forbudt!

Det er selvsagt helt frivillig om folk ønsker å henge opp slikt, men jeg synes litt ekstra lys i vinduer og på busker gjør desember adskilling mindre mørk enn den ellers ville ha vært. Men voldsomt til blinking og farger synes jeg er litt tacky, og blå utelys ser enten ut som utrykningskjøretøy (hvis de blinker) eller minner meg om det blå lyset på offentlig toaletter der man vil unngå sprøytenarkomane (hvis de ikke blinker). Med andre ord: Unnngå blått!

Annonse

På ‎14‎.‎12‎.‎2016 den 14.37, Madelenemie skrev:

Yepp!

Jeg har vært så lenge på dol, at ironien forstår jeg:-)

Klem fra dol-frua i dol-frue-hjem :-)

Jeg blir så glad når jeg ser innlegg fra deg, Madelenemie :)

Gøy at du forstår ironien her!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...