Gå til innhold

Dagdriving

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det noen som hovedsakelig bare "driver" i dagene? Dvs. ikke jobber mot noe, men sløver på sofaen, surfer litt på nettet etc.

Alle gjør vel dette i noen grad, jeg tenker på det som ikke har noe "mål" i hverdagen, enten det er et yrke som skal utføres, eller engasjement i f.eks. frivillig arbeid eller forening.

Jeg tenker at også bare det å jobbe mot personlig fremgang er noe mer enn å "drive". F.eks. hvis man jobber med å forbedre seg selv.

Anonymkode: 6a910...8d7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/415496-dagdriving/
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det noen som hovedsakelig bare "driver" i dagene? Dvs. ikke jobber mot noe, men sløver på sofaen, surfer litt på nettet etc.

Alle gjør vel dette i noen grad, jeg tenker på det som ikke har noe "mål" i hverdagen, enten det er et yrke som skal utføres, eller engasjement i f.eks. frivillig arbeid eller forening.

Jeg tenker at også bare det å jobbe mot personlig fremgang er noe mer enn å "drive". F.eks. hvis man jobber med å forbedre seg selv.

Man må nesten tvinge seg selv til å gjør ting. Etterhvert vil det sannsynligvis gå lettere, og "drivet" kommer automatisk.

Anonymkode: 03ef4...f49

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/415496-dagdriving/#findComment-3741256
Del på andre sider

En gjør vel ting fordi en må gjøre dem, eller fordi en vil gjøre dem

Vil en ikke gjøre noen ting er det vel fordi det er noe feil med hjernen slik at en ikke føler at det er noen vits å gjøre noe som helst, kanskje litt depresjon også. Det er ikke slik at fordi folk flest har driv mot noe har alle driv mot noe, noen hadde kanskje litt driv også men så ga en opp etterhvert fordi en ikke klarte å oppnå det av forskjellige grunner

Eller så er en i en livssituasjon hvor en ikke må gjøre noe, for å overleve altså, det er vel hovedinstinket til mennesker å gjøre det som må gjøres for å overleve, mistter man den drivkraften er det nok lettere å bli passiv. 

Når det er sagt, så tror jeg de uten driv, er bedre "mennesker" enn de med driv, dersom en ser helt objektivt på hva menneskene gjør med kloden og hverandre, så er det ganske åpenlyst for alle og enhver. Vi er skadedyr, og de med driv skader som regel mye mer, for hva er det "folk flest" drives mot ? Spessielt i rike land som Norge er det ganske forkastelig hva 'driven' driver folk mot

Men det er min mening, jeg har ingen fasit, godt mulig jeg misforstår spørsmålet også, jeg er bare en tilfeldig halvautistisk taper, forøvrig uten "drive"

Anonymkode: f9c65...52f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/415496-dagdriving/#findComment-3741278
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Man må nesten tvinge seg selv til å gjør ting. Etterhvert vil det sannsynligvis gå lettere, og "drivet" kommer automatisk.

Anonymkode: 03ef4...f49

Jeg gjør ting, men det er veldig lav "økning" her, per tidsenhet.

5 hours ago, AnonymBruker said:

Noen har ikke så mye valg, men endre tankemønster kan vel alle få til.

Anonymkode: bf3ad...502

Jasså?

4 hours ago, AnonymBruker said:

En gjør vel ting fordi en må gjøre dem, eller fordi en vil gjøre dem

Vil en ikke gjøre noen ting er det vel fordi det er noe feil med hjernen slik at en ikke føler at det er noen vits å gjøre noe som helst, kanskje litt depresjon også. Det er ikke slik at fordi folk flest har driv mot noe har alle driv mot noe, noen hadde kanskje litt driv også men så ga en opp etterhvert fordi en ikke klarte å oppnå det av forskjellige grunner

Eller så er en i en livssituasjon hvor en ikke må gjøre noe, for å overleve altså, det er vel hovedinstinket til mennesker å gjøre det som må gjøres for å overleve, mistter man den drivkraften er det nok lettere å bli passiv. 

Når det er sagt, så tror jeg de uten driv, er bedre "mennesker" enn de med driv, dersom en ser helt objektivt på hva menneskene gjør med kloden og hverandre, så er det ganske åpenlyst for alle og enhver. Vi er skadedyr, og de med driv skader som regel mye mer, for hva er det "folk flest" drives mot ? Spessielt i rike land som Norge er det ganske forkastelig hva 'driven' driver folk mot

Men det er min mening, jeg har ingen fasit, godt mulig jeg misforstår spørsmålet også, jeg er bare en tilfeldig halvautistisk taper, forøvrig uten "drive"

Anonymkode: f9c65...52f

Du har noen poeng her. De som er fattige kan ikke sløse like mye med ressurser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/415496-dagdriving/#findComment-3741384
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...