Gå til innhold

mat og trening

Gjest milla

Anbefalte innlegg

Jeg trener endel på egenhånd. trener masse aerobic, styrketrening, og jogger(langdistanse) I mai skal jeg jogge 3 mil, og må få enda bedre kondis. Jeg har bulimi, men skal forsøke å bli frisk nå, men jeg lurer på veldgi hvordan mat jeg bør spise før og etter trening, for jeg vil ha utnytte av treningen. Før var jeg som oftes nesten helt tom i magen når jeg trente, men nå skal jeg begynne å spise samtidig som jeg trener. Jeg er veldig opptatt av at maten skal være sunn, så det må være sunt det jeg skal spise. Noen som har noen forslag? Liker ikke tunfisk og sånt altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noe fornuftig svar å gi deg, men ville iallefall si at jeg har mailet deg for litt siden.(tror jeg da,viss ikke får du si ifra)

Hva med noe lett fordøyelig som f.eks eple??en enkel salat???

Men det er jo også viktig å få i seg en riktig blanding av karbohydrater,proteiner og fett(!).

Spis ikke rett for trening, kanskje det er lurt å vente litt,så maten får tid til å synke litt?!!

*lykketil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

varm mat skal spises 3 timer før trening og kald mat to timer...blir du sulten før trening, ta et eple, en liten yougert eller no..bra treningsmat er feks ris, pasta osv, mat med karbohydrater(langsomme)..mat etter trening skal også inneholde karbohydrater, feks en banan like etter og senere mat med mer proteiner! ikke noen regler her, du finner selv ut hva som er best for deg..emn IKKE ver sulten ihvertfall, det ødelegger hele greia!

dette er noe du kan lese deg fram til og! en mat-bok for oss som trener finnes også, husker ikke hv den heter..men der står det mange lure ting! gå inn på trim.no og!

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...