Gå til innhold

Per-Willy Amundsen (Frp) - ny justisminister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et problem, eller overdriver pressen?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/solberg-regjeringen/kan-bli-statsraad-her-er-noen-av-amundsens-twitter-meldinger/a/23876254/

Troms-mannen, som har markert seg som skeptiker i både klima- og innvandringsdebatten, har siden 2013 vært statssekretær i Kommunal- og moderniseringsdepartementet.

– Snart er det bare i lille Norge at debatten fremdeles styres av klimafundamentalistene i miljøorganisasjonene som for lov til å lansere det ene irrasjonelle «klimatiltaket» etter det andre, uten at noen sier de imot. Fornuften må tilbake i klimadebatten. Det vil Frp sørge for, sa Amundsen til VG i 2012.

Venstre-leder Trine Skei Grande sammenlignet ham med den amerikanske republikanske politikeren Sarah Palin.

– Det er utrolig kunnskapsløst, sa hun til avisen.

Lokallaget til Amundsen, Troms Frp, vedtok flere innstramningsforslag under sitt årsmøte i januar i år. Blant annet en opphevelse av Schengen-avtalen.

– En opphevelse vil medføre en annen grensekontroll, noe som vil gi oss bedre kontroll over mennesker som tar seg inn i landet, sa Amundsen.

Amundsen har også markert seg som motstander av at homofile skal få adoptere.

– Frp har alltid hatt en verdiholdning i bunnen som har skilt seg fra de andre partiene. Nå virker det som vi prøver å bli litt for like de andre partiene, sa Per-Willy Amundsen til VG i 2012.

Samme år hevdet han at politikere brukte klimaproblemet for å gjennomføre sosialistisk politikk, og erklærte seg som klimaskeptiker.

– Karl Marx er død, de trengte en erstatning. Klimafantastene har funnet et i CO2-teorien, sa han til VG.

To år tidligere var han partiets innvandringspolitiske talsmann, og var «lei av dumsnill hippiepolitikk», og mente at alle asylsøkere burde plasseres i lukket mottak. Bakgrunnen var bråk ved to ventemottak.

I 2010 mente han at innvandrere ikke skulle få kontantstøtte før de hadde bodd i Norge i ti år. Han har tatt til orde for å opprette norske asylmottak i Afrika, og foreslått å kutte støtten til Islamsk råd. I 2009 mente han at det var stor sannsynlighet for at Oslo ville ha muslimsk flertall i 2029. Idag er det ifølge Statistisk Sentralbyrå 148.189 muslimer i hele Norge.

Anonymkode: cd716...c3e

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd! Ikke enig i klimaskepsis, eller att homofile ikke skal få adoptere. Ellers er jeg helt på nett.

Anonymkode: 7d78c...9fe

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kjempefornøyd! Ikke enig i klimaskepsis, eller att homofile ikke skal få adoptere. Ellers er jeg helt på nett.

Enig! :D

Anonymkode: 28239...7f0

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke flertall for dette på Stortinget.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke flertall for dette på Stortinget.

Jeg fryder meg hver bidige gang politikere velger annerledes enn de politisk korrekte vil. Så som valget av Trump og Brexit, ikke fordi de valgene var så gode, men mer av skadefryd over moralistene nederlag.

Anonymkode: 28239...7f0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...