Gå til innhold

Gave til barnas (ungdommers) kjærester?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nicklusheletida
28 minutter siden, morsan skrev:

Gir dere julegaver til ungdommenes kjærester? Si gjerne litt om alder på ungdommene og forholdets varighet også 

Min datter er samboer  . Begge er 25 år og studenter. De har vel vært kjærester i 3,5 år nå.  De deler leilighet i et nordisk land, men i hele høst har han vært i Sør-kora i forbindelse med studiet. 

Han har nylig kommet hjem ( som ikke er Norge ) fra Korea og min datter kommer hjem til Norge i kveld.

Når hun drar tilbake til studiet og samboeren, sender jeg med en gave til han, men han får den altså ikke til julaften. 

Min kjæreste gir gave til hans sønns kjæreste fra oss begge. Jeg gir bare til sønnen hans.

Endret av Nicklusheletida

Min (20) har ikke kjæreste nå, men hadde kjæreste fra han var 17 og inntil nylig. De var masse hos oss og det føltes helt naturlig å gi gave til både bursdag og jul. Vi kjøpte bl.a. klær, hudprodukter og vinylplater. Vi fikk gave tilbake fra både henne og foreldrene (byttet vinflaske hehe), og vår jr fikk gave fra hennes foreldre :) 

Jeg har ikke gjort det.  Jeg ga min datter og hennes samboer (nå eks) noe sammen en gang, men det var fordi det var en sånn gave som ikke er typisk personlig. 

Jeg har sendt med en hilsen til foreldrene / vertskapet når barna har vært med kjærestene på noe i høytidene, f.eks. var junior med sin daværende kjæreste på hyttetur i fjor i romjulen.  Da fikk han med en sånn typisk julegavepakning med kaffe og noe godt.      

Annonse

9 timer siden, morsan skrev:

Takk for svar alle sammen. Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg gir i tilfelle for å være hyggelig og vil iallfall ikke at hun evt skal føle noen forpliktelse til å gi tilbake. 

Hva med å gi et gavekort på kino (til to)?

Hadde ikke tenkt på det med forpliktelse til å gi tilbake. Det tenkte i alle fall ikke jeg på da jeg kjøpte gave til sønnens kjæreste. Hun får en kjøkkenkniv av oss :)

5 timer siden, påskelilje skrev:

Hva med å gi et gavekort på kino (til to)?

Hadde ikke tenkt på det med forpliktelse til å gi tilbake. Det tenkte i alle fall ikke jeg på da jeg kjøpte gave til sønnens kjæreste. Hun får en kjøkkenkniv av oss :)

Er lett å føle man må gi tilbake, men det gjelder vel først og fremst mlm mer "jevnbyrdige" parter (aldre&økonomi) som fx venninner. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...