Gå til innhold

Drikker du akevitt til julemiddagen?

Drikker du akevitt til julemiddagen?  

10 stemmer

1. 1. Drikker du akevitt til julemiddagen?

• JA
      0
    • NEI
      10
    • SKAL IKKE SPISE JULEMIDDAG
      0

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Neineinei. Så lenge vi har små barn til bords har ikke akevitt noe å gjøre på vårt bord. Dette er jeg meget streng på, pedagog som jeg er. Mitt grunnprinsipp er null alkohol så lenge min sønn er våken. Kompromisset for resten av familien er en øl eller et glass vin til maten. (Kommer sikkert noen som vil kverulere, så jeg presiserer at dette er mitt grunnprinsipp når det gjelder alkohol og barn, ikke dermed sagt at jeg dømmer andre)

Annonse

3 timer siden, Xtra skrev:

Har dere melk til ribben kanskje? *ho ho* (og jeg har ikke smakt på gløggen ennå)

Tjihiii :D Nei du, vi har ikke melk til ribba!

Vi drikker brus, Farris og tomtebrygg til middag i jula. Aldri noe alkohol utover det lille som finnes i tomtebrygg. Slik hadde vi det da både jeg og mannen var barn, og slik har vi villet ha det, selv om vi ikke er avholds i det hele tatt. Vi synes ikke vi har behov for noe alkohol da. Men vi tar gjerne et glass vin eller to om kvelden :-)

Dessuten liker jeg ikke akevitt!

Endret av påskelilje
50 minutter siden, påskelilje skrev:

Tjihiii :D Nei du, vi har ikke melk til ribba!

Vi drikker brus, Farris og tomtebrygg til middag i jula. Aldri noe alkohol utover det lille som finnes i tomtebrygg. Slik hadde vi det da både jeg og mannen var barn, og slik har vi villet ha det, selv om vi ikke er avholds i det hele tatt. Vi synes ikke vi har behov for noe alkohol da. Men vi tar gjerne et glass vin eller to om kvelden :-)

Dessuten liker jeg ikke akevitt!

Min oppvekst var likedan - tomtebrygg og brus. Eller mormors hjemmelagde ingefærøl. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...