Gå til innhold

Har dere nisse på julaften?

Har dere nisse på julaften?  

5 stemmer

1. 1. Har dere nisse på julaften?

• JA
      3
    • NEI
      2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke nå lenger, men vi hadde det mens det fortsatt var små barn til stede på julaften. Noen år byttet vi også julenisse med noen i nabolaget - mindre sjanse for at nissen avsløres på skoa da. :) 

Rart i grunn at vi uten å blunke videreførte skikken med nisse når man tenker på hvor viktig jeg synes det er å ikke holde barn for narr ;) Men er jo koselig og ufarlig lureri da. 

Nei, men vi hadde det når søskenflokken var mindre. Nå er jeg og mine søsken over 20 år, og det sier vel seg selv at alderen begynner å ta på. Vi har heller ingen andre småbarn vi feirer jul med, så da er ikke nissen verken det store eller nødvendige. Det var stor stas med nisse når vi var mindre da, var som oftest min far eller noen andre i nabolaget som stilte opp :)

God jul!

Anonymkode: 23b4d...d46

36 minutes ago, Gargamel said:

Ja, og vi har alltid vært åpne på at en nisse er en person med nisseklær som deler ut gaver, på samme måte som en baker er en person med bakerklær som baker. Man trenger ikke å lure barna for at de skal synes det er spennende.

Da syns jeg ikke noen skal lure barn til å tro på "Gud" heller. Det er mye mer inngripenende enn å lure med Julenissen, som er nokså uskyldig i sammenhengen.

Anonymkode: 83032...d2a

Annonse

Gjest Gargamel
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da syns jeg ikke noen skal lure barn til å tro på "Gud" heller. Det er mye mer inngripenende enn å lure med Julenissen, som er nokså uskyldig i sammenhengen.

Anonymkode: 83032...d2a

Det er sant. Det er de som er mest opptatt av Gud som kjemper mot julenissen.

Det er uansett ikke så farlig om folk har julenisse eller hva de forteller barna om ham.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...