Gå til innhold

Trening uke 1.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Mandag : Treningssenter. Kondisjon på tredemølle i en halvtime og styrketrening i en halvtime. 

Onsdag : Det samme.

Lørdag : Gåtur. Effektiv gåing ble vel ca 1 time.

Søndag. Tur i marka på beina. Gikk bare inn til Tryvannsstua. Ikke så langt, men ble da svett, noe som sier noe om kondisen min etter lite trening i desember.

Nå er planen å komme i bedre form igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satt nesten og håpte at ingen husket tråden denne uka... Har blitt en løpetur på 5,4 km for meg og that's it. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler for å skrive de gangene jeg har litt å skryte av (ikke hver uke).

 

Her ble det totalt fire ganger på treningssenteret: 3 ganger oppvarming med intervaller + styrke, totalt ca. 70 min., og én gang spinning/cykling intervall + en times tur på skøyter (ikke særlig intensivt, men mye bruk av kjernemuskelatur her og der, kjentes det som :P) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg satt nesten og håpte at ingen husket tråden denne uka... Har blitt en løpetur på 5,4 km for meg og that's it. 

Haha - samme her :D

Jeg har både slått hånda mi og fått vondt igjen i ryggen - så uka ble veldig amputert. I stedet har jeg brukt tid og penger på kiropraktor :-P

Min uke ble slik:

Tirsdag: Rask gåtur med mannen - 4,7 km

Lørdag: Rolig gåtur til og fra butikken - 1 km :-P

Søndag: Litt ymse bevegelse og tråkking og tur i skogsterreng - 1 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg satt nesten og håpte at ingen husket tråden denne uka... Har blitt en løpetur på 5,4 km for meg og that's it. 

Jeg håpet det samme!

Jeg har vært syk da borte fra jobb, så litt gyldig unnskyldning. Vært flinkere på kosthold da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, påskelilje skrev:

Haha - samme her :D

Jeg har både slått hånda mi og fått vondt igjen i ryggen - så uka ble veldig amputert. I stedet har jeg brukt tid og penger på kiropraktor :-P

Min uke ble slik:

Tirsdag: Rask gåtur med mannen - 4,7 km

Lørdag: Rolig gåtur til og fra butikken - 1 km :-P

Søndag: Litt ymse bevegelse og tråkking og tur i skogsterreng - 1 time.

God bedring! Og synes du har fått til litt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
4 timer siden, Xtra skrev:

Føler for å skrive de gangene jeg har litt å skryte av (ikke hver uke).

 

Her ble det totalt fire ganger på treningssenteret: 3 ganger oppvarming med intervaller + styrke, totalt ca. 70 min., og én gang spinning/cykling intervall + en times tur på skøyter (ikke særlig intensivt, men mye bruk av kjernemuskelatur her og der, kjentes det som :P) 

I morgen er det meldt snø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det ble:

Sykling til/fra jobb onsdag.

Styrketrening onsdag og fredag.

8k joggetur søndag. Litt lettere i kroppen bedre følelse  nå:-)

Burde vært på ski, men det styrtregnet på søndag, så det føltes ikke som det var verd å bale med utstyret. Derfor heller en joggetur mellom skurene.

Egentlig fornøyd. Sykling og jogging i snø er såpass slitsomt at jeg senker ambisjonsnivået litt. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Burde vært på ski, men det styrtregnet på søndag, så det føltes ikke som det var verd å bale med utstyret. Derfor heller en joggetur mellom skurene.

Du burde tatt turen - snø og fint føre både lørdag og søndag faktisk. På lørdag var det rene skjære køa opp til Elgsethhytta da vi var på tur ned (ca 12). Litt seigere på søndag, men fremdeles fine forhold ved Estenstadhytta :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

I morgen er det meldt snø :)

Ja, virkelig på tide med snø nå! Men skal vel også bli mildvær!? Stønn!

 

Skal heldigvis på fjellet i helgen! :) Ikke veldig mye snø der heller, men brukbart. Ser forresten at det er meldt masse snø i fjellet i kveld! og litt fremover :):)

 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
33 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, virkelig på tide med snø nå! Men skal vel også bli mildvær!? Stønn!

 

Skal heldigvis på fjellet i helgen! :) Ikke veldig mye snø der heller, men brukbart. Ser forresten at det er meldt masse snø i fjellet i kveld! og litt fremover :):)

 

Heldig du er som skal på fjellet da :) Vi satser på ei langhelg i vinterferieuka.

Ellers har jeg sørget for å avtale 2 skiturer denne uka. En kveldstur med sønnen  rett etter jobb på onsdag og en på lørdag med kjæresten, så nå håper jeg virkelig at Yr.no ikke kødder med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Heldig du er som skal på fjellet da :) Vi satser på ei langhelg i vinterferieuka.

Ellers har jeg sørget for å avtale 2 skiturer denne uka. En kveldstur med sønnen  rett etter jobb på onsdag og en på lørdag med kjæresten, så nå håper jeg virkelig at Yr.no ikke kødder med meg :)

Ingen skal si du ikke er optimistisk i hvertfall, evt. kjører du langt:

 

http://www.yr.no/sted/Norge/Oslo/Oslo/Sognsvann/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
13 minutter siden, Xtra skrev:

Ingen skal si du ikke er optimistisk i hvertfall, evt. kjører du langt:

 

http://www.yr.no/sted/Norge/Oslo/Oslo/Sognsvann/

 

Gå inn på langtidsvarselet og les på tirsdag og onsdag. Det står snø i høyden. Da satser jeg på at det blir en liten kveldstur fra Frognersetra til Tryvann :-)

Les også føremeldingen her : http://www.skiforeningen.no/utimarka/foremelding/

Gledelige meldinger :-)

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her pøsregner det, og jeg har lyst til å hoppe over vinteren....

Men vi skal på fjellet to helger snart, så da kommer vel vinterfølelsen. Inntil videre er det støvler ig regntøy som gjelder akkurat nå. Og joggesko på onsdag, tror jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står opp hver dag Er så heldig at det er mulighet for meg Men absolutt alt føles bare som et nerveslit nå også politikk Orker nesten ikke snakke en gang

Ser meg av og til i speile og dusjer av og til

Energiøkomiser i grunn en masse om ikke annet

Men har alltid lever mye annerledeslivet" 

Alltid i tvil om alt

Fikk ingen barn Har aldri vært der at jeg så reelle muligheter

Men det man kan allikevel leve føler jeg

"just for the sake of IT"

Kanskje kan man også lære å trene

Men noen stille lengde har aldri vært noe jeg har  kunnet greie om jeg stod på hodet

Har aldri lever i miljø med kultur for trening

Men beundrer dere enormt

Og alle gode ønsker

Anonymkode: e7c02...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er det i orden at jeg henger meg på disse trådene fra 2017? Jeg er ikke inne i dette med å trene, er i helt elendig form, men tenkte å begynne litt sakte igjen med å gå raskere turer. Jeg tenker at det kanskje kan være fint å "forplikte" seg litt her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, umakenverdt skrev:

Hei. Er det i orden at jeg henger meg på disse trådene fra 2017? Jeg er ikke inne i dette med å trene, er i helt elendig form, men tenkte å begynne litt sakte igjen med å gå raskere turer. Jeg tenker at det kanskje kan være fint å "forplikte" seg litt her :)

Selvfølgelig! Her er det plass til alle! :) Og det er lov med hemningsløst selvskryt om man føler for det. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, umakenverdt skrev:

Hei. Er det i orden at jeg henger meg på disse trådene fra 2017? Jeg er ikke inne i dette med å trene, er i helt elendig form, men tenkte å begynne litt sakte igjen med å gå raskere turer. Jeg tenker at det kanskje kan være fint å "forplikte" seg litt her :)

Selvfølgelig kan du det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekke dere er :) Jeg vet at det gjør både min psykiske og fysiske helse godt å få beveget seg, så da prøver jeg meg. Jeg er nok ikke på langt nær så flinke som dere, men raske gåturer gjør meg godt og det er jo derfor jeg vil gjøre det mer :) Man trenger vel ikke ha veldig høye mål for å være med, det kan bare være bevegelse som gjør godt for en selv ut fra ens eget utgangspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, umakenverdt skrev:

Så kjekke dere er :) Jeg vet at det gjør både min psykiske og fysiske helse godt å få beveget seg, så da prøver jeg meg. Jeg er nok ikke på langt nær så flinke som dere, men raske gåturer gjør meg godt og det er jo derfor jeg vil gjøre det mer :) Man trenger vel ikke ha veldig høye mål for å være med, det kan bare være bevegelse som gjør godt for en selv ut fra ens eget utgangspunkt?

Her er det ingen kriterier! Det eneste må vel være et ønske og mål om å bevege seg! Raske turer er jo supert! Selv har jeg trent mindre enn noen gang de siste månedene, men rapporterer her likevel. Satser på høyere måloppnåelse framover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...