Gå til innhold

Frisørsalong nekter menn adgang

Anbefalte innlegg

24 minutes ago, Gargamel said:

Jeg liker ikke å bli diskriminert, men i dette tilfellet greier jeg ikke å bli provosert over det. Hvis det er så om å gjøre å skjule håret, så er det greit for meg.

Så diskriminering av religion er ikke greit. Men diskriminering av kjønn, noe som er medfødt og egentlig helt utenfor egen vilje, er helt innafor? Håper noen kan gi meg en objektiv og rasjonell forklaring på tankegangen her.

Sånt som dette her og Hodne saken skal vi få slite med i all fremtid. Dette er bare starten, det er her det begynner, dette er bare småtteri - bare vent.

Anonymkode: 73092...4ca

Fortsetter under...

man kan diskriminere pga religionen sin, men ikke diskriminere noen for religionen de andre har. Så det er greit når islamister ikke hilser på kvinner, men ikke når en kvinne nekter å hilse på en islamist? Er det logikken?

Makes perfect sence, not...

1 hour ago, Gargamel said:

Jeg liker ikke å bli diskriminert, men i dette tilfellet greier jeg ikke å bli provosert over det. Hvis det er så om å gjøre å skjule håret, så er det greit for meg.

Det handler vel om noe mer enn akkurat denne saken. Kulturkræsj. Det er også helt klart at disse sakene er produsert.

Gjest Gargamel
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så diskriminering av religion er ikke greit. Men diskriminering av kjønn, noe som er medfødt og egentlig helt utenfor egen vilje, er helt innafor? Håper noen kan gi meg en objektiv og rasjonell forklaring på tankegangen her.

Sånt som dette her og Hodne saken skal vi få slite med i all fremtid. Dette er bare starten, det er her det begynner, dette er bare småtteri - bare vent.

Anonymkode: 73092...4ca

Det er et slags grenseland synes jeg. Noen synes åpenbart det er like flaut å vise frem håret som å vise seg naken. Det finnes ikke noen naturgitt fasit på hvorfor det ene er flauere enn det andre, og jeg vet ikke om vi har rett til å se håret til muslimske damer når vi ikke har rett til å spasere inn i en damegarderobe.

Jeg er enig med Kanonføde i at dette er en "produsert" sak. Hvis man først skal lage en stor sak bør man velge noe viktigere. Det er nok å ta av. For eksempel bør muslimske jenter kunne ha norske kjærester og vise det åpent uten at noen legger seg opp i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...