Gå til innhold

Er dette akseptabelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Vi får respektere WM`s ønske om å ikke diskutere disse tingene. Stjernestøv du er syk, jeg ville utvilsomt gitt rådet til NHD en sjanse. 

Lenge siden han ga det rådet, bare husket xeplion og at man tar det i armen en gang pr måned. Er ikke syk så lenge jeg holder meg inne og filmene distraherer meg fra energiene og det.Ja får vel slutte å diskutere det nå. 

Nicklusheletida
Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Er det akseptabelt å se på film fra jeg står opp til jeg legger meg? Er det min egen sak? Da beskytter jeg meg mot omverden. Tenker jo på at jeg skal bli bestemor, da kommer jo virkeligheten. Må jo ta del i barnets liv,hjelpe dem litt. Gå trilleturer kanskje, har jo planer om å kjøpe flere babyklær og. Men det virker så fjernt. 

Akseptabelt for hvem ? Jeg synes du heller skal spørre familien din om det.  Hva synes mannen din om det ?

Skrevet
7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Akseptabelt for hvem ? Jeg synes du heller skal spørre familien din om det.  Hva synes mannen din om det ?

Han sier jeg må komme meg ut og at det er en virkelighetsflukt, men han lider ikke under det. Sønnen min vil ha meg ut og, eller gå rundt bordet men orker ikke. Skal gå på dagsenteret på mandag og se hvordan det går. 

Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han sier jeg må komme meg ut og at det er en virkelighetsflukt, men han lider ikke under det. Sønnen min vil ha meg ut og, eller gå rundt bordet men orker ikke. Skal gå på dagsenteret på mandag og se hvordan det går. 

Hvis jeg hadde vært partneren din så hadde jeg ikke akseptert en slik oppførsel som den du utviser. Å sitte i sofaen hele dagen og se på film, ikke gjøre en dritt i huset, ikke delta i handling eller noe, aldri være utendørs og ta medisiner for å få sove om natten er noe jeg ikke hadde godtatt rett og slett. Jeg vil ha en partner som i det minste prøver å delta i samfunn og familieliv og som gjør en innsats for å bli bedre om han hadde vært syk.

Hvorfor tror du at du skal være en god bestemor og gå trilleturer med babyen og greier når du ikke orker noe som helst nå og ikke gjør noe for å orke mer heller? Har du fremdeles ikke kjøpt deg brodder? Det må da være både 1 og 2 mnd siden sist du klagde over at du ikke kunne gå ut for det var så glatt og jeg foreslo at du kunne kjøpe deg brodder eller piggsko.

Så - der fikk du moralprekenen du etterlyste.

Nicklusheletida
Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Går det utover dere her inne? Plager det deg sånn? Alt handler ikke om meg her inne, du trenger ikke lese trådene mine. 

Nei, det gjør det ikke, men innleggene dine er heller ikke hensiktsmessige. De fører ikke til noe.

Skrevet
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Hvis jeg hadde vært partneren din så hadde jeg ikke akseptert en slik oppførsel som den du utviser. Å sitte i sofaen hele dagen og se på film, ikke gjøre en dritt i huset, ikke delta i handling eller noe, aldri være utendørs og ta medisiner for å få sove om natten er noe jeg ikke hadde godtatt rett og slett. Jeg vil ha en partner som i det minste prøver å delta i samfunn og familieliv og som gjør en innsats for å bli bedre om han hadde vært syk.

Hvorfor tror du at du skal være en god bestemor og gå trilleturer med babyen og greier når du ikke orker noe som helst nå og ikke gjør noe for å orke mer heller? Har du fremdeles ikke kjøpt deg brodder? Det må da være både 1 og 2 mnd siden sist du klagde over at du ikke kunne gå ut for det var så glatt og jeg foreslo at du kunne kjøpe deg brodder eller piggsko.

Så - der fikk du moralprekenen du etterlyste.

Takk, litt pisk gjorde godt :) 

Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, det gjør det ikke, men innleggene dine er heller ikke hensiktsmessige. De fører ikke til noe.

Hva vet du om de fører til noe? For meg fører det til noe. 

Nicklusheletida
Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Nicklusheletida
Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Hva vet du om de fører til noe? For meg fører det til noe. 

De fører kanskje til at du kjeder deg mindre ? Det er vel din måte å være sosial på. Den tryggeste måten hvor du slipper å gå ut i verden. 

Men nå skal jeg ikke diskutere mer. Har lett for å skli ut.

Ha en fin kveld :)

Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

De fører kanskje til at du kjeder deg mindre ? Det er vel din måte å være sosial på. Den tryggeste måten hvor du slipper å gå ut i verden. 

Men nå skal jeg ikke diskutere mer. Har lett for å skli ut.

Ha en fin kveld :)

Ja det hjelper meg å være sosial. Men det er ikke fordi jeg kjeder meg heller,trenger noen som hører på meg. 

Jo takk og ha en fin kveld der og :) 

Skrevet
14 timer siden, stjernestøv skrev:

Han sier jeg må komme meg ut og at det er en virkelighetsflukt, men han lider ikke under det. Sønnen min vil ha meg ut og, eller gå rundt bordet, men orker ikke.  

Men lider ikke du selv av å være så dårlig?  Hvis jeg ikke orket å gå rundt bordet (og jeg ikke visste at det var pga. en cellegiftkur eller noe sånt), ville jeg gjort omtrent hva som helst for å få til en forandring. 

Du kommer ikke til å bli i bedre form ved et trylleslag når barnebarnet blir født.  Så jeg opprettholder det jeg (og XbellaX) skrev på forrige side om å få litt alminnelig hverdagsaktivitet inn i dagene.  God helg!

Skrevet
14 timer siden, stjernestøv skrev:

Han sier jeg må komme meg ut og at det er en virkelighetsflukt, men han lider ikke under det. Sønnen min vil ha meg ut og, eller gå rundt bordet men orker ikke. 

Det er fare på ferde hvis du ikke orker gå rundt bordet.

Anonymkode: b568b...1e7

Skrevet
1 time siden, laban skrev:

Men lider ikke du selv av å være så dårlig?  Hvis jeg ikke orket å gå rundt bordet (og jeg ikke visste at det var pga. en cellegiftkur eller noe sånt), ville jeg gjort omtrent hva som helst for å få til en forandring. 

Du kommer ikke til å bli i bedre form ved et trylleslag når barnebarnet blir født.  Så jeg opprettholder det jeg (og XbellaX) skrev på forrige side om å få litt alminnelig hverdagsaktivitet inn i dagene.  God helg!

Jeg har lidd mye mer før,men jeg skulle ønske livet var lettere. Jeg må jo begynne en plass, så jeg begynner med å gå på dagsenteret mandag. Har jo fått tilbud om innleggelse, men det hadde vært slitsomt å være der. 

Ja må gjøre noe nå. Takk og god helg :) 

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fare på ferde hvis du ikke orker gå rundt bordet.

Anonymkode: b568b...1e7

Ja det er ille nå. 

Skrevet

Det er jo din sak. Hadde du hatt barn under 18 år ville det stilt seg annerledes. Og mannen din velger selv å bo sammen med deg. Du har jo heller ikke noe pliktig omsorgsansvar for barn nå.

MEN, du må da ta ansvar for hvordan dette påvirker din helse, og forholdet ditt til mann, barn og barnebarn. Det virker som at mannen din og barna (tror jeg har sett at du har flere) har forståelse for at du har en sykdom som begrenser deg mye. Men de setter nok pris på å se at du prøver. Om ikke så mye, så iallefall litt. 

Har du en depresjon?

Skrevet
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg har lidd mye mer før,men jeg skulle ønske livet var lettere. Jeg må jo begynne en plass, så jeg begynner med å gå på dagsenteret mandag. Har jo fått tilbud om innleggelse, men det hadde vært slitsomt å være der. 

Det eneste som ikke er slitsomt for deg er å sitte i sofaen. Du er ikke vant til annet så det er klart at både kroppen og hjernen reagerer når du utsettes for inntrykk av det minste slag. Jeg synes du skal takke ja til innleggelsen så kanskje du er litt bedre når babyen kommer.

Skrevet

Jeg har tidligere hatt en samboer som bare satt og spilte, og det var uakseptabelt for meg. Det var et mareritt for å si det enkelt, så jeg flyttet fra han.

Du sier selv at din familie vil ha deg til å gjøre noe, så synes du det er akseptabelt selv å ikke gjøre noe som helst? Hva hvis din mann og sønn hadde sette på film/serier 24/7, hva ville du tenkt?

Skrevet
20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg må jo begynne en plass, så jeg begynner med å gå på dagsenteret mandag. 

Det er nesten to dager til mandag. Begynn gjerne (med et eller annet) allerede i dag ;) 

Skrevet
9 minutter siden, Lillemus skrev:

Det eneste som ikke er slitsomt for deg er å sitte i sofaen. Du er ikke vant til annet så det er klart at både kroppen og hjernen reagerer når du utsettes for inntrykk av det minste slag. Jeg synes du skal takke ja til innleggelsen så kanskje du er litt bedre når babyen kommer.

Skal tenke på det..

Skrevet
9 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg har tidligere hatt en samboer som bare satt og spilte, og det var uakseptabelt for meg. Det var et mareritt for å si det enkelt, så jeg flyttet fra han.

Du sier selv at din familie vil ha deg til å gjøre noe, så synes du det er akseptabelt selv å ikke gjøre noe som helst? Hva hvis din mann og sønn hadde sette på film/serier 24/7, hva ville du tenkt?

Da kunne vi jo sett film sammen. Det var en stund min sønn spilte døgnet rundt, sa ikke noe på det. Og min mann ser jeg lite til, han er ute og reker hele tiden. Har ikke ro i seg til å være inne, må sykle og gå lange turer hver dag. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...