Gå til innhold

Er dette akseptabelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, laban skrev:

Det er nesten to dager til mandag. Begynn gjerne (med et eller annet) allerede i dag ;) 

Hm. Kunne jo tatt ned julegardinene på kjøkkenet,det er da noe. Må jo vaske de vinduene og da. 

Skrevet
18 timer siden, stjernestøv skrev:

Er det akseptabelt å se på film fra jeg står opp til jeg legger meg? Er det min egen sak?

Ja du (og mannen din) aksepterer tydeligvis dette.

Jeg ville ikke akseptert det. 

Anonymkode: a5759...73f

Skrevet
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Da kunne vi jo sett film sammen. Det var en stund min sønn spilte døgnet rundt, sa ikke noe på det. Og min mann ser jeg lite til, han er ute og reker hele tiden. Har ikke ro i seg til å være inne, må sykle og gå lange turer hver dag. 

Hva er årsaken til at han er ute og reker hele dagen, kan det ha en sammenheng med at han ikke orker å være hjemme fordi du bor i sofaen og på nettet?

Anonymkode: a6a73...356

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja du (og mannen din) aksepterer tydeligvis dette.

Jeg ville ikke akseptert det. 

Anonymkode: a5759...73f

Ja han aksepterer vel det på en måte, har sine egne ting å være opptatt av han. Så hva jeg gjør betyr vel ikke så mye,men fikk moralpreken i dag pga røyking. Det beste for han hadde vært å vært sammen med et friluftsmenneske, da kunne de gått lange turer i fjellet sammen. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er årsaken til at han er ute og reker hele dagen, kan det ha en sammenheng med at han ikke orker å være hjemme fordi du bor i sofaen og på nettet?

Anonymkode: a6a73...356

Hehe, nei han har alltid vært sånn. Det fine var at når ungene var små tok han dem med seg, så de har fått mye fisk luft og natur i oppveksten. De elsket å være med han og han lærte dem om naturen, og de kunne navnet på alle bær fra de var ganske små. Jeg var mye syk i oppveksten demmes også, men heldigvis hadde de en far som tok dem med ut. 

Skrevet (endret)
16 timer siden, stjernestøv skrev:

eller gå rundt bordet men orker ikke.

Joda du orker (du går jo fra senga til sofaen og tilbake) men du vil ikke. Greit å omtale dette riktig.

Ha en fin dag Stjernestøv :) 

Endret av Kayia
Skrevet
1 minutt siden, Kayia skrev:

Jo du orker (du går jo fra senga til sofaen og tilbake) men du vil ikke. Greit det, du bestemmer jo selv. 

Nå skal jeg med hjelp av min sønn vaske vinduet på kjøkkenet og skifte gardiner, det er da noe :) Du vet ikke hvordan det er å være i denne kroppen,det er tungt. Gå i mine sko og fortell meg så hva du mener :) 

Skrevet
16 timer siden, stjernestøv skrev:

Hva vet du om de fører til noe? For meg fører det til noe. 

Hva fører det til? Har du endret på noe som helst etter alle innleggene dine her, eller fortsetter du i akkurat det samme sporet som du alltid har vært i?

Skrevet
12 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Hva fører det til? Har du endret på noe som helst etter alle innleggene dine her, eller fortsetter du i akkurat det samme sporet som du alltid har vært i?

Det fører til sosial omgang. Og i dag førte det til at jeg skiftet gardiner på kjøkkenet, fått uglegardinene på plass igjen :) Uansett hva dere skriver, jeg blir sett og hørt her inne. Det er en god ting for meg. 

Skrevet

Jeg synes at jeg har vært inaktiv lenge, dog har jeg allikevel vært i mer aktivitet enn deg. Det jeg ser på meg selv er at det og være inaktiv fører bare enda mer inaktivitet med seg. Alt blir så tungt. (Nå har jeg en skade som har gjort at jeg har vært inaktiv) Nå har jeg greid å begynt med lett trening og ser hva det gjør med meg. Føler meg kvikkere allerede, både fysisk og psykisk. (Svinger mye ennå da)

Kunne så ønske at du kunne oppleve det samme. For at du skal kunne det så må du prøve, håper virkelig for din del at du prøver forsiktig flere ganger. Sofaen blir så utrolig mye bedre å ligge på når kroppen har fått vært litt i aktivitet :)

Ønsker deg en riktig fin lørdag :)

Skrevet

◦    Hva er kjærligheten vi snakker om ? . Jeg har slitt psykisk noen år. Har følt meg helt tom og følelsesløs. Jeg tror at følelser ikke er alt. At kjærlighet er noe vi må bestemme oss for. At kjærlighet er handling . At det å være med min mann på en liten tur selv om jeg overhode ikke følte for det. Å lage et måltid mat til ungene selv om jeg helst ville sove. Å kjøpe den gaven til en venn selv om jeg egentlig ikke orker. Ord er bra. Å snakke om lys, fred og kjærlighet er flott . Men kjærlighet er handling . Ovenfor oss selv og andre ... At det å komme seg opp av sofaen var et tegn på å elske seg selv nok til ikke å svinne hen i en likegyldig tåke. Det koster... 

Anonymkode: 3de92...469

Skrevet
6 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg synes at jeg har vært inaktiv lenge, dog har jeg allikevel vært i mer aktivitet enn deg. Det jeg ser på meg selv er at det og være inaktiv fører bare enda mer inaktivitet med seg. Alt blir så tungt. (Nå har jeg en skade som har gjort at jeg har vært inaktiv) Nå har jeg greid å begynt med lett trening og ser hva det gjør med meg. Føler meg kvikkere allerede, både fysisk og psykisk. (Svinger mye ennå da)

Kunne så ønske at du kunne oppleve det samme. For at du skal kunne det så må du prøve, håper virkelig for din del at du prøver forsiktig flere ganger. Sofaen blir så utrolig mye bedre å ligge på når kroppen har fått vært litt i aktivitet :)

Ønsker deg en riktig fin lørdag :)

Jo takk likeså :)

Må komme meg mer ut. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

◦    Hva er kjærligheten vi snakker om ? . Jeg har slitt psykisk noen år. Har følt meg helt tom og følelsesløs. Jeg tror at følelser ikke er alt. At kjærlighet er noe vi må bestemme oss for. At kjærlighet er handling . At det å være med min mann på en liten tur selv om jeg overhode ikke følte for det. Å lage et måltid mat til ungene selv om jeg helst ville sove. Å kjøpe den gaven til en venn selv om jeg egentlig ikke orker. Ord er bra. Å snakke om lys, fred og kjærlighet er flott . Men kjærlighet er handling . Ovenfor oss selv og andre ... At det å komme seg opp av sofaen var et tegn på å elske seg selv nok til ikke å svinne hen i en likegyldig tåke. Det koster... 

Ja det koster. Kjærligheten ER uansett. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han kunne funnet seg en ny, det har jeg sagt til han mange ganger. Men han sier det er oss for livet, men når jeg dør håper jeg han finner seg en ny. Ei med samme interesser. Bil og turer :) 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Du vet ikke hvordan det er å være i denne kroppen,det er tungt. Gå i mine sko og fortell meg så hva du mener :) 

Gjelder dette alle som svarer deg, eller bare oss som ikke stryker deg medhårs i ethvert svar? 

Skrevet

Gjelder dette alle som svarer deg, eller bare oss som ikke stryker deg medhårs i ethvert svar? 

Det gjelder alle mennesker. Jeg vet ikke hvordan det er å gå i andres sko, og de vet ikke hvordan det er å gå i mine. Det er bare for å unngå fordommer :) Er takknemlig for alle svar jeg får jeg, da får jeg ulike meninger og det gir meg noe å tenke på. 

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det gjelder alle mennesker. Jeg vet ikke hvordan det er å gå i andres sko, og de vet ikke hvordan det er å gå i mine. Det er bare for å unngå fordommer :) Er takknemlig for alle svar jeg får jeg, da får jeg ulike meninger og det gir meg noe å tenke på. 

Hvorfor ba du meg komme tilbake først når jeg skjønte hvordan det var å gå i dine sko da? Har ikke sett deg si det til andre i denne tråde nemlig.

Skrevet

Hvorfor ba du meg komme tilbake først når jeg skjønte hvordan det var å gå i dine sko da? Har ikke sett deg si det til andre i denne tråde nemlig.

Hissigpropp! ;) Jo jeg sa det fordi det virket ikke som du forstod, det var andre som forstod bedre enn deg. Er ikke mer komplisert enn det. 

Skrevet (endret)
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hissigpropp! ;) Jo jeg sa det fordi det virket ikke som du forstod, det var andre som forstod bedre enn deg. Er ikke mer komplisert enn det. 

De forstår ikke bedre hvordan det er å være deg. De tror bare det er bedre for deg å strykes medhårs. 

PS. Jeg er møkk lei at du kaller meg ting. Om du ikke slutter å si at jeg er sint eller hissig hver gang jeg sier deg i mot tar jeg det som et tegn på at dette er grei oppførsel etter ditt syn, og at jeg kan begynne å kalle deg ting når du sier meg i mot også. 

Endret av Kayia
Skrevet
5 minutter siden, Kayia skrev:

De forstår ikke bedre hvordan det er å være deg. De tror bare det er bedre for deg å strykes medhårs. 

PS. Jeg er møkk lei at du kaller meg ting. Om du ikke slutter å si at jeg er sint eller hissig hver gang jeg sier deg i mot tar jeg det som et tegn på at dette er grei oppførsel etter ditt syn, og at jeg kan begynne å kalle deg ting når du sier meg i mot også. 

Wow! Det var ikke stygt ment, da hadde jeg ikke hatt ;) bak. Stykes medhårs? Er det noen som gjør det her? Og nei ingen forstår hvordan det er å være meg, men noen har mer forståelse enn andre. Noen er gode medmennesker, mens andre bare vil krangle. Sånn er det bare! 

Det er bare å kalle meg ting hvis du måtte ønske det,helt greit for meg. Du virker ganske irritert på meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...