Gå til innhold

Øke egen hormonproduksjon?


Gjest ilse

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en kvinne på 36 år som er igang med mitt fjerde ivf forsøk. Jeg går på de høyeste hormondoser (450 ie Gonal F), men får likevell ikke "fram" noe særlig folikkler. Legen sa ved siste undersøkelse ".... vil ikke eggstokkene, så vil de ikke....." Og det er godt mulig at hun har rett i det.

Men så er det dette med alternativ behandling, en både hører og leser om de som f.eks. får barn etter div. behandlinger. Finnes det noen form for alternativ behandling som kan virke posetivt på min hormonproduksjon ang. ovennevnte, som gjør at jeg ved f.eks. neste ivf kan ha et bedre utgangspunkt?

Lurer og på om det er spesielle vitaminer/mineraler som er å anbefale?

Jeg tror ikke at jeg kan gå til en homeopat, og "vips!" så er jeg gravid - men kanskje det finnes noe som kan gi meg et bedre utgangspunkt for annen behandling.

Takker for svar!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære ilse.

Flere par har stått frem og fortalt at de venter barn etter alternativ behandling, men det finnes lite vitenskapelig dokumentasjon som underbygger dette. Det skyldes mer mangel på forskning enn negative resultater. Derfor blir det i mange tilfeller "prøving og feiling". Når det gjelder kosten så vet vi at vitamin C,E og sink er viktig for fruktbarheten. Dvs vi vet at mangel på disse kan gi nedsatt fruktbarhet hos pattedyr, men vi vet ikke om store doser kan øke fruktbarheten.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...