Gå til innhold

Trening uke 4


Lillemus

Anbefalte innlegg

Joda, denne uka ble litt utenom det vanlige:

Tirsdag - 6,4 km / 57 min joggetur til jobb, planen var selvfølgelig å jogge hjem igjen også, men på vei ned en lang og bratt bakke tok jeg et realt overtråkk på venstre fot, fortsatte å jogge og smerten ga seg etter noen minutter, men flammet heftig opp igjen etter at jeg kom på jobb, dusjet og roet ned. Ble drosje hjem fra jobb den dagen gitt.

Fredag - 3 km / 23:21 min rolig joggetur for å kjenne hvordan foten var og jeg kjente ingenting! Hurra! Både kjæresten og ungene nektet meg å løpe på torsdag som er den vanlige løpedagen vår (i tillegg til søndag), men på fredag nektet jeg å vente lenger, hadde jo ikke kjent noe i foten på hele dagen.

Søndag - 7,6 km / 58 min joggetur med kjæresten :) 

Er bare kjempeglad for at foten ble bra så fort og ikke ødela for meg i lange tider fremover!

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Travel uke alene med barn som skulle hit og dit, og lite tid til trening, dessverre. Men én spinning og totalt to økter styrke har det blitt. Hm, ikke så verst, egentlig.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en time tur på tirsdag og på torsdag,i tillegg til en halvtimes tur på fredag.

I tillegg blir det litt intervalløping så fort jeg får til nå under håndballkampen når vi står i forsvar (må jo gjøre mitt for norsk seier ;) ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde vel omtrent det samme som forrige uke. I følge denne appen min så har jeg gått 84500 skritt denne uka. Må ha vært denne playdaten til valpen som gjorde at jeg måtte gå en egen tur med storebror som gjorde at det ble flere skritt denne uka. Over 17000 på onsdag. Jeg glemmer å bruke endomondo, men vet ikke om den hadde blitt så riktig uansett. Registrerer den km selv om man går rundt på en plass? Tempoet på turene har økt. Men får vente med å øke lengden til mini har blitt litt eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka har ikke gått helt min vei sånn treningsmessig. Noe har det da blitt. Gått tur på mandag (30 min), tirsdag (60 min) og fredag (30 min) Greide å gå på treningssenteret på torsdag. Økte med 2 apparater og sto på ellipsemaskinen i 20 min. Totalt 75 min (uttøyningen regner jeg ikke med i den tiden). Det er jeg fornøyd med. Er ikke fornøyd med at helgen har blitt tilbrakt under dyna, men til mandag er det en ny uke med nye muligheter.

Godt å se at andre får til noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske fornøyd med uka, sett i betraktning av at jeg pga ryggen bare får lov til å gå (ikke løpe eller trening med bøying av rygg):

Mandag: 4,6 km/ 50 min

Onsdag: Prøvde ut ei ny turløype på 7,9 km/ 1 time 20 min

Torsdag: 5,4 km/55 min

Lørdag: Plukket greiner og kvist etter hogging av trær - ca 1,5 time. Mye bøying, men jeg øvde meg på å gjøre det på riktig måte.

Søndag: Samme tur som på onsdag, men vi var to som skravlet sammen og da gikk det seinere :P 7,8 km/ 1 time 28 min + 45 min spaing av tung våt hestemøkk (måtte også da fokusere på å gjøre det riktig, med rett rygg og bøyde bein i stedet fro bøyd rygg).

Har vært flink med tøying av stramme muskler denne uka + plankeøvelse nesten hver dag. Ikke så himla spennnede, men jeg har måttet bite i det sure eplet og erkjenne at det må nok til for at ryggen skal bli god igjen. I dag kjennes den egentlig ganske god ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, emilie321 skrev:

Uka har ikke gått helt min vei sånn treningsmessig. Noe har det da blitt. Gått tur på mandag (30 min), tirsdag (60 min) og fredag (30 min) Greide å gå på treningssenteret på torsdag. Økte med 2 apparater og sto på ellipsemaskinen i 20 min. Totalt 75 min (uttøyningen regner jeg ikke med i den tiden). Det er jeg fornøyd med. Er ikke fornøyd med at helgen har blitt tilbrakt under dyna, men til mandag er det en ny uke med nye muligheter.

Godt å se at andre får til noe

4 økter på ei uke er jo bra! Har du høyere målsetting enn dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Lillemus skrev:

Joda, denne uka ble litt utenom det vanlige:

Tirsdag - 6,4 km / 57 min joggetur til jobb, planen var selvfølgelig å jogge hjem igjen også, men på vei ned en lang og bratt bakke tok jeg et realt overtråkk på venstre fot, fortsatte å jogge og smerten ga seg etter noen minutter, men flammet heftig opp igjen etter at jeg kom på jobb, dusjet og roet ned. Ble drosje hjem fra jobb den dagen gitt.

Fredag - 3 km / 23:21 min rolig joggetur for å kjenne hvordan foten var og jeg kjente ingenting! Hurra! Både kjæresten og ungene nektet meg å løpe på torsdag som er den vanlige løpedagen vår (i tillegg til søndag), men på fredag nektet jeg å vente lenger, hadde jo ikke kjent noe i foten på hele dagen.

Søndag - 7,6 km / 58 min joggetur med kjæresten :) 

Er bare kjempeglad for at foten ble bra så fort og ikke ødela for meg i lange tider fremover!

Så bra at overtråkket gikk så fort over! Det er så utrolig kjedelig når en får en overstrekk som gjør at en blir indisponibel i lange tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2017 den 15.30, påskelilje skrev:

4 økter på ei uke er jo bra! Har du høyere målsetting enn dette?

Jeg går ikke så fort så synes egentlig ikke det er en treningsøkt. Mer som og være i aktivitet. I mitt hode så er en treningsøkt noe jeg får pulsen skikkelig opp på og blir god å svett av. Vet jo at all aktivitet er bra, men håper at jeg greier å komme opp i flere gode treningsøkter. Er i dårlig form så jeg bør kanskje være mer fornøyd med forrige uke.  Det er vel kanskje det psykiske som bremser meg mest. 

Det er iallefall inspirerende å skrive her. Takk for den støtten jeg får, setter veldig pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg går ikke så fort så synes egentlig ikke det er en treningsøkt. Mer som og være i aktivitet. I mitt hode så er en treningsøkt noe jeg får pulsen skikkelig opp på og blir god å svett av. Vet jo at all aktivitet er bra, men håper at jeg greier å komme opp i flere gode treningsøkter. Er i dårlig form så jeg bør kanskje være mer fornøyd med forrige uke.  Det er vel kanskje det psykiske som bremser meg mest. 

Det er iallefall inspirerende å skrive her. Takk for den støtten jeg får, setter veldig pris på det :)

Synes du kan telle også de lette øktene som reelle økter, og så øker du intensiteten og lengden etter hvert som du kommer i bedre form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎01‎.‎2017 den 20.58, Trine skrev:

Jeg gjorde vel omtrent det samme som forrige uke. I følge denne appen min så har jeg gått 84500 skritt denne uka. Må ha vært denne playdaten til valpen som gjorde at jeg måtte gå en egen tur med storebror som gjorde at det ble flere skritt denne uka. Over 17000 på onsdag. Jeg glemmer å bruke endomondo, men vet ikke om den hadde blitt så riktig uansett. Registrerer den km selv om man går rundt på en plass? Tempoet på turene har økt. Men får vente med å øke lengden til mini har blitt litt eldre.

Nei, Endomondo er ikke supergod på å registrere hvis du bare vimser rundt på tunet. Jeg manglet hundre meter på et rundt tall en gang, og prøvde meg på små sirkler på tunet, men måtte løpe tilbake litt og ta en litt større sløyfe før den endelig tippet tallet :P

I går var mannen og jeg supereffektive og flinke, og gikk en hel mil i raskt tempo mens minstejenta var på trening :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, påskelilje skrev:

Nei, Endomondo er ikke supergod på å registrere hvis du bare vimser rundt på tunet. Jeg manglet hundre meter på et rundt tall en gang, og prøvde meg på små sirkler på tunet, men måtte løpe tilbake litt og ta en litt større sløyfe før den endelig tippet tallet :P

I går var mannen og jeg supereffektive og flinke, og gikk en hel mil i raskt tempo mens minstejenta var på trening :lol::lol::lol:

Blir mye vimsing når man trener hund, men det blir endel skritt ut av det ;) Noen ganger blir man faktisk litt svett også :D

Det er jo kjempe bra. En mil er ganske mye, ihvertfall i raskt tempo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Blir mye vimsing når man trener hund, men det blir endel skritt ut av det ;) Noen ganger blir man faktisk litt svett også :D

Det er jo kjempe bra. En mil er ganske mye, ihvertfall i raskt tempo :)

Ja, vi gikk raskt, det aller meste av turen. Prøvde en sti gjennom et skogholt, og der var det helt mørkt, så da gikk tempoet ned noen minutter. Gikk 10,23 km på 1 time og 48 min. Ifølge Endomondo var det ny personlig rekord :rolleyes::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Det ble:

Styrketrening mandag, onsdag og fredag.

Sykling til jobb en dag (16 km totalt)

Joggetur på 5 km.

Det ble en uke under par, men ikke helt krise.

En annen sak er at jeg ikke kan skrive på dol med mobil lenger av en eller annen grunn. Innlegget blir ikke lagret. Kan heller ikke "like" innlegg. Kanskje en ettervirkning av at mobilen druknet i regnet og ble gjenopplivet i skotørkeren etter å ha vært død et døgn. Det kan ha skjedd noe med noe "settings" siden mobilen trodde det var fingre over alt på skjermen en periode så alle apper gjorde alt mulig rart. Ellers så er jeg utestengt. Eller så har de gjort noe rart med websiden. Jeg vet ikke hva som er mest sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Gargamel skrev:

Det ble:

Styrketrening mandag, onsdag og fredag.

Sykling til jobb en dag (16 km totalt)

Joggetur på 5 km.

Det ble en uke under par, men ikke helt krise.

En annen sak er at jeg ikke kan skrive på dol med mobil lenger av en eller annen grunn. Innlegget blir ikke lagret. Kan heller ikke "like" innlegg. Kanskje en ettervirkning av at mobilen druknet i regnet og ble gjenopplivet i skotørkeren etter å ha vært død et døgn. Det kan ha skjedd noe med noe "settings" siden mobilen trodde det var fingre over alt på skjermen en periode så alle apper gjorde alt mulig rart. Ellers så er jeg utestengt. Eller så har de gjort noe rart med websiden. Jeg vet ikke hva som er mest sannsynlig.

Min mobil var slik. Så ble jeg på et eller annet vis logget ut og nå får jeg ikke logget meg inn. Jeg lurte også på om jeg var blitt utestengt, men får jo logget inn på nettbrett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Sen tilbakemelding her, men det var heller ikke så mye å skryte av i forrige uke. En treningsøkt på Evo ble det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...