Gjest kløende Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Har den siste uken hatt et vanvittig kløende utslett som ikke slutter å klø selv om jeg smører på Eurax. Jeg har hatt utslettet før, på innsiden av lårene. Da jeg var gravid for 13 måneder siden var jeg spesielt plaget. Den siste uken har utslettet spredd seg til innsiden av overarmene, utsiden av albuene, knehasene og nedover leggene. Det klør og klør og klør og KLØR! I den hissige fasen altså når det klør, er det hovent og rødt. Alt er rødt. Det er vabler i huden som går over i hverandre. Når fortsatt klør men jeg klarer å la det være er det runde, blemmer (str 1/2 cm) som jeg ikke kan se om er væskefylte eller ikke men de er en anelse gulaktige. Når dette utslettet har en passiv fase, altså ikke klør, ser området ut som eksemområde med mange skorpeprikker. Prikkene er røde men huden rundt er normal. Håper jeg har fått forklart det nøyaktig nok. Har tenkt gjennom om jeg har spist noe o.l men har brukt sensitive vaskepulver i over ett år og samme med skyllemiddel. Ikke spist noe uvanlig annet enn en gulrot om dagen etter nyttår. Kan minne om varmeutslett men er ikke mer varm nå en vanligvis. Når det klør og jeg klør gir det seg ikke sånn som myggestikk men klør bare enda mer som soleksem... Håper det går an å finne ut noe for DET KLØR!!! Mvh kløende!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41709-det-kl%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Kjære kløende, Dine symptomer kan minne om elveblest og jeg vil anbefale deg å oppsøke lege for undersøkelse. Årsakene kan være allergi mot såpemidler, kosmetikk, matvarer eller tempratur for å nevne noe. Det beste er å finne årsaken og eliminere denne. Noen ganger lar det seg ikke gjøre og det finnes ulike kløedempende medisiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41709-det-kl%C3%B8r/#findComment-156878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.