Gå til innhold

Trening uke 11


Lillemus

Anbefalte innlegg

En rolig uke, men et par turer ble det da:

Torsdag - 5,6 km / 42:38 min joggetur med kjæresten

Lørdag - 3 km / 57 min rusletur med kamera sammen med jentungen :wub:

Søndag - 7,3 km / 54:18 min joggetur alene - en tur jeg er overmåte fornøyd med! Det er en bakke etter ca. 4 km og siden de 4 km består av mest svak stigning så var jeg overbevist om at jeg ble nødt til å gå opp denne bakken, men plutselig befant jeg meg langt oppe i bakken i samme rolige løpetempo! :) Dette er første gangen jeg jogger hele denne runden uten å gå så mye som ett eneste skritt og hadde jeg løpt i 6 min til så hadde jeg satt en solid timesrekord! Men det får bli en annen gang. :) 

Hadde planlagt flere turer denne uka, men med det været og føret vi har hatt så har de utgått med høye kneløft, men nå må da våren komme snart!? Om jeg hadde vært forsiktig og tatt et par andre veier i dag kunne jeg faktisk droppet piggskoene og tatt frem sommerjoggisene! Det ser jeg frem til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Lillemus skrev:

En rolig uke, men et par turer ble det da:

Torsdag - 5,6 km / 42:38 min joggetur med kjæresten

Lørdag - 3 km / 57 min rusletur med kamera sammen med jentungen :wub:

Søndag - 7,3 km / 54:18 min joggetur alene - en tur jeg er overmåte fornøyd med! Det er en bakke etter ca. 4 km og siden de 4 km består av mest svak stigning så var jeg overbevist om at jeg ble nødt til å gå opp denne bakken, men plutselig befant jeg meg langt oppe i bakken i samme rolige løpetempo! :) Dette er første gangen jeg jogger hele denne runden uten å gå så mye som ett eneste skritt og hadde jeg løpt i 6 min til så hadde jeg satt en solid timesrekord! Men det får bli en annen gang. :) 

Hadde planlagt flere turer denne uka, men med det været og føret vi har hatt så har de utgått med høye kneløft, men nå må da våren komme snart!? Om jeg hadde vært forsiktig og tatt et par andre veier i dag kunne jeg faktisk droppet piggskoene og tatt frem sommerjoggisene! Det ser jeg frem til!

 

Så flott at du greide å jogge hele runden. :)

Jeg lengter også til våren. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vært kjempe bra når det gjelder trening :)

Mandag : Sirkeltrening m/trener (60 min)

Tirsdag : Svømming  1500 m (45 min) pluss 200 m roolig utsvømming

Fredag : Svømming  1700 m (55 min) pluss 200 m roolig utsvømming

Søndag : Svømming 2200 m (72 min) pluss 300 m roolig utsvømming

Idag fikk jeg årsbeste i bassenget. :)  De første 1000 m gikk på 24 min og 2000 m på 58 min. :)    Neste uke blir det vanskelig å få til mye trening, derfor er jeg glad for at jeg fikk til 4 ganger denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, emilie321 skrev:

Denne uka har vært kjempe bra når det gjelder trening :)

Mandag : Sirkeltrening m/trener (60 min)

Tirsdag : Svømming  1500 m (45 min) pluss 200 m roolig utsvømming

Fredag : Svømming  1700 m (55 min) pluss 200 m roolig utsvømming

Søndag : Svømming 2200 m (72 min) pluss 300 m roolig utsvømming

Idag fikk jeg årsbeste i bassenget. :)  De første 1000 m gikk på 24 min og 2000 m på 58 min. :)    Neste uke blir det vanskelig å få til mye trening, derfor er jeg glad for at jeg fikk til 4 ganger denne uka.

Wow, det var litt av ei uke . Kjempebra ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Ikke så veldig mye å skryte av denne uka . 

På mandag var kroppen fortsatt helt utslitt etter den lange skituren jeg hadde med sønnen forrige søndag. Hadde vondt overalt , så ble ingen trening :)

Tirsdag : 1 time på Evo. 20 min i oppovebakke på tredemølla og resten lett styrketrening. 

Torsdag : 1 time på Evo. 20 min i oppoverbakke på tredemølla og resten styrke. 

Så ble det ikke noe før i dag. ( jobbet på lørdag ) I dag gikk vi ned Akerselva og opp igjen i hurtig tempo. Løp litt innimellom. Konkurerte litt med kjæresten om å løpe raskest opp bakkene. Jeg taper alltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Ikke så veldig mye å skryte av denne uka . 

På mandag var kroppen fortsatt helt utslitt etter den lange skituren jeg hadde med sønnen forrige søndag. Hadde vondt overalt , så ble ingen trening :)

Tirsdag : 1 time på Evo. 20 min i oppovebakke på tredemølla og resten lett styrketrening. 

Torsdag : 1 time på Evo. 20 min i oppoverbakke på tredemølla og resten styrke. 

Så ble det ikke noe før i dag. ( jobbet på lørdag ) I dag gikk vi ned Akerselva og opp igjen i hurtig tempo. Løp litt innimellom. Konkurerte litt med kjæresten om å løpe raskest opp bakkene. Jeg taper alltid ;)

Må vel få med at jeg etter at dette ble skrevet tok noen runder med manualene hjemme . 

Det hender jeg gjør det, men glemmer å notere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Det ble tre dager med styrketrening som vanlig. 

Det blir litt dårlig med kondistrening på vinteren pga mye trasig vær, men jeg tok en joggetur ca 5k og en skitur på 10km i dag, og berget uka sånn halvveis i alle fall.

Jeg var så tung i rumpa i dag at jeg stoppet og gikk flere ganger på den lille joggeturen. Men men.

(Til fansen som følger meg på endomondo, så ble det masse rot der på skituren) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

En god uke 😊

Kom i gang på mandag med kveldstur på 5,8 km sammen med mannen (1 time)

Onsdag: først gåtur på grus/sti 8,1 km/ 1 time og 23 min. Deretter 40 min ridning, og så 10 min styrketrening 😉

Torsdag: Svømte 1000 meter (31 min) + 30 min div trening i vann

Lørdag: skitur på 12 km + gåtur på asfalt 3,3 km

Søndag: skitur på 11 km + gåtur om kvelden 3,6 km.

Den siste gåturen i kveld tok jeg utelukkende fordi jeg er med på en Endomondo-utfordring. Jeg har ledet i flere uker, men i helga ramlet jeg ned på andreplass. Så nå har jeg klatret opp igjen i teten 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
42 minutter siden, Gargamel skrev:

Det ble tre dager med styrketrening som vanlig. 

Det blir litt dårlig med kondistrening på vinteren pga mye trasig vær, men jeg tok en joggetur ca 5k og en skitur på 10km i dag, og berget uka sånn halvveis i alle fall.

Jeg var så tung i rumpa i dag at jeg stoppet og gikk flere ganger på den lille joggeturen. Men men.

(Til fansen som følger meg på endomondo, så ble det masse rot der på skituren) 

Fansen følger med 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
4 timer siden, emilie321 skrev:

Denne uka har vært kjempe bra når det gjelder trening :)

Mandag : Sirkeltrening m/trener (60 min)

Tirsdag : Svømming  1500 m (45 min) pluss 200 m roolig utsvømming

Fredag : Svømming  1700 m (55 min) pluss 200 m roolig utsvømming

Søndag : Svømming 2200 m (72 min) pluss 300 m roolig utsvømming

Idag fikk jeg årsbeste i bassenget. :)  De første 1000 m gikk på 24 min og 2000 m på 58 min. :)    Neste uke blir det vanskelig å få til mye trening, derfor er jeg glad for at jeg fikk til 4 ganger denne uka.

Applaus!!!! Knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gargamel skrev:

Det ble tre dager med styrketrening som vanlig. 

Det blir litt dårlig med kondistrening på vinteren pga mye trasig vær, men jeg tok en joggetur ca 5k og en skitur på 10km i dag, og berget uka sånn halvveis i alle fall.

Jeg var så tung i rumpa i dag at jeg stoppet og gikk flere ganger på den lille joggeturen. Men men.

(Til fansen som følger meg på endomondo, så ble det masse rot der på skituren) 

Lurte litt på hva du holdt på med på den skituren ja. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
På ‎19‎.‎03‎.‎2017 den 18.39, emilie321 skrev:

Idag fikk jeg årsbeste i bassenget. :)  De første 1000 m gikk på 24 min og 2000 m på 58 min. :)    Neste uke blir det vanskelig å få til mye trening, derfor er jeg glad for at jeg fikk til 4 ganger denne uka.

Jeg fikk all time high i går i svømmehallen! Har aldri svømt så fort i hele mitt liv :) Først hadde jeg 40 min teknikktrening, så jeg var god og varm før jeg startet, og så svømte jeg 2000 meter på 56 minutter! Kjempegøy! Har alltid ligget på 59-62 minutter, men nå var jeg virkelig i siget! Om det var fordi jeg hadde varmet opp, eller fordi jeg klarte å fokusere på høyt tempo det meste av tiden, vet jeg ikke. Crawlet ikke, bare bryst. Tok 5 minutter crawl etterpå, bare for å øve litt igjen på det vi hadde trent på på kurset,

Var så gøy å holde øye med klokka - sjekket hver 500 meter hvordan jeg lå an - og brukte 27 min på de første 1000-meterne, og klarte altså omtrent å holde det tempoet :-) Juhuuuuuuu! Gleder meg til neste torsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg fikk all time high i går i svømmehallen! Har aldri svømt så fort i hele mitt liv :) Først hadde jeg 40 min teknikktrening, så jeg var god og varm før jeg startet, og så svømte jeg 2000 meter på 56 minutter! Kjempegøy! Har alltid ligget på 59-62 minutter, men nå var jeg virkelig i siget! Om det var fordi jeg hadde varmet opp, eller fordi jeg klarte å fokusere på høyt tempo det meste av tiden, vet jeg ikke. Crawlet ikke, bare bryst. Tok 5 minutter crawl etterpå, bare for å øve litt igjen på det vi hadde trent på på kurset,

Var så gøy å holde øye med klokka - sjekket hver 500 meter hvordan jeg lå an - og brukte 27 min på de første 1000-meterne, og klarte altså omtrent å holde det tempoet :-) Juhuuuuuuu! Gleder meg til neste torsdag :D

Kjempe bra :)

Når du får teknikken på crawl til å sitte så kommer du til å svømme enda fortere :)  Gled deg :)

Ja, det er gøy når en får det til å greier og presse tiden ned. Det gir meg en god følelse når jeg får det til å stemme og føler at det går som en lek. Selv ser jeg at når jeg øker tempoet så glemmer jeg litt teknikken og jeg ruller mindre. Da blir jeg liggende å stampe mer og bruker mye krefter på det. Teknikken min er ganske rusten, så jeg har litt å jobbe med. 

Tar meg stadig i å sammenligne meg selv med da jeg var aktiv. Da svømte vi 4000 - 5000 m på hver trening. Bør vel snart skjønne at jeg ikke er 17 år lenger og at det faktisk er bra det jeg får til i bassenget nå.  Så på Ekte menn igår og de greide knapt å svømme 100 m, så det må jo være bra nok det jeg gjør i bassenget. 

Står du på slik du gjør nå så er du snart nede på 50 min på 2000 m :)

Gøy å høre hvordan det går :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
19 minutter siden, emilie321 skrev:

Kjempe bra :)

Når du får teknikken på crawl til å sitte så kommer du til å svømme enda fortere :)  Gled deg :)

Ja, det er gøy når en får det til å greier og presse tiden ned. Det gir meg en god følelse når jeg får det til å stemme og føler at det går som en lek. Selv ser jeg at når jeg øker tempoet så glemmer jeg litt teknikken og jeg ruller mindre. Da blir jeg liggende å stampe mer og bruker mye krefter på det. Teknikken min er ganske rusten, så jeg har litt å jobbe med. 

Tar meg stadig i å sammenligne meg selv med da jeg var aktiv. Da svømte vi 4000 - 5000 m på hver trening. Bør vel snart skjønne at jeg ikke er 17 år lenger og at det faktisk er bra det jeg får til i bassenget nå.  Så på Ekte menn igår og de greide knapt å svømme 100 m, så det må jo være bra nok det jeg gjør i bassenget. 

Står du på slik du gjør nå så er du snart nede på 50 min på 2000 m :)

Gøy å høre hvordan det går :)

 

Ja, jeg ble veldig giret av egen innsats i går - nesten ruset :P

Var ikke så himla sliten heller, så jeg kan sikkert øke tempoet noe. Merker at det er fokuseringen som er vanskeligst, det å tenke på å svømme riktigst mulig i rett tempo og telle riktig (svømte 80 lengder à 25 meter).

Når det gjelder crawlingen, så lærte vi armtak i går - så nå gjør jeg dette: Sparker fra, glir under vann, passer på at hendene peker oppover (jeg var litt dyp og pløyde litt nedover), sparker med beinene fra hofta, og har store armtak (jeg trodde en skulle bøye armen, men den skulle jo langt bak også, prøve å holde skuldra litt over vann og får en rullebevegelse. Tar 6 tak før jeg må ha pustepause. Har altså ikke lært å puste mens jeg svømmer ennå :P Haha!!! Ble voldsomt andpusten når vi drev på med dette frem og tilbake i de 40 minuttene!

4000-5000 meter på hver trening! WOW!!!

Vi får være godt fornøyd både du og jeg at vi faktisk kan svømme langt og lenge, vi trenger ikke vinne konkurranser ;-)

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja, jeg ble veldig giret av egen innsats i går - nesten ruset :P

Var ikke så himla sliten heller, så jeg kan sikkert øke tempoet noe. Merker at det er fokuseringen som er vanskeligst, det å tenke på å svømme riktigst mulig i rett tempo og telle riktig (svømte 80 lengder à 25 meter).

Når det gjelder crawlingen, så lærte vi armtak i går - så nå gjør jeg dette: Sparker fra, glir under vann, passer på at hendene peker oppover (jeg var litt dyp og pløyde litt nedover), sparker med beinene fra hofta, og har store armtak (jeg trodde en skulle bøye armen, men den skulle jo langt bak også, prøve å holde skuldra litt over vann og får en rullebevegelse. Tar 6 tak før jeg må ha pustepause. Har altså ikke lært å puste mens jeg svømmer ennå :P Haha!!! Ble voldsomt andpusten når vi drev på med dette frem og tilbake i de 40 minuttene!

4000-5000 meter på hver trening! WOW!!!

Vi får være godt fornøyd både du og jeg at vi faktisk kan svømme langt og lenge, vi trenger ikke vinne konkurranser ;-)

He he, jeg kjenner den rusfølelsen. Den hadde jeg etter langturen på ski med sønnen. Da var det nemlig noen år siden sist jeg hadde gått så langt på ski. 

I helga skal det bli skitur både lørdag og søndag . :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...