Gå til innhold

Har jeg tatt det for hardt?


emilie321

Anbefalte innlegg

Har vært dårlig i 2 døgn. Svettet og fryst om hverandre pluss hodepine. Har dessuten sovet ekstremt mye. Føler meg litt bedre i dag, men langt fra topp. Det kom som kastet på torsdag formiddag.

Sitter her å lurer på om jeg rett og slett har trent for hardt. Har jo trent litt en stund, men ikke tatt det så hardt.   Tirsdag svømte jeg 3000 m (1 1/2 time) og onsdag så hadde jeg en tung time med styrke. Har en trener som pusher ganske bra.

Håper egentlig at det er et virus som har slått meg ut, men er litt redd for at kroppen ikke har hengt helt med. Er jo ikke helt ung lenger heller.

Noen som vet om dette kan være en reaksjon på økt treningsmengden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg synes ikke det høres ut som symptomer på for mye trening. Jeg tror heller det er et virus eller evt mentalt stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg synes ikke det høres ut som symptomer på for mye trening. Jeg tror heller det er et virus eller evt mentalt stress.

Takk for svar☺

Det var det jeg håpet på. Synes det er gøy når jeg greier å presse meg både lenger og med tyngre vekter. Blir litt sånn 17 år i hode igjen når jeg holder på😊 Det er også veldig tilfredsstillende når jeg føler at kroppen fungerer bedre og jeg får til mer😀 Tar det med ro idag og så prøver jeg en økt i morgen (hvis jeg føler meg kvikk nok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Takk for svar☺

Det var det jeg håpet på. Synes det er gøy når jeg greier å presse meg både lenger og med tyngre vekter. Blir litt sånn 17 år i hode igjen når jeg holder på😊 Det er også veldig tilfredsstillende når jeg føler at kroppen fungerer bedre og jeg får til mer😀 Tar det med ro idag og så prøver jeg en økt i morgen (hvis jeg føler meg kvikk nok)

Du har nok bare fått med deg et virus eller noe tenker jeg. :) Jeg ville nok ikke trent alt igjen i morgen, gi kroppen tid til å komme ordentlig til hektene igjen - ta deg heller en rolig gåtur, det kan være mer enn nok i morgen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Lillemus skrev:

Du har nok bare fått med deg et virus eller noe tenker jeg. :) Jeg ville nok ikke trent alt igjen i morgen, gi kroppen tid til å komme ordentlig til hektene igjen - ta deg heller en rolig gåtur, det kan være mer enn nok i morgen. :) 

Har vært en liten tur i butikken og ble så gåen at jeg sovnet på sofaen. Ja, nå begynner jeg å tro at det er et virus og ikke treningen. Tror nok også det er lurt å bare gå en tur imorgen, så jeg iallefall får litt frisk luft. Synd, for jeg var jo så godt igang.😥

Takk for svar iallefall😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje

God bedring! Sikkert lurt å lytte til kroppen og ta det med ro et par dager ja. Frisk luft er jo bare deilig 💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tren hardt med sykdom i kroppen. Det er greit å gå rolige turer, men hard trening setter deg i fare for å få betennelse i hjertet, eller lungebetennelse. Førstnevnte kan gjøre at man må stå over trening i mange måneder, i tillegg til å kunne være farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2017 den 1.35, påskelilje skrev:

God bedring! Sikkert lurt å lytte til kroppen og ta det med ro et par dager ja. Frisk luft er jo bare deilig 💚

Takk!

Ja, jeg skal prøve å lytte til kroppen, ikke akkurat det jeg er best på da. Så lenge det ikke er minusgrader så tror jeg nok det bare er positivt å rusle en tur, iallefall slik jeg er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2017 den 1.43, issomethingwrong skrev:

Ikke tren hardt med sykdom i kroppen. Det er greit å gå rolige turer, men hard trening setter deg i fare for å få betennelse i hjertet, eller lungebetennelse. Førstnevnte kan gjøre at man må stå over trening i mange måneder, i tillegg til å kunne være farlig. 

Takk for et faglig svar.

Dette er noe jeg ikke har tenkt på.  Vil jo ikke dra på meg noe mer.

Når jeg blir psykisk dårligere så sover jeg vanligvis minimalt og når jeg er vanlig syk så sover jeg vanligvis litt mer enn vanlig. Nå sover og sover jeg. Er våken i noen timer før jeg sovner igjen. Kan ikke huske å ha sovet så mye før og over flere dager.  Får bare gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange dager i ro nå og i kveld så føler jeg meg så mye bedre. Første gang (på en uke) uten hodepine.  Hvis formen er den samme i morgen så tror jeg at jeg prøver en liten tur på treningssenteret. Det er ikke betjent der imorgen, men jeg har nøkkel. Det kommer sikkert til å være andre der og. Nå gleder jeg meg til å komme igang igjen 😊

På tide å komme igang igjen, både med trening, maten og resten av snuoperasjonen min😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...