Gå til innhold

Utmattelse / influensa lignende symptomer etter hard treningsøkt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har slitt med dette i de siste årene uten å finne ut hva det er.

Når jeg trener hardt en dag så ligger jeg slakk resten av kvelden og følels som om jeg får influensa. Og jo mer jeg trener jo dårligere føler jeg kropp og hodet fungerer. 

Syns dette er veldig kjedelig pga jeg ønsker å komme i bedre form men blir bare verre.

Hadde kysse syken som ungdom og slitt mye med halsbetennelse , urinveisinfeksjon og gått mye på antibiotika kurer. Nå er det over 2 år siden sist siden jeg har gått på antibiotika.

Spiser ellers sunt, lite sukker og hvete i kosten. Sunne oljer, nøtter, avokado, ett glass rødbet juice til dagen. Tar tran, ekstra D3 vitamin, magnesium, nattlysolje. Føler meg bedre når jeg ikke trener hardt ( moderat trening ).

leste her om dagen om hjertesvikt , bør jeg sjekke hjerte? Har aldri sjekket hjerte ( masse annet, men ikke hjerte )..

Andre som sliter med dette? Er 40 år / Kvinne

Anonymkode: ab17c...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

For meg høres det ikke helt unormalt ut etter en veldig hard økt, men jeg tviler litt på om det er sunt å trene så hardt. Du kan Google "symptomer overtrening".

Kanskje du bør ta litt roligere økter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt med dette i de siste årene uten å finne ut hva det er.

Når jeg trener hardt en dag så ligger jeg slakk resten av kvelden og følels som om jeg får influensa. Og jo mer jeg trener jo dårligere føler jeg kropp og hodet fungerer. 

Syns dette er veldig kjedelig pga jeg ønsker å komme i bedre form men blir bare verre.

Hadde kysse syken som ungdom og slitt mye med halsbetennelse , urinveisinfeksjon og gått mye på antibiotika kurer. Nå er det over 2 år siden sist siden jeg har gått på antibiotika.

Spiser ellers sunt, lite sukker og hvete i kosten. Sunne oljer, nøtter, avokado, ett glass rødbet juice til dagen. Tar tran, ekstra D3 vitamin, magnesium, nattlysolje. Føler meg bedre når jeg ikke trener hardt ( moderat trening ).

leste her om dagen om hjertesvikt , bør jeg sjekke hjerte? Har aldri sjekket hjerte ( masse annet, men ikke hjerte )..

Andre som sliter med dette? Er 40 år / Kvinne

Anonymkode: ab17c...db5

Spiser du lavkarbo eller er det bare sukker og hvete du er forsiktig med? Min erfaring er at (hard) trening og lavkarbo ikke lar seg kombinere spesielt godt, mens andre igjen klarer det fint. Ellers er jeg enig i det Gargamel sier - det høres ut som du trener for hardt rett og slett, hvorfor ikke ta litt lettere økter og la kroppen venne seg sakte til treningsmengden/styrken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...