Gå til innhold

Spise mer enn man trenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det med at man spiser mer enn man trenger handler om at man forsøker å få det bedre. Løsningen på dette er å akseptere å ha det kjipt.

Anonymkode: ac9a7...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med at man spiser mer enn man trenger handler om at man forsøker å få det bedre. Løsningen på dette er å akseptere å ha det kjipt.

Anonymkode: ac9a7...3a8

Knaske gulrøtter?

Anonymkode: 00551...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Knaske gulrøtter?

Anonymkode: 00551...5dd

De fleste trenger ikke bare spise gulrøtter for å spise mindre enn samme som de trenger.

Anonymkode: ac9a7...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste trenger ikke bare spise gulrøtter for å spise mindre enn samme som de trenger.

Anonymkode: ac9a7...3a8

Hvem vet.

Anonymkode: 00551...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det med at man spiser mer enn man trenger handler om at man forsøker å få det bedre. Løsningen på dette er å akseptere å ha det kjipt.

Anonymkode: ac9a7...3a8

Evt. man må forbruke mer energi når man spiser mer for å unngå å legge på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutes ago, Lillemus said:

Evt. man må forbruke mer energi når man spiser mer for å unngå å legge på seg.

Da får man bare større apetitt, og man må fortsatt ha et det kjipt.

Anonymkode: ac9a7...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det med at man spiser mer enn man trenger handler om at man forsøker å få det bedre. Løsningen på dette er å akseptere å ha det kjipt.

Anonymkode: ac9a7...3a8

Jeg har det bedre når jeg ikke spiser mer enn jeg trenger. Men det er fort gjort å spise for mye, senest i går... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, Xtra said:

Jeg har det bedre når jeg ikke spiser mer enn jeg trenger. Men det er fort gjort å spise for mye, senest i går... *sukk*

Jeg skrev "forsøker".

Anonymkode: ac9a7...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev "forsøker".

Anonymkode: ac9a7...3a8

Jeg kan ikke se at spising er noe man gjør fordi man forsøker å få det bedre, om du da ikke tenker på den helt kortvarige nytelsen mens man spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg kan ikke se at spising er noe man gjør fordi man forsøker å få det bedre, om du da ikke tenker på den helt kortvarige nytelsen mens man spiser.

Jo, hvis man legger om kostholdet for å avhjelpe f.eks. irritabel tarm eller ekstremt dårlig form (på grunn av mye snacks og hurtigmat) eller noe slikt så spiser man jo får å få det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det med at man spiser mer enn man trenger handler om at man forsøker å få det bedre. Løsningen på dette er å akseptere å ha det kjipt.

Anonymkode: ac9a7...3a8

Jeg forstår hva du mener. For de som virkelig har overspising som et stort problem, er det nok en måte å takle vonde ting på. At spisingen gir en lykkefølelse eller nesten en rus,som gir deg en god følelse der og da, eller som skyver ensomhetsfølelsen bort for en stund . Du er nok kommet et godt stykke på vei dersom du ser at overspisingen er din måte å prøve å få det bedre på. En psykolog kan hjelpe deg med å sette ord på hva som ikke funker i livet ditt og hjelpe deg med andre måter å få det bedre på, som er bedre for kroppen din. Kan du finne andre "belønninger" eller hjelpemidler når du synes livet er kjipt? Er det noe som kan endres i livet rundt deg for at livet ikke skal være så kjipt? Hvis du virkelig har kjørt deg fast i denne måten å forbedre tilstanden på, er det verdt å få hjelp av en psykolog.

Vi andre, som ikke har overspising som et hjelpemiddel når ting er vanskelige, men som bare strever "normalt" med viljestyrke når vi har lyst på noe godt, kan kanskje klare å tenke logisk på kalorier ut og kalorier inn. Det er vanskelig nok det :huh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Jo, hvis man legger om kostholdet for å avhjelpe f.eks. irritabel tarm eller ekstremt dårlig form (på grunn av mye snacks og hurtigmat) eller noe slikt så spiser man jo får å få det bedre.

Det skjønner jeg jo, men innledningsvis handlet det jo om å spise mer enn man trenger, og da er det vel ikke snakk om sunnere mat, antok jeg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Det skjønner jeg jo, men innledningsvis handlet det jo om å spise mer enn man trenger, og da er det vel ikke snakk om sunnere mat, antok jeg jeg.

Sant. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror alle som ønsker å putte noe i munnen, tygge det og svelge det gjør fordi det er forventninger om å føle seg bedre.

Anonymkode: ac9a7...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...