Gå til innhold

Vektøkning


kriramgra08

Anbefalte innlegg

Jeg er en ung mann på 26 år som for noen år tilbake slet med ortoreksi, hvorpå jeg gikk ned i vekt. Nå i ettertid ønsker jeg å gå opp disse kiloene igjen og er på utkikk etter en for for kostplan som kan være mulig å følge. Jeg trener aktivt 3-4 ganer i uken og ar generelt en aktiv livsstil (sykle/gå til studier). Er 184cm høy og veier nå 65 kg. Målet er 70!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

En effektiv måte å bli tjukk fort er å ha en skål med nøtter og tørket frukt stående, så du snavler hele dagen.

Jeg foreslår at du legger opp til et kalorioverskudd på 500 kcal per dag. Det er noe sånt folk i styrkeidretter legger opp til den delen av sesongen hvor de skal bygge muskler.

Da bør du spise opp i mot 3000kcal per dag.

(Kilden er en kompis som driver sport på toppnivå og snakker om trening og kosthold 24/7.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde regnet ut det daglige kaloribehovet du trenger hvis du trener så og så mange ganger i uken. Mange kalkulatorer du kan gjøre det på. Så kan du sjekke hvor mange flere du må legge til for å gå opp i vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har benyttet flere slike kalkulatorer og funnet ulike kaloritall. Jeg er ikke interessert i å veie og måle all mat jeg spiser, derfor hadde jeg håpet at det vill være mulig å få et mer generelt matoppsett. Er det ikke en ernæringsfysiologi som også kan svare på disse sidene? Mener jeg leste det noe sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, kriramgra08 skrev:

Har benyttet flere slike kalkulatorer og funnet ulike kaloritall. Jeg er ikke interessert i å veie og måle all mat jeg spiser, derfor hadde jeg håpet at det vill være mulig å få et mer generelt matoppsett. Er det ikke en ernæringsfysiologi som også kan svare på disse sidene? Mener jeg leste det noe sted...

Det er vel ikke nødvendig å være så pirkete at man veier all mat. Det du spiser nå gjør ikke at du legger på deg - legg da til litt til hvert måltid. Spis fete oster, drikk helmelk om du drikker melk, ta på litt ekstra saus på middagen, stek maten i litt mer smør, spise en potet og en kjøttkake til, spis en brødskive til og unngå magre pålegg, bruk fet leverpostei f.eks. Det trenger ikke være vanskeligere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...